1 van mijn honden uitgevallen naar mijn dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Geweldig.

Ik weet zeker dat het goed komt.

2. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik snap wat je bedoelt en dat het niet lullig bedoeld is. Jaro verdient zeker een kans, we zijn zijn 3e eigenaar al, hij is net 2. Ik besef me dondersgoed dat er wat mis is in de rangorde en ik wil dit ook veranderen want hij neemt de leiding en dat vind ik erg storend omdat hij ook met uitlaten een loopje met me neemt. 1 ding weet ik wel, ik zal niet snel meer een reu nemen, want dit is nu de 2e keer dat de hond boven mij staat, en het zal ongetwijfeld aan mij liggen hoewel het karakter van jaro al bepaald was natuurlijk omdat hij al gevormd was door de vorige mensen.

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Jojo mijn eerde bericht over het niet inleven was niet voor jou bedoeld. Je doet het heel goed hoor!!

4. Meara

Meara Niet meer actief

Wat een onzin om je hond meteen weg te doen. Zo komen er dus vreselijk lieve honden in het asiel terecht. Dat doe je toch niet zomaar. Eerst een oplossing vinden en als niks werkt verder kijken

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja nouja ik zou dat wel doen, maar ik hou dan ook absoluut niet van honden... dus ergens is mijn mening niet geheel terecht gesproken.... ik zou het doodeng vinden als een hond zo zou doen tegen mijn kinderen en zou hem dan ook direct wegbrengen al moest ik er 1000 euro voor betalen...

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Tja als jij niet van honden houd kun je beter niet reageren want dat zal dan altijd negatief zijn over de hond. Iemand die honden heeft is stapelgek met zijn hond en kan het echt niet over zijn hart krijgen om die hond maar even zomaar weg te doen. Dan wil je er echt alles aan doen om het te laten slagen en is weg doen echt 1 van de laatste optie's. Mensen die geen hond hebben snappen dat niet.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat ben ik met Jada eens, dan krijg je van die termen als ; het is maar een hond...grrrr

8. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden

Waarom reageer je hier überhaupt als je absoluut niet van honden houdt? Het lijkt me dat TS serieuze tips wil...

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het niet over ts ( wel goed lezen hé, als je commentar leverd) ik heb het over "het algemeen". en het is MIJN mening ongeacht of jij die stom vind. iedereen mag vinden wat ie wil.

10. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Inderdaad moeilijk onderwerp, vooral omdat iedereen een hond anders ziet.Een hond gelijk weg doen vind ik ook onzin, een kind doe je ook niet weg als het eens iets doet wat jij niet wilt ... Maar ook dat zullen sommige een belachelijke vergelijking vinden, andere weer niet.
    Wij hebben hier 1 Amerikaanse stafford, en 1 Amerikaanse stafford x Pitbull. Ontzettend lief voor mijn zoon (Die nu weliswaar al wat ouder is)
    Wat ik altijd mee gekregen heb is, nooit (als "lagere") op de hond afstappen/kruipen altijd de hond naar jou laten komen.Natuurlijk moeilijk voor de kleinste onder ons, maar ze moeten wel meerdere dingen leren wat wel en niet mag. Ook ben ik wel altijd van mening geweest om nooit een hond en een kind alleen te laten in één ruimte.En de honden vooral ook een plek te geven waar ze zich kunnen terug trekken wat een "verboden" plek voor kinderen is.Ik heb hier een bench staan, ze zitten er vrijwel nooit in, maar als er een in zit mag er niemand in of bij de bench komen. Duidelijke regels stellen is erg belangrijk!
    En tja, je eigen rang boven die van de hond zetten kan zeker nog wel op latere leeftijd, je moet er misschien wat meer moeite voor doen,maar het kan wel.Onze oudste hond is gekomen met 3 jaar, best vals maar met de juiste aanpak is het de beste mensenvriend geworden! (Op andere honden heeft ze het nog steeds niet)

Heel veel succes met de GT!! Het gaat zeker weten goed komen!

P.s Wat ook erg leuk is is the dog wispher!!

Liefs,
    Savannah

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wie zegt dat ik niet van honden houdt. ik hou niet van valse of onbetrouwbare honden da's iets anders. we hebben zelf 12 jaar en hond gehad.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ook al heb je het over 'het algemeen' dan nog kun je een gedragstherapeut inschakelen en advies inwinnen.....
    Jij bent van mening ( zo komt het over) dat je dan gelijk je hond maar weg moet doen en dat is flauwekul...

