1 van mijn honden uitgevallen naar mijn dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

@Yinte: Ik begrijp je mening wel en vind ook dat je die gewoon mag geven. Ikzelf zou mijn hond waarschijnlijk niet gelijk weg doen, maar als een hond een kind aanvalt (ookal zit daar een hek tussen) dan vind ik mensen niet gelijk raar als ze hun hond dan weg doen (in de trant van het is "maar" een hond.) Ik kan die handeling heel goed begrijpen!! En respecteer jouw mening dus ook, ookal delen we die mening niet!!

En ik moet eerlijk zeggen.....mijn dochter en hond zitten vaak genoeg met zijn tweeen in 1 ruimte. We hebben een mechelaar, echt een schat van een beest (voor eigen mensen dan), maar wij wonen in een appartement met maar 1 etage, dus ik laat Kyra zo vaak in de woonkamer terwijl de hond daar ook is. Geen probleem!!!

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Het ging mij ook niet zozeer om het feit dat je ze alleen bij elkaar laat. ( ookal zou ik dat NOOIT doen )
    Maar dat jij zegt: Ik vertrouw mijn hond 100%.
    Niemand zegt dat iedere hond een gevaar is, maar je moet er wel rekening mee houden!
    Iedere hond kan bijten, dus geen enkele hond is 100% te vertrouwen.
    Ook die van jou niet.
    Tenzij die van jou kan praten en jullie diepgaande gesprekken hebben. Maar dat lijkt me sterk.

3. Meara

Meara Niet meer actief

Fijn om te lezen dat er dus wel meerdere zijn. Ik word voor van alles en nog wat uitgemaakt vaak. Vooral een onverantwoordelijke moeder heb ik al eens voorbij horen komen en dom

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou ik vertrouw mijn hond wel,maar mijn kind niet.

5. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Meara,

Ik bedoelde het ook niet zo letterlijk hoor ;)
    Als ik moet plassen ga ik ook gewoon plassen..
    Mijn zoon is nu ook al wel wat ouder.
    Ik ben het met je eens dat jij je hond (en kind) het beste kent en ik veroordeel je helemaal niet op je mening.
    Ik laat ze persoonlijk niet te lang alleen omdat ik weet mocht het zo zijn dat er iets gebeurd (hond hoeft niet vals te zijn kan schrikken bang zijn e.d.) mijn zoon niet genoeg in zich heeft om een van deze "bakbeesten" de baas te zijn. Al gaat dat steeds beter , een kind van 7 hoeft niet de verantwoording van mijn 2 honden te hebben.
    Mijn jongste hond zou ik ook bij hem kunnen laten, mijn zoon is hem de baas en hij luistert ook, toch vind ik het risico voor mezelf te groot om te nemen. (plus dat ik weet wat voor schade een Staff aan kan brengen)

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor, iedereen is anders en iedereen doet alles op zijn/haar eigen manier!!

Liefs,
    Savannah

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Tja en hoe leg je je kind het uit als hetfijn speelt op straat en het wordt verkracht of aangereden? Je kunt niks in het leven voorspellen. Niet met beesten en niet met mensen. Toch moet je ook niet te wantrouwend in het leven staan hoor. wij hebben ook een hond en zal gewoon zeggen dat het een rottweiler is (voor vele een moordenar eerste klas) maar als ik moet pissen ga hond en dochter echt niet eerst apart ofzo zetten. Ook als ik even naar boven moet om wat te pakken dan doe ik dat. Kom op zeg, een hond is net zo betrouwbaar als de buurman op de hoek.

7. Meara

Meara Niet meer actief

Daar gaat het dus blijkbaar wel om.
    Een hond bijt niet zomaar. Zit een reden achter.
    Jij vind dat geen enkele hond te vertrouwen is. Prima maar veroordeel niet de honden die je niet kent.

Ze worden altijd in combinatie afgeschilderd als monsters

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wat ik al zei, ik vertrouw mijn hond wel maar mijn kind niet;)

9. Meara

Meara Niet meer actief

Ik laat mijn dochter sowieso nooit lang alleen. Alleen even iets pakken of wat dan ook.

10. Meara

Meara Niet meer actief

Amen

11. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Mama van Marit:

Een hele mooie die je daar opnoemt!!
    Net zo veel te vertrouwen als de buurman op de hoek!!
    (Misschien zelfs nog wel iets meer ;))

Mooie uitspraak!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik hou ook absoluut niet van honden, maar snap wel dat je hem niet wegdoet.

blijkbaar, zoals veel hier beschrijven is het op te lossen, dus waarom niet? zoek een goede trainer die je kunt helpen de rangorde te veranderen, en als dat niet lukt zie je dan toch wel weer?

