laatste voeding laten vallen ???

Discussion in 'Borstvoeding' started by happymama, Apr 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

wist niet wat me vanacht overkwam.
    mijn zoontje had om half 7 gedronken en ik wilde m van half 11 ook nog geven maar was in slaap gevallen (had wel me wekker gezet maar niet gehoord )
    ik werd om half 4 wakker van de pijn en ik zei tegen me vriend zal ik m ff voeden maar hij zei nee want zo leert ie ook niet doorslapen en dat wil ik eigenlijk wel nu na bijna 5 mnd .
    nu werd hij dus om kwart over 5 wakker , en 1 borst leeg gedronken alleen spuugde hij eeen paar min later alles eruit :$ ik denk dat t komt omdat mn borsten zo vol zaten en t m iets te snel gegaan is .
    maar wat zoude jullie doen ???
    eergister heeft ie wel om half 11 gedronken maar werd weer wakker om 3 uur .....
    heeft ie t dan wel of niet nodig ???
    en t doet pijn als hij niet drinkt , wanneer word dat dan minder ????

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb mijn kinderen nooit gewekt voor een voeding. Bracht ze naar bed, ergens tussen acht en negen en dan sliepen ze zolang als ze sliepen. Zoonlief ging met 3 maanden al de hele nacht doorslapen, tot een uur of 6. Ik schrok de eerste keer wel wakker met heel pijnlijke en lekkende borsten. Eventueel kun je dat verhelpen door wat af te kolven. Dan ben jij van de pijn af, kan je baby doorslapen zo lang als hij nodig heeft, en krijgt hij niet zo'n enorme plons naarbinnen.

Dochter bleef nog lange tijd 's nachts komen (1 tot soms wel 3 keer per nacht), zo'n beetje tot ze 11 mnd oud was. Maar ook haar heb ik nooit gewekt voor een voeding, dat voelde gewoon heel verkeerd voor mij.

Het zou kunnen dat je zoon juist 's nachts wakker wordt omdat je hem om half elf uit zijn slaap haalt. Probleempje met in diepe slaap komen, krijgt hij dan. Ik zou dus zeggen: laat hem lekker doorslapen, en help jezelf door wat te kolven. Niet te veel, maar alleen als je echt last hebt.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gewoon niet wakker maken en het ritme aan je kind over laten.

4. happymama

ok ga ik t vanavond weer doen , hoop alleen niet dat ie weer alles uitspuugd omdat t teveel is .
    kan natuurlijk niet eerst gaan zitten kolven voor de druk eraf tehalen als hij ligt te huilen van de honger

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik zou hem niet wakker maken misschien effe de druk eraf halen van je borsten. Oja top dat je nog steeds BV geeft trouwens

6. Bri

Bri Niet meer actief

Dat kolven was ook meer bedoeld voor als jij wakker wordt met lekkende of pijnlijke borsten terwijl je baby nog slaapt.
    Je kunt ook even met de hand je melk laten toeschieten (of baby loskoppelen als de melk gaat stromen) en de eerste toestroom opvangen met een hydrofiel. Scheelt ook al een stuk 'druk' voor je kleintje.

7. happymama

dank je Ninja doe t met veel plezier en ben blij dat t lukt aangezien t bij britt niet lukte.
    ff nog een vraag , hij heeft nu om 5 gedronken en om half 7naar bed hij slaapt nu,maar de voeding van 8u heeft ie toch wel nodig?!

8. happymama

hoop op een reactie voor die tijd.anders maak ik m wel ff wakker denk ik ,of ja wakker hij slaapt meestal wel door tijdens drinken

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ja die zou ik wel geven als laatse zeg maar

10. happymama

weet niet na hoeveel tijd ze in de diepere slaap komen zeg maar , heb wel zitten googlen

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Hier is het rond een uur of maar ze slaapt niet veel na de fles van vier uur. Hooguit n uurtje. Ze gaat om half acht naar bed

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    9 uur pfff tablet haha

13. happymama

heb m om 10 voor 8 gevoed ligt nu weer in bed dus ben benieuwd.t makkelijkste is als de laatste voeding rond 7 en daarvoor dus 4 maar t is iedere dag anders. wat als t nu 6 uur is dan ook nog die van 9 ? of slaapt ie dan te diep

14. Bri

Bri Niet meer actief

Over tijden kan ik je niks zinnigs zeggen. Ik voedde gewoon als de baby zich meldde, en keek vaker niet dan wel op de klok. Nogmaals: wakker maken voor een voeding heb ik nooit gedaan. Maar misschien is er iemand anders die je er wel in kan adviseren.

15. happymama

ben denk ik t meest bang dat de productie terug loopt

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Ik maak mijn zoontje nooit wakker voor de voeding. Hij komt ook 's nachts uit zich zelf om de 3 uur. Je productie wordt het best afgesteld op je kindje als je op verzoek voedt.

Ik zou gewoon kijken wat je zoontje doet, slaapt hij gewoon door dan lekker laten liggen. Hij zal zich vanzelf wel melden.

17. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik voed ook op verzoek, de ene keer slaapt ze door de andere keer komt ze. Overdag voed en laat ik haar slapen op verzoek!

18. happymama

schommels de productie dan niet heel erg ? stel huik slaapt een week door productie dus minder Snachts.wil hij daarna wel weer komt hij dan iedere 2uur om t op te krikken?

19. happymama

helaas niet door geslapen, laat de laatste voeding er wel af voortaan dan kan ik wat eerder naar bed iig . heb t idee als ik m om 11u nog geef is ie Snachts ook wakker dussss.gelukkig slaapt hij gelijk weer als ik m terug leg

20. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik maak mij dochter wel wakker omdat ik als uk iit bed ga om beneden te kolven wakker word en op onze kamer kolf ze ook wakker word 3n dan wil ze ook drinken, dus wakker worden doet zw zowiezo. In de vooravond schuif ik wat met voedingen zodat ik uitkomt met de laatste voeding tegen 8 uur dan valt ze in diepe slaap. Ik voed dus niet volledig op verzoek ( vind ik met 3 kinderen heel moeilijk vandaar))

Share This Page