Nespresso. Ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Tennes, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hoi, Binnenkort ben ik jarig en ik wil graag een nieuw koffiezetapparaat.
    Nu neig in naar iets van Nespresso (George Clooney bedankt)

Wie heeft een zo'n apparaat?
    Van welk merk?
    Wat zijn de voordelen?
    Wat zijn de nadelen?

Alvast bedankt!! :)

2. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb er eentje. Zelf vind ik het niet zo lekker, maar ik ben ook niet echt een koffieliefhebber. Als ik voor mijn stootje cafeine ga, neem ik liever een slootje Senseo. Maar goed, de smaak kun je zelf testen in winkels waar ze een demo-stand hebben, zoals de Bijenkorf. Bezoek vindt het vaak wel lekker.

Voordelen: het is een makkelijk apparaat, je kunt eenvoudig van smaak wisselen, bezoek vindt het vaak lekker, het is een soort fast-food-variant van espresso, zonder een ingewikkeld apparaat.

Nadelen: dat je de cupjes alleen bij de Bijenkorf kunt halen of online bestellen. Dat je na 1 bestelling via internet (of als je in de Bijenkorf je adres doorgeeft) bestookt wordt met irritante post van de Nespresso Club.

Ons apparaat: van Krups, uit de City-serie geloof ik. Prima ding, ziet er mooi uit wel vind ik. Hij kan 2 dingen: espresso en lungo.

Aandachtspuntje bij koop apparaat: of je er zelf bij moet staan als het water erdoorheen gaat om op stop te drukken op het juiste moment (giga onhandig toch? je loopt even weg en je kopje loopt over. vraag me zelfs af of ze deze nog steeds verkopen, vroeger wel nl!) of dat hij zelf stopt bij de juiste hoeveelheid voor een espresso of lungo. Sommige apparaten hebben extra nog een cappuccino-functie geloof ik, dus dat kun je ook overwegen.

3. Dragi

Dragi Lid

22 mrt 2009
    17
    0
    0
    Hai Tennes,

Heb zo'n apparaat en wil nooit iets anders meer! Geweldig lekkere koffie en een fantastische service.. Toen 't apparaat een keer stuk was, kwamen ze hem halen, kreeg een leenapparaat en een week later werd deze weer omgeruild met mijn gemaakte!
    Maar het gaat uiteraard om de koffie, deze is heerlijk. Misschien is het enige nadeel voor sommige dat de koffie te duur is, ik vind het wel meevallen, hij is zo lekker!

Grt, dragi

4. Tennes

Tennes Niet meer actief

Thnx voor jullie reactie. Klinkt goed.

Van welk merk is jullie apparaat?

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben zo'n apperaat aan mijn moeder gegeven voor haar verjaardag. (Senseo stierf vlak voor haar verjaardag) Gekozen voor een variat met een melkopschuimer... Heerlijk.... Je kan met behulp van de cupjes zelf kiezen hoe sterk je koffie is (1 zwak, 10 sterk) en zelfs voor de decaf zijn er meerdere sterktes.
    Thuis hebben we een espresso app. Dat is een stuk lastiger, ongeveer even duur in aanschaf, de espresso is goedkoper en beter te krijgen.

De cupjes zijn wel langer houdtbaar dan gemalen espresso.

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben er 1 van Siemens. Prima ding en lekkere koffie...
    Je kunt zelf verschillende smaken bestellen en als je online besteld binnen 24 uur geleverd. (telefonisch misschien ook wel)
    Het is niet heel goedkoop, 33 cent per cupje... maar alles beter dan die bocht van Senseo... ;)

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben een Dolce Gusto gekocht, speciaal omdat ik van koffie hou met lekkere smaakjes. En van Dolce Gusto hebben ze best veel smaakjes, ook met melk varianten. De kenners zeggen dat de smaak van Nespresso net weer wat beter is dan DG maar ik vind dus de keuze aan smaken/cups bij Nespresso wat minder. Kortom, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat!

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Wij hebben ook een Nespresso, al een jaar of 3. Ik vindt het echt heerlijke koffie. Senseo vind ik vies, maar Nespresso is echt lekker. Bezoek wil ook altijd een kopje Nespresso.

Wat ik echt een voordeel vindt is dat ze meerdere smaken decaf hebben.

Het enige nadeel is dat de cupjes moeilijk te verkrijgen zijn (Bijenkorf of Nespresso-site) en dat ze redelijk duur zijn (volgens mij 33-37 cent per cupje).

9. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Nespresso koffie is heerlijk. Ik heb van alles wat, kost wel een flinke duit maar het is wel lekker.
    Een goeie service hebben ze en ook via internet heel makkelijk te bestellen. Een echte aanrdader dus.

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

En waar bestel je dat dan?

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
  12. judibi

judibi Bekend lid

wij hebben er 1 van DeLonghi. de lattissimma. deze kan espresso, lungo, latte macchiato (mijn favoriet:D) en cappuccino. cups: makkelijk te bestellen, wordt supersnel geleverd en lekker veel variatie. duur? neuh, vind ik niet, maar wij drinken naast nespresso ook nog gewone filterkoffie hoor. ik vind nespresso heerlijk, maar niet te vroeg op de dag voor mij.
    er zijn veel verschillende modellen te krijgen. ik zou eerst eens proeven en proberen! succes;)

13. Tennes

Tennes Niet meer actief

Fijn om te lezen dat iedereen zo positief is!

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    En je heb je er inmiddels zelf ook één gekocht??

Ben even nieuwsgierig, omdat wij sinds gisteren ook zo'n Nespresso apparaat hebben (Siemens). We kregen hem gratis bij onze nieuwe keuken en ik ben er heel blij mee, al was het alleen maar omdat hij zo hip en design staat in de nieuwe keuken :D !
    Vanmorgen het eerste kopje Nespresso gedronken, en ik was meteen wakker, haha! Ik kan niet wachten om cappucino's en macchiato's te gaan maken, lijkt me heerlijk!
    De Senseo ga ik aan mijn moeder doneren, daar ben ik compleet op uitgekeken. Jak!

Ik heb 12 gratis capsules bij het apparaat gekregen, maar ik zag op internet al dat ze redelijk prijzig zijn. Gelukkig drinken wij maar weinig koffie, want anders kan ik mij voorstellen dat mensen het echt te duur vinden.

15. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik heb er een van Nespresso zelf , superding en lekkere koffie.
    Alleen zijn m'n cups al een tijdje op dus moet ik vlgd week effe naar de dichtbijzijnde Bijenkorf om m'n voorraad weer aan te vullen.

16. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb hem nog niet in huis. Ik ben over twee weken jarig en dan ga ik van het verjaardagsgeld een Nespresso kopen.

Wel heb ik al flink rondgegekeken en ik ben verliefd geworden op het duurste apparaat. Ik ben inderdaad ook op de looks gevallen. :D:D

Het is misschien wel heel duur, maar aan de andere kant vind ik een lekker bakkie ook wat waard.

17. Samama

Samama Niet meer actief

Wij hebben de Magimix (met melkopschuimer) van Nespresso. Heerlijke koffie! Senseo vind ik net slootwater. Wij zijn 1x per maand 33 euro kwijt aan koffie, dan heb ik 100 cupjes.

18. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey Tennes

Wij hebben sinds kort een simpele uitvoering. Ik vind Nespresso een gelegenheids koffie. Het is heel speciaal en erg lekker.
    We hebben er twee espresso en twee lungo kopjes bij. De lungo wordt namelijk met iets meer water bereid. Vind ik persoonlijk lekkerder.
    Waar je aan moet denken is dat als je eenmaal je apparaat binnen hebt, de sticker niet moet weggooien. Op die sticker staat een lang serie nummer en deze moet je op de site invoeren. Dan kun je lid worden en cups bestellen. Wij hebben het geluk dat de Bijenkorf Den Haag een Nespresso afdeling heeft...

De service is super. Je krijgt bij je apparaat ook een boekje met de beschrijvingen per smaak. Ideaal.

Alvast gefeliciteerd en geniet van je 1e bakkie Nespresso!!

19. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik was zonet bij de Albert Heijn, en zag dat ze daar cups van Nestlé verkopen, voor de Dolce Gusto. Ze kosten 4,50 voor 16 stuks, dus het is niet echt goedkoper dan de Nespresso capsules, maar wel makkelijk om ze gewoon om de hoek te kunnen kopen!

Weten jullie of die in alle Nespresso apparaten kunnen?

20. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik had er 1 maar heb hem doorgegeven aan mijn broer. Ik vondt de cups te duur voor hetgeen wat ik aan koffie drink... 4 tot 6 kopjes per dag, en dan praat ik alleen over mezelf. Ik had er 1 van magimix met melkopschuimer, prima ding, moest hem alleen handmatig uitzetten, dus het wou nog wel eens voorkomen dat m'n kopje overliep. Ik vondt het lekkere koffie, en erg fijn dat je verschillende sterktes en smaken hebt. Owh ja en het duurde me te lang voordat m'n kopje vol was :p

Deel Deze Pagina