afgeleid tijdens drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door spijkervrouwtje, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Isa is de laatste 2 dagen terg onrustig tijdens het drinken aan de borst. Telkens loslaten en maar rondkijken. Pff wel vermoeiend zo want zo duurt het drinken opeens erg lang. Ze doet het niet iedere voeding maar met name de ochtendvoeding en soms ook nog een een of 2 andere voedingen. Ze drinkt dan eerst 5 min laat dan los en gaat rondkijken. Als ik haar weer probeer aan te leggen gaat ze flink tekeer (huilen en overstrekken). Laat ik haar dan weer rondkijken dan is het goed en gaat ze zelfs lachen en lekker babbelen :rolleyes: Gisterenochtend heb ik wel een keer of 5 geprobeerd haar aan te leggen (met steeds wat tijd ertussen en ook haar tussentijd nog verschoond) maar iedere poging liep uit in een drama. Daarna dus maar de borst waar ze helemaal niks uit had gedronken gekolfd want die stond al behoorlijk strak. Ook nog ff geprobeerd de afgekolfde melk via een flesje te geven maar na een slokje te hebben genomen begon ze al weer te krijssen en heb ik haar maar in de box gelegd. Ik had verwacht dat ze voor de volgende voeding wel veel eerder zou komen maar ze hield er met gemak 4 uur tussen :confused:
    Daarna deed ze dat smiddags nog een keer, dronk toen wel iets beter maar wel met heeeel veeeel geduld van mijn kant. En vandaag herhaalde dit zich weer. Zou het gewooon een fase (sprongetje) zijn waar ze doorheen moet? Verder is ze lekker vrolijk en toont niet moe of ziek.
    Heb overigens wel goed gekeken of ze geen spruw heeft maar kan niks in haar mondje ontdekken dus het loslaten en rondkijken is echt nieuwsgierigheid volgens mij.
     
  2. Female

    Female Niet meer actief

    Die van ons heeft dat sinds kort ook ontdekt, hij laat tig keer los om mij een big smile en een ondeugende kop te geven :)
     
  3. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Mika had dat ook heel erg zo rond die tijd, toen ben ik ook begonnen met alleen nog maar op bed voeden. Niet dat dat altijd hielp want zelfs de muren waren toen nog interessant. Daarna ging het weer een tijdje beter, maar sinds een week of 2 is het hier ook weer continu loslaten en lekker 'kletsen'. Hij rolt dan ook alle kanten op en wil in de meest rare houdingen gevoedt worden.
    Alleen de avond- en nachtvoedingen gaan probleemloos.

    Als hij niet wil blijf ik ook niet proberen maar is het gewoon klaar. Als hij dan weer aangeeft honger te hebben proberen we het opnieuw, zo komen we wel op (nog) meer voedingsmomenten maar het is niet anders..

    Succes!
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte had het ook opeens een week of 2 terug,nu weet ik dat het met een aankomend sprongetje te maken had. Hij is er nu weer bijna helemaal van af. Opeens merken ze dat de wereld om hen heen groter is en daarom zijn ze zo afgeleid.
    Ik deed Jelte heel strak tegen mij aan houden, en hem streng toe spreken. Hij keek ook echt zo van : huh? Ik denk niet dat dat spreken echt invloed heeft gehad,maarja kwaad kan het in ieder geval niet haha!
    Soms dronk hij dan maar 5 minuten en keerde hij zijn hoofd soms wel een keer of 10 per minuut. Dan was ik het zat, sprak hem streng toe, en legde hem in de box. Nou dat vond 'ie natuurlijk niks want hij had honger! Nou dat riedeltje ging zo een aantal dagen door, op een gegeven moment dronk hij opeens weer een kwartier aan de borst, en was er weer concentratie.
    De laaste paar dagen gaat het een stuk beter.
    Als hij nu loslaat na een kwartier weet ik dat hij geen honger meer heeft.
     
  5. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Zat zelf ook al aan een sprongetje te denken. Ik probeer verder ook zo veel mogelijk op dezelfde plek te voeden (deed ik eignelijk al) maar inderdaad alles lijkt interessant , muren lampen etc :(
    Als ik Isa straks vast houd, of bijv haar hoofd vasthoudt dan gaat ze nog veel harder huilen, har hoofd de goede richting induwen heb ik overigens vanaf het begin niet gemogen, ze duwt dan heel hard juist met haar hoofdje van mijn borst af. Tja geduld zal wel het sleutelwoord zijn :rolleyes:
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier hetzelfde ritueel idd.
     
  7. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Mariƫlle,

    Rond die leeftijd is het hier ook begonnen, alles is ineens interessant. Ik heb een boobytag aan m'n bh, daar zit ze lekker mee te spelen tijdens het drinken en houd haar nog enigszins bij de les. Kijk maar eens op ozowiezo.nl. De rood-wit-blauwe doet het hier goed, zodra ik haar aanleg gaat meteen dat handje er naartoe. Succes!
     
  8. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Vanmorgen ging het weer iets beter maar misschien dat ik er wel een bestel, hoef ik tenminste ookniet meer zo na te denken welke kant aan de beurt was ;)
     
  9. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Een vriendin van mij deed toen een hydrofiele luier over haar schouder waar haar zoontje onder zat. Anders was ie inderdaad veel te druk met rondkijken...
     
  10. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ja daar had ik ook al aan zitten denken.
    Maar vandaag ging het drinken aan de borst weer wat beter, ze was een stuk minder afgeleid.

    Hebben we er alleen een ander probleem bij... ze wil niet meer uit een fles drinken Gisteren dronk ze nog een fles van 150 cc op maar vandaag geen druppel... Ik had nl vanmorgen weer een flesje ontdooid omdat ik over een week weer moet werken en zo ff de voorraad in de diepvries kon verversen en ik weer in een kolfritme kon komen. Maar vanmiddag wilde ik dus de fles geven, nou krijssen gillen en overstrekken, maar drinken ho maar Dus toen maar de borst gegeven en toen was het goed. Tja beter compliment kun je als moeder eigenlijk niet krijgen maar ben er toch niet zo blij mee
    Tussen het drinken aan de borst door de fles ook nog een keer geprobeerd maar ze wilde 'm echt niet. Toen ze klaar was met drinken heb ik haar wat met de fles laten spelen en toen heeft ze 2 slokjes genomen en verder met haar handjes met de fles gespeeld.
    Morgen wil ikhet weer opnieuw proberen maar laat dan hubbie de fles maar geven, misschien gaat dat beter
    Ze zit volgens mij wel echt in de 'hangweken' van het vierde sprongetje als ik het boek zo lees, en vandaag had ze ook wat voedingen betreft een regeldag dus hoop maar dat het weigeren vd fles eenmalig is geweest.
     
  11. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Rondkijken is hier ook aan de orde. Het is op het moment niet zo erg. Alleen als er mensen praten of als de tv aanstaat is hij nog erg afgeleid.

    Dylan weigerde de fles ook een paar weken voor dat ik weer ging werken. Zelfs met wennen op het kdv wilde hij niet uit de fles drinken. Maar ik wist dat hij het kon en dus als hij echt honger had zou hij vast wel uit de fles drinken. Mijn eerste werkdag dronk Dylan zonder problemen alle flessen leeg. Sindsdien gaat het prima.
     
  12. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh dat geeft hoop. Ik weet dat Isa het ook goed kan dus het is inderdaad echt een eigen willetje en dat voor 3,5 mnd...... :confused: :D
     

Deel Deze Pagina