1 van mijn honden uitgevallen naar mijn dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Zorg dat de hond in een bench kan als je dochter rondkruipt.
    Je kan inderdaad honden en kinderen absoluut niet samen los laten.
    Geef je hond bijvoorbeeld iets om mee te spelen of om op de knagen als je dochter rondkruipt. Zorg dat ze niet bij hem in de buurt kan komen.
    Als hij zich bedreigt voelt zal hij vanaf nu happen, want ze reageert niet op zijn waarschuwingen.
    Een echt dominante hond zal je dochter gelijk gegrepen hebben na een waarschuwing.
    Een onzeker dominante hond grijpt altijd het eerst voor de hand zijnde lichaamsdeel en maakt meestal geen schade.
    Ik zou zeker een gedragsdeskundige erbij roepen, blijkbaar zien jullie toch signalen die de hond afgeeft over het hoofd.

Succes!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben gek op honden maar vertrouw een beest nooit 100% hoor, hoe lief hij ook is, het blijft een dier wat afstamt van wilde dieren, met dierlijke instincten die anders reageren als mensen, niets mis mee maar dien je wel zeker rekening mee te houden.

Maar daarnaast is het ook een kwestie van vertrouwen van je kindje, wie zegt dat zij hem niet lastig valt of iets in die trant? Een hond reageert hierop, als je erbij bent kan je ingrijpen, en je kindje bv duidelijk maken dat je niet mag pesten of pijn doen, als jij er niet bij bent dan kan de hond het heft in eigen handen nemen en "straffen" of duidelijk maken dat iets pijn doet of niet leuk is ofzo..

Het gaat beide kanten op denk ik beide "partijen" hebben een onvoorspelbare kant (hond en kind) dus allebei dienen begeleiding te krijgen van iemand die "beter weet" en dus niet alleen te worden gelaten.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet dat zij hem geen pijn doet, want ik ben er ALTIJD bij, of de honden zijn buiten, of ze zijn binnen met mij erbij en als ik wegloop, gaan ze apart of zet ik mijn dochter in de box. Ze deed helemaal niks, op vakantie ging ze gewoon naar hem toe en gisteravond ook, niks bijzonders. Hij was niet aan het slapen o.i.d dus hij schrok ook niet, hij zat gewoon voor het hek te kijken naar haar.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind jou reactie toch wel zorgelijk, je verteld het zo duidelijk dat ik er de bibbers van krijg. Ik hoop echt dat het niet zo ver komt.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lastig. Ik ben ook geen doorgewinterde hondenliefhebster als in dat ik alles voor honden over heb. Maar ik heb wel het grootste gedeelte van mijn leven honden in huis gehad en toch zou ik zo'n hond nooit meer vertrouwen...

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Je hebt een verschil in de hond nooit meer vertrouwen maar toch nog een kans geven of hem gelijk maar weg doen wegens dat ene voorval. ;) Onze hond vertrouw ik ook niet meer zo snel, maar ik heb hem toch nog een kans gegeven. En zoals ik dat lees zullen meer dat doen bij hun hond.

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hier ervaring met twee honden, maar vanaf het begin heb ik d ehonden een plek gegeven waar de honden alleen mogen kome en mijn dochter en straks haar broertje ook niet mogen komen. Laat ze nooit alleen met hun en als ze bij de honden komen dan gaan ze vanzelf weg. In het begin hebben onze honden ook wle eens gebromd, maar dan toch straf geven en zei ik dus dit is de plek waar elina niet mag komen. Hup hup. En nu stappen z eop als elina even te wild doen. En raar maar van luuk mijn zoontje kunnen ze alles hebbn. Waarschijnlijk zijn ze nu gewend aan het nieuwe dat baby aan d oren trekken. zijn ze het zat dna gaan ze naar d eplek waar de kinderen niet mogen komne. Dit is bij psn onder de eettafel

Ik zou zeggen hou het in de gaten en geef de hondne een plek waar ze zichzelf terug kunnen trekken.

Mijn dochter is d ehonden nu de baas, ze kan ze laten zitten een poot geven naar hun plek sturen, dus het kan heel goed gaan en bij jullie dus goed komen.

Ik leit onze dochter toen ze klein was ook vaak aaien enzsamen met ons en knuffelen. NU kan ze ze zelfs als hoofdkussen gebuirken en dat vinden ze geweldig. ze gaan bij haar ligggen.

Sterkte!

