hoe vaak kolven op het werk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door chacha, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Even een vraagje: Hoe vaak kolven/kolfden jullie op je werk?

Is dat afhankelijk van hoe vaak je kindje drinkt?

Als ik werk, zal Mila waarschijnlijk 3x drinken in mijn afwezigheid. Maar ik kolf meer dan dat ze drinkt. Zal ik dan met 2x kolven afkunnen? Of is dat killing voor mijn productie?

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

in principe kolf je op je werk op de momenten dat je baby anders bij jou drinkt. En vooral in het begin zou ik dat wel aanhouden. Later zul je merken dat het ook wel een uurtje eerder of later kan of twee ipv drie keer.
    Ook kan het zijn dat je productie wat terug loopt, doordat je werk meer energie van je vraagt en je weg bent van je kindje.
    Dus zou ik echt die 3x aanhouden.

Mijn kleintje ging met ruim vier maanden naar 2x drinken tijdens werktijd, dus ik heb maar 6 weken lang 3x per dag gekolfd; en dat vond ik toen helemaal niet erg; kon ik even rustig zitten ;)

Na een tijdje kun je het natuurlijk ook gewoon een keer proberen.... kijken hoe het gaat.

En als je steeds meer kolft dan je kleintje drinkt, zou ik dit gewoon als extra in je vriezer opslaan; je weet maar nooit wat voor krappere tijden er gaan komen (bv. als je weer gaat menstrueren; dat kan ook dipjes geven).

Veel succes straks met werken weer!

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ze drinkt twee keer als ik werk. En ik kolfte 4 keer, en dan nog niet genoeg. Heb vorige week voor het eerst op een werkdag genoeg gekolft. Vandaag al niet meer. Ga nu wel drie keer. Dit levert hetzelfde op als 4 keer.

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik kofde even vaak als zij drinkt.
    Op advies van het cb kolf ik vanaf 8 maanden 1 x op het werk. Zij dachten dat ik daar wellicht genoeg aan had, maar met 1x kolven heb ik 1 voeding en loopt mijn productie terug.

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat ik me later nog bedacht: (ik weet niet of je die mogelijkheid hebt...)

Het schijnt voor je productie beter te zijn als je je werkdagen zoveel mogelijk over de week spreidt. Als je bijv. 3 dagen achter elkaar werkt, dus weg bent van je kindje en druk bezig, kán dit een negatieve invloed op je productie hebben. Als er steeds een dag tussenzit waarop je kindje live drinkt, is de kans op terugloop kleiner.

Wellicht iets om nog even over na te denken.

Groet!

Deel Deze Pagina