Borstvoeding en tandjes

Discussion in 'Borstvoeding' started by AdrianaM, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo,

Ik geef nu al bijna een half jaar bv en het ziet er naar uit dat ik moet afbouwen.
    Mijn kleine bijt af en toe nu hij 2 ondertandjes heeft en ik baal nu als een stekker.
    Iedere keer als ik hem aanleg zit ik met spanning af te wachten. Hij heeft soms wat krampjes en jeuk(eczeem) en wordt daardoor kriegelig en dan bijt hij :(

Nu ga ik eerst proberen om toch maar te kolven. Helaas doet het kolven zeer als ik het te vaak doe(moet op de zwaarste stand, anders krijg ik er echt niets uit), dus wil ik het maar 2x per dag doen. Gelukkig kolf ik vaak wel 200cc of meer.

Als ik nou 100 borst geef en 80 fles, dan kan dat toch prima?

Zo krijgt hij toch nog bv en ik hoe me niet druk te maken om 2 tanden in mijn tepels.

Dan probeer ik 's ochtends nog wel te geven. 2x moet toch wel te overzien zijn ;)

groetjes Jeannine

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan begon ook te bijten toen hij tandjes kreeg, soms zo erg dat 't begon te bloeden. Maar ik heb 'm er elke keer "kwaad" op aan gesproken en 'm even afgekoppeld en na een week of 2 was 't bijten helemaal over.
    Ik zou nog even kijken of 't bijten stopt, live voeden is toch een stuk makkelijker dan kolven!

3. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Jouw kindje heeft op dit moment duidelijk erg veel last van zijn tandjes en dan heeft hij de behoefte om ergens op te bijten. Helaas kan dit dus ook jouw tepel zijn. Mijn dochter deed dit ook en het gaat vanzelf over. Het is vaak maar een paar dagen dat ze echt last hebben en ineens is het voorbij. Je kan natuurlijk ook voedingen kolven. Probeer dan zoveel mogelijk jullie normale voedingstijden aan te houden want dat is het beste voor jouw productie.
    Probeer tijdens het voeden goed op te letten hoe jouw kleine drinkt. Vaak bijten ze aan het einde van de voeding, wanneer ze nog even na liggen te sabbelen. Tijdens het drinken zit het tongetje voor de tandjes dus dan kunnen ze simpelweg niet bijten. Het is vaak vlak ervoor of vlak erna. Boos worden heeft volgens mij geen zin want jouw kind doet het niet expres. Hij heeft gewoon pijn en jeuk en zijn natuurlijke reactie is om ergens op te bijten. Geef hem ook vaak een koude bijtring (uit de koelkast) of andere dingen om op te bijten.

Veel succes

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het gaat idd vanzelf over, heeft te maken met de eerste tanden die doorkomen. Op het moment van bijten loskoppelen en opnieuw goed aanleggen, let op je aanlegtechniek ( tepel + groot gedeelte tepelhof in de mond.met de lipjes naar buiten gekruld en kin tegen jouw borst, neus vrij).
    Het is in ieder geval geen reden om met bv te stoppen, laat na iedere voeding moedermelk op je tepels drogen of pure lanoline ( purelan), zodat je tepels goed kunnen herstellen.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Lastig he, die bijtertjes! Ik weet niet of het bij alle kindjes zo gaat, maar ukkie heeft mij een paar keer gebeten, toen hij net z'n eerste tanden kreeg. Gelijk loskoppelen, streng toespreken (hoewel: ik riep gewoon AUW!! en dan liet hij vanzelf geschrokken los) en weer rustig aanleggen.
    Na een paar weken waarbij hij me gemiddeld eens per dag beet, was het leed geleden en dronk hij weer gewoon. Bij de volgende tanden heeft hij ook niet gebeten en ik heb tot bijna 12 maanden live gevoed.

Eczeem is ook een heel vervelende aandoening; je kunt ook proberen hem te helpen met die jeuk. Hormoonzalf (hydrocortison) via de huisarts; en vaseline-paraffine om hem echt mee in te vetten. Dat kan hem goede verlichting geven!

Ik zeg niet dat je niet moet afbouwen, dat is een beslissing die jij alleen kunt nemen. Maar realiseer je dat het heel goed mogelijk is dat jouw kleintje snel weer met het bijten zal stoppen en jou niet langer pijn zal doen... Sterkte in elk geval!

6. Voor de eczeem krijgt hij al hormoonzalf maar het gaat niet helemaal weg en na 3 dagen komt het gewoon weer opzetten.

Ik wil op zich ook niet stoppen, maar als hij blijft bijten hoeft het van mij niet meer.
    Ik heb hem streng toegesproken en ook zijn hoofdje in mijn borst geduwd , maar het maakt niet uit. Weet je wat hij nu doet,
    je legt hem aan en dan bijt hij heel zachtjes in mijn tepel en houd vast en dan zit hij met grote ogen voor zich uit te staren. Het lijkt net of hij wacht op mijn reaktie.

Ik kolf nu 2x per dag en geen een keer live (de eerste voeding)

Ik vind het wel moeilijk om te stoppen, vooral omdat mijn produktie nog prima is. Aan de andere kant is het ook wel fijn, want met een flesje drinkt hij zoveel relaxter en hij verkramd niet zoals hij anders wel doet. Hij heeft nooit echt rustig aan mijn borst gelegen en dat vond ik soms wel frustrerend.

7. Ik meld even dat ik nog niet gestopt ben en dat hij bijna niet meer bijt.

Ik koppel hem dan gewoon los en als hij begint te klooien dan bied ik hem de andere kant aan.

Ben er wel superblilj om :)

8. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0

Goed om te horen zeg!!!
    Fijn dat je door kan gaan met het geven van borstvoeding!

Share This Page