1 voeding afbouwen

Discussion in 'Borstvoeding' started by kwekkie, Jun 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

Jan 1, 2009
    102
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoon is morgen 11 weken en volgende week ga ik weer aan t werk. Een week, daarna heb ik nog een weekje vrij en daarna gaat t echt los. Ik heb er veel zin in. Nu heb ik twee vragen.

Ik geef nu nog volledig bv. Helaas komt mijn zoon de laatste week weer minimaal een keer 's nachts (soms twee keer) Als ik straks ga werken trek ik dat niet lang. Kan dit een groeispurtfase zijn? Het is nl geen regeldag want t duurt al een week en hiervoor sliep hij van 23.00 uur tot 5.30/6.00 uur.

Verder wil ik straks 1 keer kolven op het werk en wil ik dus 1 bv vervangen door kv. Nu lees ik verhalen dat de baby met kv het beschermlaagje dat bv op de darmen legt, kwijtraakt. Maar dat zal toch niet met 1 kv per dag al gebeuren? Voor de rest wil ik hem voorlopig bv blijven geven. Alle bv is toch mooi meegenomen en beschermend? Deze info maakt me wel wat onzeker.

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Tot de leeftijd van een jaar of 2 is doorslapen geen garantie, dit heeft niet persé met de BV te maken... Tygo sliep door maar nu met 6 maanden komt hij 2x per nacht voor een voeding... Blijkbaar heeft hij dit nodig, anders zou hij er immers niet om vragen ;)

Van 1 KV per dag gaat wel dat beschermende laagje weg, zelfs na 1 flesje word dat aangetast en zal het pas na 2-3 weken VOLLEDIGE BV pas weer terug zijn. Dat neemt niet weg dat BV nog voor wel meer zorgt dan dat beschermende laagje, dus zelfs als je voor één flesje KV zou kiezen heeft BV nog de voordelen van o.a de antistoffen...

Maar 1x kolven per werkdag is wel veels te weinig om je productie op stand te houden, daarnaast heb je kans op een borstonsteking! Je hebt wettelijk recht om 1/4 van je werktijd je kindje te voeden of te kolven dus waarom daar geen gebruik van maken? Géén één werkgever mag je dit verbieden! Ik snap dat dit moeilijk is om aan te geven bij je baas, dat vond ik ook (en ik begon zelf bij een nieuwe werkgever!) maar uiteindelijk vinden ze het heel normaal!

Share This Page