Na bijna 6 maanden bv te hebben gegeven wil ik nu heel graag langzaam afbouwen. Vanmorgen heeft oma flesvoeding geprobeerd maar ze moet er niets van hebben. Ze werd nijdig en ging huilen. Heeft u tips hoe we onze dochter kunnen laten wennen aan flesvoeding?
Hoi, Bedoel je dat je kindje de voeding niet wilde, niet snapt hoe ze uit het flesje drinkt of jouw melk wil? Je kunt om de overgang te vergemakkelijken evt. wat kolven om te wennen aan melk uit fles of bekertje. Daarna kun je half-half geven: flesje half vullen met kunstvoeding en half met moedermelk. (kunstvoeding moet al wel bereid zijn en op zelfde temperatuur wanneer je het bij moedermelk voegt) Wanneer het gaat om niet snappen hoe ze uit een fles drinkt, kijk dan eens bij deze tips: Je kindje wil geen flesje.... 16 tips om je kindje aan te moedigen de fles te accepteren. Geef je al vaste voeding? Je zou een borstvoeding ook kunnen vervangen door een fruit of groentehapje. Wanneer je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Bedankt voor uw goede tips! Inmiddels drinkt ze toch wat flesvoeding. Uit het flesje drinken ging wel goed, ik kolf ook altijd als ze naar het kdv gaat. Hoeveel flesvoeding heeft mijn dochter nog nodig per dag? Ze is nu gewend aan een groente hapje en krijgt soms een broodkorst. Hoeveel vaste voeding raad u aan per dag icm met hoeveel flesvoeding?
Dat ligt aan haar gewicht en wat ze bij krijgt. Overleg dit even met het consultatiebureau! Fijn dat je de tips kon gebruiken!