Ik weet het even niet meer van mijn oudste hoe we dat hebben opgelost toen want ze zat ook continu aan max voeding en honger bleef hebben. Mijn 7 dagen oude tweede dochter lijkt dat ook te hebben. Ze krijgt nu 70cc elk 3 uur (kraamzorg zei dat) 3800gr weegt ze Ze huilt regelmatig vooral in grote stukken door. Niet tijdens voeding of gelijk na ma na 10 min ongeweer ontsroostbaar, ze blijft zoeken, speen wil ze wel maar spuugt erg snel steeds die uit. ze is dan ook met open ogen niet dat ze zeg maar in slaap huilt of moe is. Met speen blijft ze met open ogen liggen. Als ik voeding iets eerder geef biv vannacht was dat 23.00-02.00-06.00. Va 6 uur bleef ze ontroostbaar waardoor ik krijsende baby toch om 08.00 70cc gaf -gaat ze gelijk in coma dus ogen dicht en slapen. Of ze ligt wakker maar huilt niet dus Of gisteren: 22.00-2.00-05.00 (huilde tot volgende voeding)-08.00 Kraamzorg denkt aan kraampjes masr ze poept al 2 dageb achter elkaar rond 2-3 uut snachts juist en krijgt probiotica en bij kraampjes was dat in golfjes niet 2 a 3 uur lang ontroostbaar. Ik denk zelf dat ze gewoon honger heeft
Ik denk dat ik nu nog niet ga indikken want dan krijgt ze wel veel krampen en ontlasting moet nog eerst goed op gang komen.. Isnog niet optimaal.. Ik weet nog dat bij oudste we voeding voor hongere babys hadden gedaab maar dat maakte geen enige verschil dus. O ja flesje (difrax) met 123 speen zelfs drinkt ze binnen 10 min... Mijn oudste had ook dat maar met deze speen deed ze minst 20 min over... En steeds stoppen kan maar dan krijgt ze meer last van kraampjes als boeren niet lukt.. Mijn oudste was vastgezopen aan speen toen konden we het timen beter.. Deze vertikt het in mond te houden langer dan 1 sec.. Difrax en bibi geprobeerd..
Is een 123 speen niet te groot? Ik weet niet hoe dat bij difrax zit, maar bij Avent is de 123speen véél te groot. Dochter heeft dan ook tot zes maand een 1 speen gehad. Want 10 min over een fles doen is natuurlijk veel te snel, maar dat weet je zelf ook wel. Kan je niet meer liggend voeden?
Heb je ook gewoon de difrax S speen geprobeerd? De 1-2-3 ging hier ook veel te snel, werd als 't ware naar binnen gegoten. Anders zou je nog de speen van dr. Brown, de level 1 speen, op de difrax fles kunnen zetten, dit past ook en het gaatje is kleiner dan de S speen van difrax, eventueel heb je hier ook nog een prematuur speen van. Anders zou je misschien langzaam aan op kunnen hogen naar 80cc? 8x 80cc = 640cc, dan zit je wel wat aan de hoge kant, maar niet teveel als je rekent met de formule voor de maximale hoeveelheid voeding. 150 x 3,8 = 570 cc 180 x 3,8cc = 684cc Misschien heb je zo wat meer speling? Als je probeert hier tussen te blijven? Verder geen kenmerken van reflux?
Het gat van een 1,2,3 speen is groter dan van de gewone S speen... Het is echt zaak dat je kindje minimaal 20 minuten aan de fles drinkt om goed verzadigd te raken...en dan echt drinken he, niet 5 minuten drinken,5 minuten boeren, 5 minuten verschonen, en weer 5 minuten drinken Probeer eens een prematuur speen van dr brown(en als dat 40 min oid duurt een Level 1), die passen ook op de difrax en dan zal ze langzamer drinken
10 minuten is idd te snel,misschien dat ze daar dan last van heeft? Waarom gebruik je een 123 speen als ik vragen mag? Denk dat je beter de speen kan gebruiken die op de difrax zit(dacht de S speen) en zeker omdat ze nog maar een weekje oud is,succes!
Wij deden bij mijn zoontje al wel met 1 week indikken.. Maar bij hem was het voor het spugen. Hij kreeg er ook buikkrampjes van en hebben hem toen sabsimplex druppels gegeven daarvoor. Dat hielp bij hem heel goed! Als het echt buikkrampjes zijn kan je dat misschien proberen
Ja krampjes zijn indd met pieken ook met beentjes optrekken en rood gezicht etc. Hier ze is dus erg onrustig met hoofd ze tilt het elk kant op. Ze krijgt ook probiotica en poept nu wel erg goed. Ze heeft minim kraampjes nu. Reflux: nee heeft ze niet. Of echt minim want dochter had verborgen en dat herkende ik aan geluiden en zuur ruiken en gezicht trekjes.. En bij gewone reflux zou ze spugen maar wat ze in begin deed kleine mondje kw doordat ze dagen lang geen ontlasting had en het paste niet blijkbaar. Bedje staat opgehoogd hoor zoiezo en ik hou haar 5-10 min omhoog na voeding 123 speen is dus staand 1 minder groot dan s speen. Met s speen drinkt ze binnen 3-5 min) Dr brown prematuur wil ik proberen dan inderdaad. We hebben met kraamzorg geanalyseerd haar gedrag en het is lijkt dat voornamelijk ze zo onrustig is tussen 5/6 uur ochtend en 8/9 uur ochtend. Deze stuk slaapt ze niet dus. Ik maak haar ook niet wakker snachts wacht dat ze zelf komt. Had afgesproken dat ik de fles van 5/6 uur dan met 10cc verhoog. Wellicht wil dat helpen? Wat ook is dat ze in die periode dat ze onrustig is veel niest en hik heeft. Ze niest dus voordurent elk minuut of vaker misschien is ook wat zorgt voor onrust of zo.. Ik merk dat ik geef fles dan tijdens fles valt ze nog weleens in slaap en na fles ook gewoom ogen dicht en rustig dan weet ik: ik leg haar in bed dan is ze vertroken. En sommige flesjes drinkt ze ook rustig maar dan gelijk na fles ze niet slaperig ze blijft wat zoeken, bewegen, hoofd optrekken, links recht bewegen tijdens boeren, ogjes open gewoon en begint ze dan nog op armen wat zielig huilen, ik leg in bed dan wil ze geen handjes stil houden of hoofd die bewegen alle kanten op. Speen erin pakt ze moelijk aan ze doet mond niet openen of houdt speen niet in ze trekt het wel met handen.. Dus dan weet ik dat het geen zin heeft om haar in bed leggen maar ook op handen ze is niet rustig te krijgen. Helaas naar osteopaat gaan we pas vrijdag...
Ik hen vandaag dr brown speen 0+ opgedaan en het helpt om 15 min te maken.. Verder ze liet 10cc staan dus wellicht zou dat zelfs 20min kan drinken..
Even update Het gaat nu beter en ze is wel iets verkouden denken we: mijn man is snot snot ziek dus ze is ook beetje aan het verstoppte neus wellicht dat was ook probleem met slapen. Maar probiotica doet zijn ding en die poept als een trein elke dag gelukkig))