1 voeding vervangen door flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angel Eyes, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik ga binnenkort beginnen met werken, nu wil ik in principe gewoon borstvoeding blijven geven, maar ik wil wel de 4e voeding vervangen voor fles voeding.

1.Kan ik gewoon 1 voeding vervangen door flesvoeding of moet ik dit evenredig verdelen over de dag waardoor je er twee moet laten vallen?
    2.welke voeding moet ik dan gaan gebruiken?
    3. hoeveel moet ik hem geven?

hij krijgt nu 5 voedingen en als ik kolf geef ik hem ong 200 cc

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    1. Ja hoor dit kan prima!
    2. Wat jíj wilt.. ikzelf gebruik met tevredenheid de kruidvatvoeding opvolgmelk nr 2 nu.
    3. Dan zou ik gewoon 180 water en 6 afgestreken schepjes geven.

3. Angel Eyes

thnxs ;)
    ik ben erg allergisch voor veel dingen. is daar een speciale voeding voor hypoallergeen ofzo?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt van de kruidvat dan de extra care en van andere soorten zoals friso hypoallergeen intensief en van nutrilon ook vast wel ja. Staat er altijd op. Wij zijn ook begonnen met kruidvat extra care ivm veel allergieën. Nu geven wij normale fv van de kruidvat en dan eet Justin meteen méér (gelukkig)..

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik geef naast borstvoeding Friso 1 normaal.
    Hier bevalt het prima, maar elke flesvoeding is goed.
    Mijn zoontje krijgt 180ml water + 6 schepjes.

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben ook over ana het gaan op flesvoeding en geef mijn meisje nutrilon hypoallergeen! Ivm allergieen, het is wel het beste om gelijk met hypoallergeen te beginnen vertelde het cb mij, dan werkt het het beste!

Volgens mij kan je er gewoon 1 vervangen en de hoeveelheid kan je even aan het cb vragen en volgens mij staat er ook een hoeveelheid op het pak!

Succes!

7. rheallover

rheallover Actief lid

Ik heb ook na 3 weken de laatste voeding vervangen voor flesvoeding, wel begonnen met half gekolfde melk en dan de andere helft flesvoeding.

Ik gebruik nu Nutrilon 1 voor 0-6 maanden. Ik merk wel dat mn dochtertje veel meer is voldaan en langer doorslaapt s nachts. Toen ik dat nog niet deed bleef ze s nachts komen om te drinken.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mag ik vragen waarom je 1 fles wilt vervangen? Als ik zijn groei zie doet hij het prima op jouw melk.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik weet niet of dat met de voeding te maken heeft. Je dochtertje is nog maar een maand oud...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    200 cc afgekolfde melk in een fles! Tjonge dat is best veel hoor!
    Gezien zijn gewicht hoeft er maar tussen de 140 en de 180cc in een fles.

Als je zelf al allergisch bent kun je als je per se kunstvoeding wilt geven het beste een HAvoeding kiezen.
    Maar waarom wil je eigenlijk kunstvoeding gaan bijgeven? Je kind doet het prima op jouw melk, en met kunstvoeding verhoog je toch de kans op problemen.
    Tot je kind 9 maanden is mag je 25% van je werktijd gebruiken om te voeden of te kolven.

11. Angel Eyes

jullie hebben gelijk hoor dat hij het prima doet. (ik ben ook van de BV maffia ;) )
    Maar ik merk de laatste tijd dat vooral die voeding erg terug loopt, denk ook doordat ik overdag wat drukker ben. Daarnaast ga ik van de week beginnen met werken en ben ik er dat tijdstip niet elke dag meer.

Het is een volkomen nieuwe baan. nu heb ik voorzichtig al aangegeven dat ik wil kolven maarja, ik hoop dat dit geen problemen gaat geven. dus ik ben me al aan het voorbereiden op het vervangen van een voeding voor de flesvoeding.

Ik kijk het soieso aan, mocht het kolven echt geen probleem zijn en ik dus niet mijn baan op het spel hoef te zetten dan ga ik door met kolven uiteraard.

Nu las ik soieso dat de late middag voeding vaak het eerst terug loopt qua kwaliteit/kwantiteit. Dit merk ik al doordat hij veel minder vaak slikt en veel langer aan de borst moet om tevreden te zijn bij die voeding.

maar vooralsnog hoop ik natuurlijk gewoon te kunnen kolven.

