1+ wat drinkt jouw kind?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tip: probeer verschillende. Hier is rooibos veruit favoriet.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier sojamelk, diksap en thee. Soms doe ik een schepje honing door de thee, dat vindt ze helemaal lekker.
    Bij reformwinkels verkopen ze ook speciale kinderthee zonder theine.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier sojamelk, diksap en thee. Soms doe ik een schepje honing door de thee, dat vindt ze helemaal lekker.
    Bij reformwinkels verkopen ze ook speciale kinderthee zonder theine.

4. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    Thee, water, melk, een enkele keer diksap, maar vooral ... Spa Rood.
    Hij heeft dat ontdekt toen ik het dronk, en nu is het bij hem ook favoriet! :D

5. guppie81, ik heb je topic verplaatst naar het goede forumonderdeel.

6. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hier alleen water en twee keer per dag melk. Ze heeft een tijdje thee gedronken maar dat wil ze niet meer. Heel af en toe als we uit zijn krijgt ze een pakje ongezoet vruchtensap.

7. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hé wat grappig! :D Sophie wil af en toe wel eens een slokje proeven van mijn Perrier maar dan trekt ze me toch een gezicht.... niet echt een succes. :)

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje drinkt: water, thee, vruchtensap met water, dunne roosvicee, soms dubbelfris oid maar dan ook met flink water.
    En in de trein vaak appelsap uit een pakje dat is dus wel zonder water.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey wil alleen maar melk of diksap. Maar wil ook heel de dag door...

10. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Slappe thee (zonder theeine), water, halfvolle melk, verdund sap. Ik zou geen drinken met zoetstof aan je kindje geven hoor. Dit komt van de site van de voedsel en waren autoriteit.

"Echter kinderen tot vier jaar die producten met kunstmatige zoetstoffen gebruiken, kunnen de aanvaardbare dagelijkse inname (de ADI) voor de zoetstof cyclamaat overschrijden. Voor andere zoetstoffen bestaat dit gevaar niet. Als een kind bijvoorbeeld twee glazen frisdrank en een glas yoghurtdrank (beide zonder suiker maar wel gezoet met cyclamaat) per dag drinkt, wordt de veiligheidsgrens voor de zoetstof cyclamaat overschreden. Het Voedingscentrum heeft een uitgebreid advies opgesteld."

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb vandaag geprobeerd om alleen sap bij het fruit en koekje te geven en voor de rest een tuit in handbereik met water. Meneer dronk er niet veel van, maar meer als in het begin

Deel Deze Pagina