Meiden met lange cyclus na ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna01, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heeej,

Ik gooi er gewoon weer even een topicje bij ;)

Wie heeft er nog meer een (vreselijke!) lange cyclus na het stoppen vd pil?

Eerst een half jaar gewacht en eindelijk ongesteld geworden, vervolgens nu al op dag 48 en nog steeds niet ongesteld (na al 5 zw testen gedaan te hebben afgelopen weken :()

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb dit ook altijd gehad.. :(
    Meestal tussen de 6 en 9 weken ergens.
    Komt neer op ong. 6 kansen per jaar ipv 12... Erg balen!!
    Maar geef de moet niet op! Ben toch 2x in de 4 en 5e ronde zwanger geraakt..

3. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi September. als je het zo bekijkt, best balen ja die 6 ipv 12 kansen haha. Wat fijn om te lezen dat het toch 2x raak was ma de 4e ronde!!

4. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ah dat is wel balen zeg..
    Ik zit zelf nu op dag 31 na het stoppen met de pil, nog niet lang dus.
    Maar was 10 jaar geleden altijd heel onregelmatig en ben hier nu ook wel weer bang voor eigenlijk..
    Denk dat ik ook nog even mag wachten tot m'n eerste echte menstruatie weer.

5. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik zit nu na curretage ook al op dag 55... Heel vervelend dat wachten...

6. Marl1tje

Marl1tje Lid

2 apr 2015
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    He Anna, ik ben zelf in januari gestopt met de pil. Ik werd in februari ongesteld. Had een cyclus van 33 dagen. Nu net een tweede cyclus van 60 dagen achter de rug. Ik vond dit wel heel erg lang... Ben je al naar de dokter geweest voor het lang uitblijven van je menstruatie? Want een half jaar is wel heel lang lijkt mij toch? Bij lange cyclussen ben je sowieso ook minder vruchtbaar heb ik wel eens gelezen..

7. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi, alleen mijn eerste cyclus was lang 14dec ongesteld(ontrekkingsbloeding) daarna 8febr eerste echte menstruatie.

8. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Herkenbaar!
    Mijn 1e cyclus was 48 dagen (na stoppen pil) en nu bezig met 2e cyclus vandaag zit ik op dag 48, maar nog niets te merken van ongesteldheid...

9. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo te lezen dus meer meiden met een lange cyclus.

@marl1the, ik was in Januari al naar de ha omdat ik maar niet ongi werd. Ze zei dat het soms wel een jaar kon duren en ik moest afwachten. Toen op 12 maart ongu geworden. Maar daarna niet meer haha. Ga de ha denk ik volgende week weer even bellen om toch een afspraak te maken. Hopelijk even een check bij een gyn bijvoorbeeld, als is het alleen om mezelf zeker te stellen dat er niets mis is, zonde van het wachten anders toch!

10. Kingsdaughter

Kingsdaughter Actief lid

4 nov 2014
    276
    31
    28
    Vrouw
    Maatschappelijk werk
    Hier hetzelfde. Eerste echte menstruatie na het stoppen kwam na 35 dagen, nu zit ik al op 55 dagen en nog niets te bekennen. Frustrerend.

11. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Doen jullie al iets om te proberen om je cyclus te verkorten / reguleren?

12. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Volgens mij is dit niet helemaal waar.. De berichten die ik heb ontvangen zijn toch anders. Je bent niet minder vruchtbaar, je hebt minder kans. Je eisprong vinden in een lange cyclus kan erg lastig zijn. Zelf heb ik geen cyclus van mezelf. Met medicatie doet dit het wel. Na alle onderzoeken is gebleken dat er eigenlijk geen rede is voor het uitblijven van een zwangerschap.

Misschien ook een handig feitje om te weten.. Er is maar 20% kans dat het eitje bevrucht raakt. Ongeacht wat je cyclus is.. Dikke mazzel dus als het lukt!

13. denise112

denise112 Niet meer actief

Ik heb ook een onregelmatige cyclus en lange cyclussen gehad! Sinds de zomer 2014 gestopt, toen nog niet bijgehouden maar zie mijn onderschrift voor de bijgehouden cyclussen. Heb echt baat bij teunisbloemolie, mijn cyclus nu komt waarschijnlijk op 34 dagen.

14. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Naturel, nee idd, je heb gewoon minder kans maar bent niet specifiek minder vruchtbaar. Maar tis maar net hoe je 't bekijkt.

@Denise, ja ik hoor nu zoveel over teunisbloemolie, jij was gelijk na je 75 dagen lange cyclus daarmee begonnen? Ik ben zo bang dat het mn cyclus nog meer in de war schopt. Dat heb ik dacht ik ook ergens gelezen.

Deel Deze Pagina