Mijn zoontje zat vorige week 1 week op de dreumesgroep (ipv babygroep) en was meteen al 2x gebeten door een ander kindje. Nu hoorden we dat hij dat bij meer kindjes doet en dat ze dat jongtje wel extra in de gaten houden, maar we waren er totaal niet blij mee. Hij heeft nu dus ook twee grote blauwe plekken, in de vorm van kaakjes op zijn armpje staan. Zo sneu. Wat nu als hij volgende keer weer met een beet thuiskomt? Ik stuur hem daar toch heen om in een veilige omgeving te zijn. Daarnaast zijn we bang dat hij dit gedrag gaat overnemen. De leidsters deden daar nogal luchtig over, maar ik vind dat kort door de bocht. Wat zouden jullie doen?
Deze vraag staat al een paar keer eerder op t forum, misschien staan daar wat tips tussen! Ik zou sowieso vragen naar t beleid op t kdv wat betreft bijtende kinderen. Vervelend dat ze er zo luchtig mee omgaan! Ik ben zelf ook leidster en het is onmogelijk om 12 kinderen tegelijk in je gezichtsveld te hebben maar ik vind niet dat er luchtig mee om gegaan moet worden.
Het is echt heel sneu als kindjes gebeten worden op het kdv! Ik werk zelf ook op een kdv en wij vinden bijten echt niet goed en zetten de kindjes als ze dat doen even appart en leggen uit dat dat niet mag... Helaas is het zo dat sommige kindjes in een fase komen dat ze gaan bijten en is dat meestal op momenten dat je het niet verwacht en het dus ook iedere keer net niet ziet als leidster zijnde!