1 verdiener of 2 verdieners??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jes89, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn vriend werkt strakjes na de geboorte 32uur + 8uur ouderschapsverlof. Hij krijgt de vrijdag als 'papadag'.
    Ik ga na mijn zwangerschapsverlof 24uur werken + 8uur ouderschapsverlof. De woensdag wordt de vaste 'mamadag'.

Vriend werkt dan dus van maandag t/m donderdag.
    Ik werk onregelmatig en heb geluk dat ik eea kon regelen op het werk. Zo kan ik op vrijdag vast werken. Dan heb ik daarnaast nog maar 2 dagen die ik moet werken. De ene week vallen beide dagen in het weekend en is mijn vriend dus thuis met ons kindje. De andere week werk ik beide dagen doordeweeks (vanaf 14.00u) en gaat mijn moeder of schoonzus oppassen. Mijn vriend kan het kindje dan rond 17.00u weer ophalen.

Ondanks dat we dus beiden blijven werken hebben we maar 6 uur in de 2 weken oppas nodig. Soms is onregelmatig werken dus wel makkelijk :D

2. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Mijn man werkt 40 uur en ik neem half maart mijn ouderschapsverlof op en ga weer 2 dagen aan het werk (18 uur). Zou het liefste helemaal thuis blijven maar daar verdient mijn man alleen niet genoeg voor. Als dadelijk blijkt dat we het wel zouden redden dan stop ik alsnog helemaal.
    Liefste blijf ik de hele dag bij mijn mannetje. Vind het maar helemaal niets dat ik hem weg moet brengen (1 dag oma 1 dag kdv)

3. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik werk 32 uur en mijn vriend is zelfstandig ondernemer. Mijn dochtertje gaat 3 dagen naar het kdv en 1 dag schoonmoeder. De meest ideale situatie zou ik vinden 3 dagen werken. Helaas niet mogelijk wegens drukte op het werk. Hopelijk kan ik over een jaar de schooltijden gaan werken.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier werkt alleen mijn man. Ik ga over een paar weken met een BBL opleiding beginnen..

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn man werkt fulltime, maar wel in 4 (lange) dagen. Hij is dus straks 1 dag bij ons kindje als ik werk. Ik werk 3 dagen.... ik zou best 2 dagen willen werken maar dan moet dat financieel kunnen, en mijn baas moet het goed vinden :)....

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mijn man werkt meer dan fulltime (eigen bedrijf) en ik werk 40 uur. Na de geboorte van onze uk ga ik 32 uur per week werken (4 x 8 uur). Ik was de eerste in mijn functie die minder wilde gaan werken en mijn leidinggevende heeft besloten dat 32 uur het minimum was. Nu had ik ingezet op 30 uur, dus dat was het probleem niet. We hebben eigenlijk ook niet gekeken naar wat financieel haalbaar het minimum aantal uren was.. :)

7. roxana

roxana Lid

28 nov 2011
    18
    0
    0
    Kantoor
    Rotterdam
    vriend werkt fulltime plus vaak nog overwerken in het weekend. Ik werk nu 36 uur, maar als ik minder wil werken betekend het meestal in mijn beroep ook een lagere functie, dus dat is iets waar ik over twijfel. hoorde van de week wel dat het binnen ons bedrijf misschien mogelijk is mijn functie te doen in 28 uur. Nu is alleen nog de vraag hoe en wat qua opvang, want ik zou echt niet willen werken om alleen maar opvang te betalen... het liefst zou ik in het begin thuis blijven en dan later wel weer aan de slag gaan.

8. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ik werk fulltime (onregelmatige diensten) en mijn vriend is huispapa.

9. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja mijn man werkt 38 uur en heeft elke week andere diensten maar met patroon. Hij heeft nu bv laat, volgende week vroeg en dan weer weekje nacht. Idee is dak om de 3 weken vaste dagen heb in de zorg kan een hoop. Werk dan 3 dagen. Dagen die.niet goed vallen vangt mijn stiefmoeder op die lekker dichtbij woont ;)

10. missmanhattan

31 dec 2011
    72
    0
    0
    zoetermeer
    Mijn man werkt 40 uur, en ik nu nog 32 uur.

na mn verlof heb ik half jaar ouderschapsverlof, waarbij ik 24 uur ga werken.
    na dat half jaar hoop ik weer 32 uur te gaan werken, maar als het financieel haalbaar is dan zou ik toch die 24 uur aanhouden :):)

dus straks:
    ma- past oma op
    di - ik ben vrij
    wo- kdv
    do- ik ben vrij
    vr- kdv

was een heel geregel met alle partijen (zelfs oma moest ff in gesprek met haar werk:)) maar ben zooo opgelucht dat het geregeld is!!

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik prop een baan van 40+ uur in 32 uur (in de praktijk 4x10) en mijn man hetzelfde in 36 uur (4x9) (hij kon iets regelen met ouderschapsverlof en ik niet ;)).

We hebben beiden inkomens nodig, maar dat komt ook doordat
    1. je deels naar je inkomen leeft, we hadden anders nooit dit dure huis gehuurd
    2. je een heel stuk minder toeslag hebt als je meer verdient, dus je wilt niet weten wat voor kdv rekeningen we hebben :$

Ik wil niet minder werken, want mijn taken zullen er niet van afnemen, alleen mijn contract, snap je? Ik vind het nu al oneerlijk eigenlijk dat ik niet voor op zijn minst 36 aangesteld ben, aangezien er vaak zat dingen zijn die ik nog even per mail regel of doe als ik met mijn dochter thuiszit. Ik ben nog een junior en de banen in mijn branche zijn dusdanig schaars dat ik dan liever buig en zo hard mogelijk werk, dan gewoon de grens te trekken en minder te doen dan mijn fulltime collega's die geen kinderen hebben...

12. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Mijn man werkt fulltime en ik werk parttime (+ 16 uur per week).
    Ik hoef niet per see te werken omdat mijn man genoeg verdient.
    Ik wil zelf blijven werken omdat ik het gevoel heb dat ik geïsoleerd raak als ik alleen maar thuis ben met ons zoontje (het duurt ook nog even voordat hij naar school gaat).

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Evenstar, mag ik vragen waarom het bij jou niet lukte met ouderschapsverlof regelen? Een werkgever is namelijk verplicht ouderschapsverlof te verlenen volgens mij.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij werken allebei 32 uur, en dat blijft voorlopig zo. Misschien ga ik iets minder werken als Simone naar de peuter gaat, maar dat is pas in 2013 aan de orde, ik ga eerst nog ruim 16 weken met verlof aan het eind van dit jaar :)

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn vriend werkt 40 uur en ik werk 32 uur. Ik kan en zou niet minder willen werken. Ik hou van de levensstijl die we nu hebben. een mooi groot huis in een goede buurt. Lekker kunnen leven enz. Hiernaast ben ik leidinggevende en ik zou mijn werk niet in minder kunnen.

Met 1 kindje is het goed te regelen en ik ben ervan overtuigd dat het met 2 ook goed te regelen is.

Ik kan geen antwoord geven voor Evenstar haar situatie, maar bij ons is het zo dat je minimaal 1 jaar in dienst moet zijn wil je in aanmerking komen voor ouderschapsverlof. Ik werk in de zorg, maar ik weet niet hoe het bijvoorbeeld in de finanaciële tak geregeld is. volgens mij is het verlenen van ouderschaps verlof een onderdeel van je CAO als je die hebt.

Deel Deze Pagina