Ik werk 3 avonden in een week. Ik kolf dan 1x op m'n werk. M'n vriend is thuis en dan krijgt Tessa om ong. half 5 en voor het slapen gaan een fles met 180cc. Omdat ik echt niet 360 bij elkaar kan kolven vul ik de flessen aan met opvolg melk. Om ong. 18u eet ze warm. Nu is mijn vraag: Ik zou graag de dagen dat ik ben werken de fles van 16.30u willen vervangen door yoghurt. Dat kan mijn vriend dan gewoon met een lepeltje geven (ze vind het héérlijk!). Ik blijf dan uiteraard 1x kolven op m'n werk. Dit maakt dan toch niet uit voor m'n productie? En hoeveel yoghurt zal ik geven? Gewoon ongeveer 180? Of eerst beginnen met 100 en dan langzaam opbouwen? En volle yogurt of magere. Het gaat mij er eigenlijk om dat ik toch niet zo blij ben met het idee dat ze KV krijgt. Ze heeft nog nooit een hele fles KV gehad, altijd gemengd, maar toch.... Als ik dus de fles van 16.30u kan vervangen door yoghurt, dan krijgt ze voor ze gaat slapen van papa een fles van 180 met BV. 180cc lukt namelijk wel om bij elkaar te kolven. Op de dagen dat ik vrij ben, dan mag ze onbeperkt drinken bij mij, of is het dan verstandig om ook om 16.30u yoghurt te geven? Pfffft..... Wat een vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt. Gr Boney
Beste Boney, helemaal herkenbaar. Ik kan je vertellen wat we hier hebben gedaan. Hopelijk heb je er wat aan. Met ongeveer 8 maanden hebben ik één halve borstvoeding vervangen voor 50 cc yoghurt en na een week helemaal. Dus geen BV meer rond die tijd, maar 100 cc yoghurt. Ik gebruikte eerst Biogarde stand, omdat dat makkelijk was met lepelen. Maar ik ben erachter gekomen dat de milde yoghurt van AH huismerk het beste valt. Ik doe er dan een scheutje diksap en de vitamine D druppeltjes bij. En ik geef dit dan in een gewoon plastic bekertje en dus niet in een fles of tuitbeker; schijnt beter te zijn voor de mondmotoriek. En onze kleine vindt het heerlijk! Hopelijk kun je er wat mee. Groet!
Ik heb ook 1 voeding vervangen sinds deze week voor magere yoghurt. Ik geef het de ene keer uit een beker, dan met wat water en diksap uit een tuitbeker en dan met een lepeltje. Ik heb ook nog geen kv gegeven maar het staat al wel klaar. Op de dagen dat ik vrij ben vervang ik trouwens ook om zo de bv af te bouwen. Het is de bedoeling dat ik straks ga naar 1 ochtendvoeding en 1 avondvoeding, de rest yoghurt, eventueel kv en de gewone maaltijden.