Hoi! Ik was benieuwd of jullie voeden op verzoek of op vaste tijden? (welke tijden) Ik vind dit nog steeds erg lastig. Wij houden een schema aan van ongeveer: Tussen 7-8 Tussen 11-12 Tussen 3-4 Tussen 19-20 Tussen 23-00 +/-4 uur ertussen 's nachts wanneer hij komt. Groetjes Leonie
Ik voed op verzoek met in m'n achterhoofd de 4 uur. Probeer er altijd minimaal 4 uur tussen te laten zitten tenzij ze al echt eerder honger hebben maar dan minimaal 3 uur. Maar ik ga ze niet wakker maken omdat het een bepaalde tijd is. Vind het prettiger als ze dat lekker zelf bepalen.
Ik voed wanneer ze er om komt, niet eerder, er kan dan 2 maar ook 4 uur tussen zitten. Als ze na 2 uurtjes komt probeer ik wel eerst of ze een fopspeen wil, want meestal is het dan meer zuigbehoefte dan honger.
Ook ik voedt gewoon op verzoek. Heel soms is t nog na 2 en een half uur. Maar meestal tussen de 3 en 4 uur. Mocht t s 4 en een half a 5 uur worden, maak ik m overdag nog wakker anders kan Justin dag en nacht straks niet meer uit elkaar halen en komt ie s nachts weer.
Hier ook op verzoek... in het begin betekende dag 8 voedingen en ergens tussen de 5 en 7 voedingen. Alleen savonds laat ik ´m standard tussen 22 en 23u drinken en dan slaapt hij tot 6u.
Ik probeer wel een beetje op vaste tijden,de tijden die jij ook heb! en dat gaat eigenlijk heel goed,meestal komt ze zelf,maar als ik weg ben met de wagen,dan maak ik haar toch wakker en dan drinkt ze hem toch ook helemaal op! Groetjes,
Hij krijgt nu Friso Comfort. 5 x 150 ml en 1x 180 ml. Hij is nu dik 5 kilo. Als hij dit opdrinkt en hij heeft er geen last van zijn het toch geen te grote hoeveelheden? P.S. weet iemand of ik Friso Comfort mag mengen met Friso Extra?
ik voed Joris op verzoek. De ene dag zijn het 5 voedingen, de andere 8. Met Borstvoeding maakt dat niet zoveel uit. Soms heeft hij gewoon na twee á drie uur weer honger, soms zit er 4 uur tussen. Laatst heeft hij zomaar twee nachten van 21.00 tot ongeveer half 7 doorgeslapen, vannacht kwam hij weer voor een nacht voeding om 3 uur! Met borstvoeding is er soms geen peil op te trekken, geen schema aan te houden. Hij geeft het zelf wel aan!
Hoi hoi, ik voed ook redelijk op verzoek.. Ik probeer er wel 4 uur tussen te laten, maar de ene x komt hij na 3 uur en de andere x wil hij pas na 5 uur... dus het wisselt een beetje... maar hij heeft nog niet echt vaste tijden hoor.. Liefs Lis
Ik heb vanaf dat Jarissa goed dronk (ze heeft daarin een slechte start gehad) op verzoek gevoed. En dat bevalt uitstekend. Ik maak haar nooit wakker voor een voeding. Soms zit er 5 uur tussen, soms maar 2 en half. Er is wel een redelijk ritme. Tussen de 1e en 2e voeding zit meestal 3 a 4 uur. Tussen de 2e en 3e soms wel 5 uur. Tussen de 3e en 4e voeding ook weer wat minder tijd. En dan gaat ze ergens tussen 8 en 10 uur 's avonds slapen (laatste voeding meestal zo rond 7 uur/half 8) en dan is ze 's ochtends rond 7 uur weer van de partij. Ik vind dat al heerlijk luxe, laat haar dus volledig de tijden bepalen.
Bob wordt ook op verzoek gevoed. In het begin heb ik er erg mee lopen tobben, want hij huilde veel dus dacht leek het alsof ik 'altijd' moest voeden. Toen heb ik een hele tijd wel op de klok gevoed, eerst met 4 uur ertussen en later met 3,5 uur, maar daar leek hij toch ook niet echt gelukkiger van te worden. Nu doe ik het wel echt op zijn verzoek, maar wel met grenzen. 's Nachts laat ik hem gewoon slapen, maar overdag zorg ik dat er minimaal 2 uur tussen de voedingen zit (begintijd) en maximaal 4 uur. In het begin heb ik wel eens een voeding moeten uitstellen, maar nu gaat het perfect. Ik denk dat ik hem hooguit 1x in de week ofzo wel eens wakker moet maken na 4 uur en binnen de 2 uur komt hij eigenlijk helemaal zelden.
Ik voed op regelmatige tijden 80 cc en ze weegt nu 2620 GR 08.00 11.00 14.00 17.00 20.00 23.00 en s'nachts hou ik 05.00 uur aan of ze moet zich eerder melden en dat gebeurt meestal rond 02.00