Succes ermee, en in de tussentijd ze idd absoluut niet alleen laten..

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dank je skye voor je bericht. ik bedoel het namelijk gewoon goed. ik geef mijn mening net als iedereen dat doet alleen blijkbaar niet altijd even goed. ( ik hou niet zo van om de brij heendraaien zeg maar )ik zeg dan dingen anders of directer dan men het graag zou hebben ofzo, ik weet het niet precies. ik vind het prima dat jij of iemand anders anders denken over bepaalde dingen. interresant zelfs vaak. daarom vind ik een forum prettig. zoveel mensen zoveel meningen.
    soms verbaas je jezelf, soms steek je er wat van op, soms erger je je eraan en soms is het ronduit hartverscheurend of hilarisch. net als het leven zelf dus.

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    ????
    Wat bedoel je met "zo'n hond" ???
    Ik laat mijn dochter liever achter met mijn vreselijk vals uitziende bull terrier dan bij een chihuahua.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat je kind buitenspeelt en zoals hier beschreven werd verkracht word of wat dan ook... is niet te vergelijken met je kind die je zelf in 1 kamer laat met je hond...

iedereen weet hoe kinderen zijn, ze kunnen onverwachte dingen doen en dus ook bij je hond, die daar niet altijd zo van gediend is hoe lief hij ook is...!!! je kiest ervoor om je kind alleen te laten met je hond...

verder vind ik het fair dat mensen zeggen dat mijn mening niet geheel correct is aangezien ik geen hond heb en er geen liefhebber van ben... maar mag mijn mening hier wel posten toch?

heb geen verstand van honden maar ik weet wel dat je een hond nooit voor de 100% kan vertrouwen en vooral niet als het met kleine onberekenbare kindjes in aanraking komt!

ik zou zeggen, zorg ervoor dat je hond en kind nooit alleen laat... en probeer idd een gedragsdeskundige in te schakelen die zullen vast wel goede bruikbare tips voor je hebben zodat je je hond kan houden....

wat nou als er geen hekje tussen had gezeten en je hond je kindje had gegrepen? zou je hem dan nog houden?

ik vind het maar eng hoor...
    ik wil ook niet dat mijn kinderen vreemde honden aaien, heb liever dat ze er met een boog omheen lopen hoor... ik zeg ook altijd tegen mijn oudste die de honden razend interessant vind, je mag ernaar kijken maar niet aankomen...!

16. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Mora,

Vreemde honden aaien mag mijn zoon ook niet, die moet dat eerst even aan het baasje vragen.
    Ben jij niet bang dat je op de manier van kijken mag aanraken niet jou kind(je?) alleen maar heel bang voor honden maakt?
    Niks aanvallends hoor gewoon een vraag.Hier veel kinderen in de buurt die weg rennen als ze mijn hondjes zien, omdat hun ouders zeggen dat "zulke" honden eng zijn :s
    Ik vind dat altijd jammer voor die kindjes,...

Liefs,
    Savannah

17. Skye

Skye Niet meer actief

Hier mag Kyra ook geen vreemde honden zomaar aaien, maarja.......leg maar eens uit aan een meisje van 15 maanden dat ze alleen bekende honden mag aaien en niet de vreemde honden die ze tegen komt! (we hebben nogal wat honden in de familie namelijk)

En wij hebben zelf ook een hond (een mechelaar) die er niet van gediend is dat vreemde mensen haar aanhalen, dus ik weet hoe het kan zijn (ze zal trouwens waarschijnlijk nooit bijten). Over een klein half jaartje komt er nog een hond bij, een border collie.......hier dus echt helemaal gek van honden, net als onze dochter. Dus ook elke hond is leuk voor haar!! Dat is dus bij vreemde honden erg oppassen!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee hoor ben ik niet bang voor... en ik heb liever dat ze er een beetje voor huivert nu ze zo klein is dan dat ze op iedere hond moedwillig afstapt.... en het is vaak zo dat als er een hond aangelijnd ligt te wachten voor de supermarkt dat ze al gauw beginnen te grommen als je er te dicht bij komt... dus mijn dochter weet nu zelf ook wel dat ze die niet mag aaien...

ik zeg niet dat honden eng zijn maar wel dat ze kunnen bijten en sommige hondjes het niet leuk vinden als je zomaar aan ze zit... ze begint het nu te begrijpen...

19. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    #79 Alies05, 15 aug 2010
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
    Ik snap ook niet dat sommige mensen bepaalde rassen weer in hokjes plaatsen dat ze 'zo'n soort hond' nooit zouden nemen. Maar vaak zijn 'zulke' honden nog grotere softies dan populairdere rassen zoals bijvoorbeeld goldens of chihuahua's die ook weleens voor bijtincidenten zorgen, maar ja dat lees je nooit in de krant, want dat is niet interessant voor de mensen om te weten. ;)

Wat draak al zei: 'Ik vertrouw mijn hond wel maar mijn kind niet.' Dat heb ik hier ook. Mijn dochter moet ik meer in de gaten houden dan mijn 4 honden. Mijn appenzeller heeft mijn dochter 1 keertje gesnapt naar de hand, omdat hij eerst een waarschuwingsbrom had gegevens en toen bleek ze dat ze aan zijn oor getrokken had. Wij liepen net een paar tellen achter haar naar buiten toe en hadden de brom dus niet gehoord en waren net te laat. Hierbij gaf ik onze hond dus ook niet de schuld omdat ik bij navraag aan mijn dochtertje er dus achter kwam dat ze 'm plaagde en hij had duidelijk eerst aangegeven dat ze op moest houden. Sinds dat incidentje weet ze donders goed dat ze hem gewoon moet negeren en bij hem uit de buurt moet blijven. Dat doet ze nu ook netjes. De andere 3 zijn zulke softies dat ik regelmatig mijn dochter tot de orde moet roepen dat ze op moet houden ze te pesten, want zelfs softies kunnen een keer snappen als ze ze per ongeluk ergens pakt wat zeer doet.

Ik ben juist blij dat onze hond eerst een grom geeft als waarschuwing. Beter zo zodat je gelijk alert bent dan een hond die niks zegt en gelijk uithaalt.

En als TS idd via een gedragstherapeut zou leren signalen te herkennen bij de hond en tips hoe zij boven de hond komt te staan dan kom je al een heel eind. Tis vaak makkelijk om de hond maar de schuld te geven en 'm dan maar weg te doen, terwijl het vaak niet eens de schuld van de hond is die begon.
    Onze appenzeller stond eerst ook boven ons, maar compleet andere regels aan te houden staan wij nu boven hem en hij respecteert ons nu ook. Tis nu een compleet andere hond. We moesten er wel de nodige tijd in steken, maar hadden dat er voor over.
    Want het was of hem nog een kans geven via cursussen of in laten slapen, want herplaatsen kan bij hem niet.

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben vanmiddag even weggeweest dus ik ben even bijgelezen :D
    Wat ik een hele vervelende opmerking vond, ik weet niet meer wie het zei, dat ze nooit 'zo'n' hond genomen zou hebben??? Dat slaat helemaal nergens op, ken je het ras persoonlijk? Slechte ervaringen mee?
    Ik ga zoals al gezegd morgen bellen naar een GT en uiteraard hier vertellen wat ze me heeft geadviseerd. Ik moet wel eerlijk zeggen, er zat idd een hekje tussen, ik wil niet weten wat er was gebeurd, en als hij echt had gebeten, ja dan deed ik hem inderdaad weg ja. Ik ga het dan niet af zitten wachten en kan hem dan niet meer vertrouwen. Ik hoop dat ik er het beste van kan maken met hem, en wij als gezin en vooral Fay. Ze is gek op de honden, en ik ook, ik kan en wil ze NIET missen. Ik zou het alleen voor mijn andere hond al vreselijk vinden, die gaat hem ontzettend missen, het zijn buddies for life. Maar goed, zover ben ik ook nog niet. Vriendlief is overigens duidelijker, die zegt, als jij het niet vertrouwd gaat hij weg. Ik ben de hele dag met Fay en de honden thuis dus hij vind dat ik daarover moet beslissen, ik ben tenslotte niet de baas over Jaro, en mijn vriend is hem wel de baas. Maar goed, mijn vriend zat er ook bij toen het gebeurde dus dat had er niks mee te maken blijkbaar. Vanmiddag liet ik Jaro binnen terwijl Fay beneden was, maar ik zat echt niet lekker hoewel hij niks deed. Maar nu vind ik alles verdacht en dat is ook niet goed, het is gewoon K*T dit. Bah.

Deel Deze Pagina