Ik weet dat in de wet staat dat je moet kunnen kolven, maarja als ik nu in mijn proeftijd al op mijn strepen ga staan wb kolven dan zeggen ze aan het einde van de proeftijd adios!

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik snap het wel hoor Angela, maar kun je op een ander moment dan die voeding niet kolven? ik kolf iedere dag 's morgen en 's avonds, dat leverd dan ongeveer 180 cc op. Ik werk 3 dagen per week en dan krijgt Annika 2x 180 cc mee + 120 cc reserve. Ik kan wel kolven op mijn werk, maar ik kolf nooit de hoeveelheid die Annika drinkt. Dat vul ik dus aan met wat ik op mijn vrije dagen kolf. Ik heb zelfs aan het einde van de week wat over, dus ik kan zelfs een voorraad opbouwen. Ik kan ook maar één keer kolven op mijn werk. Alleen tussen de middag heb ik een extra lange lunchpauze.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Angel eyes: kom wel op voor jezelf hoor ! In de proeftijd kunnen ze je nog ontslaan omdat bij wijze van spreken jouw haarkleur hun niet aanstaat. Ik ben ook aan het solliciteren maar ga als ik een andere baan krijg daar echt wel kolven. Ben er nu ook met een k*t smoes uitgeknikkerd dus als ze je kwijt willen doen ze het toch wel. Zou jammer zijn als jij dan voor hun al gedeeltelijk bent overgestapt op kv.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik hoop dat je me snapt en dat mijn verhaal niet té overkomt. (zit me nogal hoog dat ik gedaan heb gekregen ;) :) )

15. Angel Eyes

@ Loekie ja daar zat ik ook al aan te denken om maar 1x in de pauze te gaan kolven, maar kan dat geen kwaad dan als je niet op exact dezelfde tijd als de voeding kolft?
    Ik kolf s 'avonds laat meestal rond de 100CC en sochtends voor de voeding nog eens 150CC. maarja ik moet 200 CC hebben voor 1 voeding dus heb minimaal 400 CC nodig plus reserve voeding, n eventuele clustervoeding....

Dus stel je voor ik doe het als volgt:

7:00u kolf ik 150CC
    7:30 voed ik Dano
    10:30 voed ik Dano zelf
    13:30 Dano krijgt 200CC met de fles
    16:30 Dano krijgt 200CC met de fles
    17:30 kolven (weet niet hoeveel dat zal zijn)(in mijn pauze)
    18:30 Dano krijgt 200CC met de fles
    + eventueel nog clustervoedingen tot een uur of 20:00
    21:30 kolven (weet niet hoeveel dat zal zijn)Ik kom pas 21:30 thuis

Dano ligt al rond 20:30 in bed.

Zou dit voldoende zijn denken jullie om de productie omhoog te houden?

@nemo nee hoor komt niet té over... ;)
    Ik ben er ook uitgeknikkerd omdat ik mijn stuitbeen had gebroken tijdens mijn zwangerschap. maargoed ik heb echt wel een baan nodig, in principe hebben ze gezegd dat ik mag kolven maarja moet nog zien in hoeverre dit ook echt kan.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je zou om 23 uur nog een keer kunnen kolven, bij mij leverd dat meestal nog zo'n 50 a 60 cc op.

Als ik het goed begrijp zit er 7 uur tussen de voeding en je eerste kolfmogelijkheid?

17. Angel Eyes

Nou dankzij jullie reactie toch besloten geen voeding te vervangen. Het ging hartstikke goed vandaag! Ik had de afgelopen dagen 3 voedingen opgespaard voor vandaag. Ik heb in mijn grote pauze 180CC gekolfd, en toen ik net thuis kwam weer 180CC, nu zal ik vanavond laat nog een keer 80 a 100 CC kolven en morgenochtend ook nog eens 150CC kolven, nu heb ik morgen maar 2 voedingen nodig, dus de rest kan ik overmorgen gebruiken.
    Ik moet er even een routine in gaan krijgen, maar denk wel dat het gaat lukken!

Grtjs een uitgemelkte KOE :D

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed zo!
    En heb je al een newbornspeen op de fles gedraaid?

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Is newborn dezelfde als Avent nr. 1? Die is vanaf 0 maanden...

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat is 'm, of nee, er is ook nog een echte newborn, maar ik weet niet of ze die nog verkopen. Van grotere spenen (nr 2 en verder) worden ze maar lui...

Deel Deze Pagina