Help, onze auto is kapot! en nu ben ik benieuwd met welke automerken jullie goede ervaringen hebben als gezinsauto. We waren eigenlijk van plan om pas volgend jaar een andere auto te kopen, maar nu de huidige kapot is, willen we gelijk kijken voor een gezinsauto. Wie heeft tips (of juist afraders?)
wij hebben nu nog een alfa romeo 156 sedan die is nu al 6 jaar super met keuringen en echt een geweldige auto. we gaan nu kijken vaan een alfa romeo 159 station een van hooguit een jaar oud maar dat mag nog wel duren.de 156 doet het nog steeds goed ruimte genoeg in de auto
Wij hebben een seat cordoba station en bevalt prima. Kinderwagen past achterin en kunnen er nog boodschappen naast zetten. Verder rijd hij heerlijk !
ik heb een hyundai lantra station, (oudje dan) die bevalt me prima, mijn 2 honden kunnen er in en dan past er nog een kind op de achterbank )1 grote hond en 1 kleintje) en een kinderwagen
Wij gaan eind van het jaar een nieuwe auto kopen, en wij gaan voor de Dacia Logan MCV. Veel auto voor relatief weinig geld!
idd vader van een kennis heeft hem ook, mooie ruime auto echt ruim. als deze auto op is koop ik ook een dacia
Wij hebben een 159 stationwagon, fijne auto hoor maar geen zeeën van ruimte. Het mag dan wel een stationwagon zijn maar de bak is niet heel groot rechthoekig en practisch zeg maar. Voor ons voldoende met 1 kind maar om het nu een echte gezinswagen te noemen? Niet meteen.
Mijn man heeft een hyundai accent, vrij zuinig (vooral gezien de grote!) , ruime, en zeer betaalbare auto . Op internet las ik voor we hem kochten (afgelopen jaar) al dat het een ondergewaardeerde auto was. Niet zo bekend ook. En wij zijn er nu ook heel erg blij mee! Voor ons een hele goede koop geweest!
Wij hebben een volkswagen passat station. Echt een ruime auto met zeer veel kofferruimte. Ideaal voor ons! En hij rijdt heerlijk.
Wij hebben een chrysler cruiser, maar ik had voor de zwangerschap al een fiat 500 besteld als 2e auto voor mij, maar aangezien ik er nu alleen voor sta dan zal ik me moeten redden met mijn fiatje 500 :-D
Heeft iemand ook een tip voor een gezinsauto voor in de stad met veel ruimte binnenin? Wij zoeken namelijk iets waar mijn vriend goed in kan rijden (hij is 2 meter!) en die we makkelijk hier voor de deur kwijt kunnen (dus klein).
Onze renault Kangoo is qua omvang niet zo groot, maar hij gaat zeg maar de hoogte in. Voor een lang persoon ideaal dus. En voor "normale"parkeerplekken ook, hij is niet zo lang zeg maar:
idd de kangoo, of de pugeot partner, die heeft zelfs 1 schuifdeurt aan 1 kant ideaal voor in de stad vind ik. en ze zijn niet echt lang maar wel hoger waardoor je vriend genoeg hoofdruimte heeft en ook been ruimte (ik had seat inca als bedrijf wagen die was voor mijn vriend net te krab hij is bijna 2 meter)
opel zafira heb je ernome kofferruimte . en als je 7 mensen moet vervoeren klap je de achterstoelen zo uit de vloer omhoog gr gerda
@Lindangel Mijn vriend is ook 2 meter en wij hebben net een renault megane station gekocht. Dat is een compacte station, niet super groot dus maar wel aardig wat ruimte. En hij kan er comfortabel in zitten.
Dank je voor het meedenken allemaal. We hebben van 't weekend wat rond gekeken en willen waarschijnlijk een renault scenic kopen.