Zoon wil de fles niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door dgh, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dgh

    dgh Lid

    12 apr 2010
    38
    0
    0
    Friesland
    Hoi!

    Mijn zoon is bijna 8 maanden oud. Zijn schema is nu:

    6.30 fles 180/6 Hij drinkt nooit meer dan de helft en van de rest maak ik pap. Dat eet hij niet altijd op.
    9.30 fruit + een paar slokjes diksap
    12.00 fles 90/3 Meestal weigert hij de fles meteen, dan maak ik er pap van. Daarna eet hij ongeveer 1 boterham.
    14.30 soepstengel + paar slokjes diksap
    17.00 warm eten + een beetje yoghurt
    22.00 maken we hem wakker voor een fles, die hij half slapend vaak maar voor de helft drinkt, soms iets meer.

    Eigenlijk is hij al niet zo dol op de fles vanaf 3 maanden ongeveer. Nog niet zo lang geleden boden we hem om 12.00 en 16.00 een fles aan, maar dat was steeds drama. Hij wil echt niet, wordt boos en slaat de fles weg. Uit een tuitbeker hebben we geprobeerd, uit een gewone beker, een beetje diksap of vanille rijstebloem erdoor voor de smaak, maar hij wil echt niet.
    Hij is een lekker mollig mannetje en super vrolijk en blij, dus volgens mij vindt hij het wel prima. Maar krijgt hij zo wel genoeg voedingstoffen binnen? :(

    Alvast bedankt voor het antwoord.
    Groetjes dgh
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    het schema ziet er goed uit. Je zoontje heeft nog ongeveer 600 ml aan melk en -producten per dag nodig. Wanneer hij het schema aanhoudt dat hierboven staat, krijgt hij voldoende voedingsstoffen binnen.
    Groetjes van Petra
     

Deel Deze Pagina