Vandaag ging ik alleen voeding geven op verzoek van ons dochter, maar komt ze een voeding te kort omdat ze maar 5 x kwam. Is dat erg en moet ik ze morgen maar gewoon weer om de drie uur wakker maken of hoe doen jullie dat?
Ik zou het mooi zo laten. Misschien is ze wel toe aan 5 voedingen. Daar zat mijn zoontje ook op met die leeftijd, terwijl hij erg klein was (te vroeg geboren met een groei-achterstand)
Bij het CB zeggen ze dat ik 6 voedingen van 120 ml moet geven... moet ik dan 5x150ml geven of zo? Nou ja, moet morgen weer naar het CB, ben benieuwd wat ze zeggen. Doen jullie altijd wat hen zeggen?
Hihi nee, ik luister naar hun adviezen en ga verder m'n eigen weg (tenzij ze iets zeggen waar ik het zelf ook wel mee eens kan zijn natuurlijk). Sowieso, het ene CB zegt dit, het andere CB zegt dat. Er is er maar 1 die je eigen kindje het beste kent en dat ben je zelf! (en de vader natuurlijk) Maar volgens mij is het juist heel normaal dat een baby rond de 2 maanden op 5 voedingen zit hoor. Eventueel iets meer per fles geven zodat ze wel voldoende voeding per dag binnen krijgt.
Oh nee, ik ook absoluut niet. ik luister naar hun adviezen en pik eruit waarvan ik denk dat het goed is en er wat mee kan. ik denk ook dat je prima kunt proberen om over te gaan op 5 flessen. Laat het je kindje zelf maar bepalen. Dan merk je gauw genoeg of ze er aan toe is!
Ik had dat ook met Sem. Opeens zat ik op 5 flessen per dag omdat hij van het ene naar het andere doorsliep. Ik heb gewoon berekend hoeveel hij tekort kwam en toen kwam ik dat ik 3 flessen van 150 moest geven en de rest van 120. Maar dat was ook zo'n gedoe, en nu geef ik hem gewoon 5 van 150 en het gaat prima.
Ik denk niet dat het slecht is hoor. Je geeft het op verzoek, nou dan wil hij niet meer. Je zou als je liever wat meer zekerheid hebt de hoeveelheid van de laatste fles over de andere 5 kunnen verdelen. Maar onze kerel bijvoorbeeld is prima in staat aan te geven wanneer hij te weinig krijgt. Dan gaat hij óf meer flessen drinken óf hij is niet meer tevreden na zijn voeding. Nou is 1x niet zo erg, maar als hij na al zijn voedingen blijft mopperen, doe ik er wat meer in. Nou geef ik wel bv uit de fles dus misschien is dat wel wat anders... Ik bedoel dan gooi je wat makkelijker 10cc extra in de fles... Ik geloof er niet in dat alle kindjes op precies dezelfde tijd naar een x aantal flessen gaan. Sommige kindjes hebben denk ik vaker kleinere hoeveelheden nodig en andere kindjes kunnen met minder vaak een grotere hoeveelheid toe. Hangt van je kindje af volgens mij! Ja slecht is dat hè... hebben ze geen landelijk protocol ofzo... snap daar niets van...
Gewoon op verzoek blijven geven hoor, idd de flessen wat groter. Stranger heeft gelijk, de ene beeb wil meer kleine flesjes en de ander minder maar grotere flessen. Fayley drinkt al vanaf dat ze 8 weken is 4 flessen. Toen 4x 200 (180/6) en nu 4x 240 (210/7). Volg je mamagevoel zou ik zeggen
Zo heb ik het ook gedaan Jeremy kwam maar 5x dus heb ik het omhoog gegooid naar 5x 150 ipv 6x 120. Hier gedijt hij al een week heel goed op. Hij begint zelfs steeds meer door te slapen
Jantina, ik let niet op de klok. De ene keer zit er 4 of 5 uur tussen en dan weer 2 of 3... Hier is het zo dat naarmate de dag vordert er minder tijd tussen gaat zitten. net of ie een buffertje voor de nacht maakt. Ik laat het echt aan hem over. Maakt de dag onvoorspelbaar ...