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    inderdaad als het mijn hond was en mijn kind en ik zou jojo zijn zou hij weggaan. had ik geen kinderen zou hij niet weggaan en zou ik een gedragtherapeut inschakelen. maar ik ga het er met kinderen niet op aan laten komen, dat klopt. dat heb je heel goed gelezen,een kind levenslang laten verminken doordat een beestje in het gezicht bijt,
    ( wat ze 9 van de 10 keer doen, ze mikken op het gezicht)dat gebeurd hier inderdaad, nooit! maar goed ik zou met kinderen ookal nooit zo'n soort hond genomen hebben. maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. en als ts het wil proberen met een therapeut dan is dat haar goed recht. maar niet iedereen hoeft het met jou eens te zijn of met wie dan ook.daarom het dit een forum. zoveel mensen zoveel meningen.en dat vind ik nou ook het leuk van een forum. je krijgt andere perspectieven en ideeen over hoe anderen dingen doen of zien. en je doet daar wel óf niet iets mee.da's geheel aan de persoon zelf.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ik kan me soms echt zoooooo vreselijk irriteren aan jou reactie's. ;).
    Ik reageer maar niet meer op jou.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    waarom ik geef toch gewoon mijn mening wat is daar verkeerd aan.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb twee opvangertjes en wij weten dat we voorzichtig (extra dus!) moeten zijn als bij een "normale" hond, vooral het kleintje kan soms raar uit de hoek komen, ze zitten buiten apart en binnen hebben ze een ruimte waar ze naartoe kunnen gaan als ze geen zin in de kids hebben (wat ik me soms kan voorstellen haha) daar mogen de kids ook niet komen.

Nu heeft het kleintje toch pas onze zoon een waarschuwingsbeet gegeven, zo uit het niets, maar gelukkig niet doorgebeten.

We hebben zitten twijfelen, misschien was er toch wel wat voorgevallen ofzo, we houden het nu goed in de gaten, mijn kids krijgen straf als ze de honden pesten of pijn doen, andersom dus ook, ik was echt boos op mijn hondje. Hij heeft nu wat ons betreft een gele kaart ;) ik vind dat ie nog een kans verdiend want misschien deed Dean wel iets wat echt niet door de beugel kon en heb ik dat niet gezien. Ze gaan nu normaal met elkaar om, gewoon vrolijk verder geen problemen, ze hebben lekker hun eigen ruimte voor als ze geen zin hebben.

Maar nog 1 keer bijten betekend echt eruit, ik ga niet het risico nemen dat het dan helemaal uit de hand loopt, zeker niet als ze echt doorbijten, dit was echt puur een waarschuwbeetje (1 tandje beetje erin maar verder geen bloed ofzo) dus die wil ik nog door de vingers zien maar let wel extra op natuurlijk.

Als het echt een blijvend probleem zou zijn (wat jij omschrijft) dan zou ik toch iets van gedragstraining gaan proberen (dat hebben onze honden ook gehad omdat het kleintje als pup zijnde vanaf 4 weken alleen in een schuurtje opgesloten heeft gezeten zonder moeder tot en met 8 weken ongeveer, die is gewoon sociaal gestoord (zo noem ik het maar even) maar is door die training goed onder controle.

En ja als het dan aan zou blijven dan vind ik toch een kind zijn welvaren belangrijker als een hond, ik vind niet dat je een hond zomaar even wegdoet maar uiteindelijk staan hier de kids toch op nummer 1, een hond blijft een beest en kids je eigen vlees en bloed... ik zou er dan echter wel een leuk huis voor zoeken zoals bv een gezin zonder kids waar hij het wel goed zou doen...

Succes ermee meid is niet gemakkelijk!

17. Meara

Meara Niet meer actief

Als je inderdaad niet van honden houden en het ziet als "maar" een hond vind ik inderdaad dat je geen eerlijke mening kunt geven.

Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die mijn hond en kind wel eens alleen in een ruimte laat om te plassen of de post te pakken in de gang.
    Beide moeten zich aanpassen en leren met elkaar om te gaan. Ik vertrouw mijn hond voor de volle 100%

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

En hier kan ik me dus aan irriteren.;)
    Pff.. Totdat de hond toch bijt, en jij 1 van de zooooveelste bent die zegt: Goh, dat had ik nou nooooooit verwacht ! Hij deed noooooit iets, het was zo'n lieverd.
    Leg dat je kind maar eens uit.

19. Meara

Meara Niet meer actief

Tja en ik irriteer me aan mensen die doen alsof elke hond een gevaar is en iedere eigenaar niet weet hoe je je hond leert kennen en moet opvoeden.

Een hond is niet gek en zodra je je hond elke keer maar uit de buurt van je kind houd merkt het beest dat echt wel. Ik kan niet anders want ga niet steeds mijn hond of kind mee naar de wc of gang nemen

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou als ik ff ga piesen ga ik ook niet eerst alles apart zetten hoor. En daarbij, meestal loopt de hele bups (honden,kat,kind) toch met me mee. Dan zou ik, elke keer dat ik naar de keuken loop, al alles apart kunnen gaan zetten

Deel Deze Pagina