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Ik wil jullie ondanks dat ik waarschijnlijk ook minder leuke reacties zal krijgen even laten weten dat wij voor onze Jaro een heel leuk nieuw huisje heb gevonden. Ik ga hem maandag zelf erheen brengen en de mensen zijn gisteren komen kijken en zijn verliefd op hem. Ze hebben hun engelse bull pas in moeten laten slapen en hun zoon van 13 is daar kapot van, hij zag Jaro en was meteen verkocht, ze waren gelijk dikke vrienden. Het voorval met mijn dochter is daarna meermalen achter elkaar na toch nog proberen weer voorgevallen en kan het risico niet lopen dat hij haar in zijn enorme kaak neemt en haar echt bijt. Ik vind het heel erg dat ik Jaro weg moet doen maar hij zal het super krijgen bij zijn nieuwe baas, beter dan hier nog 10 jaar achter een hekje te zitten en pas naar binnen mogen als mijn dochter naar bed is. Ik hoop dat jullie mijn beslissing respecteren.

Groetjes Jojo

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik vind het een super goede oplossing.

Een hond is zo weer gewend en zeker als ze zo verliefd op hem zijn.

Ik vind juist dat je het goed hebt aangepakt. Win-win situatie

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor je lieve reactie, zit gelijk te janken, ik vind het zo moeilijk dit, maar het is gewoon beter zo..voor ons allemaal.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja snap ik meid. Pff is ook niet makkelijk. Maar echt het beste. Voor jullie allemaal. Ook echt voor de hond. Komt helemaal goed.

12. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet het...komt wel goed sgatje ( msn taal zeker ;) zei mijn stiefdochter net..:)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113

Ja van die reclame, hi hi, Komt wel goed, schatje :D

14. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    haha je die reclame ken ik maar sgatje bedoel ik..haha, is lief van d'r

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik vind het ook een hele mooie oplossing!

ik denk idd dat het een win-win situatie is.
    jullie lopen geen risico dat je dochter gebeten word, en jij hoeft niet meer als een waakhond erop te zitten, dus jij bent weer relaxter!

en zoals ik lees is het voor jaro ook veel beter,
    hij kan weer hond zijn, lekker spelen enz geen kinderen om hem heen wie hij eigenlijk liever niet heeft;)
    je hond kan ook weer relaxen denk ik !

hele goede oplossing hoor..
    heb je gevraagd of je contact kan blijven houden? hoe het met jaro gaat en misschien dat je af en toe wat foto's van hem krijgt?
    dat is wel fijn!

16. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hai ikkelies

Bedankt voor je reactie, ja contact houden is geen probleem, we hebben al Hyves uitgewisseld en daar gaan zo ook foto's op zetten dus komt helemaal goed. En het zal hier idd een stuk relaxter worden, zeker voor Jaro, want hij voelt volgens mij heel goed dat we een beetje met onze handen in het haar zaten vwb hem. Ik heb er alle vetrouwen in dat het helemaal goed komt, mag hem ook opzoeken als ik wil dus..alleen zie er wel tegenop, als ze hem komen halen..

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Jaro had hier zijn eigen chesterfield stoel waar hij altijd op lag, nu krijg ik net een mailtje van die mensen, hebben ze ook een chesterfield voor hem gekocht, gaan ze nu ophalen...dat vind ik wel lief hoor!

18. Skye

Skye Niet meer actief

Lees het nu, dat Jaro weggaat! Heel veel sterkte, als hij opgehaald wordt. Tis toch een soort kindje die ze van je weg nemen. En ik vind het een stoere beslissing, waar je best heel trots op mag zijn! Ten eerste kies je zo wat het beste is voor je kind en ten tweede denk ik dat Jaro het in deze situatie ook niet prettig vindt (anders is hij immers niet zo) en hij zal nu ook een beter leven krijgen!! Heel knap van je, dat je deze beslissing genomen hebt, al zal het veel pijn doen hem te zien gaan!!

19. respect voor je beslissing heb ik zeker!
    Het is zooo ongelofelijk moeilijk om je dierbare hond weg te moeten doen, maar zo te lezen heb je lief en goed tehuis voor hem.

Veel sterkte meid
    want je bent toch je geliefde huisdier kwijt...

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een lieve reacties allemaal, dat doet me echt goed. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen en zo allebei de partijen gelukkig maak. Het is zeker niet niks om afstand van hem te moeten doen, het is zelfs verschrikkelijk, en het zal ook wel heel moeilijk worden maandag, maar ik moet denken aan het argumenten waarom hij weggaat en denken aan dat hij het ook beter gaat krijgen bij deze mensen. Gelukkig werkt de vrouw niet dus ze is lekker de hele dag met hem, super gewoon. Al blijft het gewoon even simpelweg gezegd, K*T..

Deel Deze Pagina