oordruppels gekregen van KNO arts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nikkie83, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik bn al jare aan het tobben metm ijn linker oor , ontstoken , loopoor , doofheid vanalles .
    Nu heb ik er 1 buisje inzitten sinds januari en gister ben ik bij de KNO arts geweest omdat ik er weer last van heb :(
    er zit een korstje tussen mn trommelvlies en t buisje waardoor die gekanteld is .
    Ik heb druppels gekregen om de boel los te weken maar in de bijsluiter staat het volgende :

Mag ik SOFRADEX gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?
    Zwangerschap
    Over het gebruik van dit oormiddel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend om met zekerheid te kunnen stellen dat het veilig is. Hoewel u het in de oren toedient, kan er altijd iets van de werkzame stoffen in uw bloed terechtkomen en zo uw kind bereiken. Bent u zwanger of wilt u tijdens de kuur zwanger worden, overleg dan met uw arts of u dit middel kunt gebruiken.

het is een antibioticakuur in druppelvorm nu weet ik dus niet of ik t wel of niet moet gebruiken , het is zoizo verwarrend want je mag t wel gebruiken waneer je BV geeft ... dan komt het toch ook in het bloed en in je voeding of bij het kindje of niet ?

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik word straks terug gebeld door de KNO arts , de bijsluiter die bij het flesje zit is herzien in 2007
    Ik heb geen oorontsteking dus er is eigenlijk geen noodzaak dat ik het gebruik .
    mja ik wacht het even af :)

bedankt trouwens

3. Seth

Seth Niet meer actief

Graag gedaan.... en succes...

ik heb trouwens nooit problemen gehad met mn oren..... tot mn laatste zwangerschap..... ;)... oorontsteking.. tot het trommelvlies sprong...
    nu hoor ik geregeld niets.. (vocht achter trommelvliezen..)... ..

pffff echt vervelend (h)oorproblemen!

4. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik heb juist vanochtend oordroppels voorgeschreven gekregen: Sofradex, omdat die prima gebruikt kunnen worden bij zwangerschap.
    (Was trouwens nog een heel gedoe: ik kreeg eerst andere druppels voorgeschreven, maar die mochten niet... Dus toen zijn apotheker en huisarts op zoek gegaan naar druppels die wèl veilig waren... en dat zijn dezen geworden)

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb dezelfde druppels als jij nu hebt dus .
    Ik stop er in overleg met de KNO arts mee mn oor is nu niet ontstoken , het gaat alleen om het korstje prut wat aan mn buisje zit dus ga ik nu druppelen met olijf olie :)

Deel Deze Pagina