Beste Verloskundige, In oktiber 2011 ben ik mijn zoontje verloren met 5 maanden zwangerschap. Daarna hebben we 2 maanden rust gehad en zijn al aan t proberen sinds dien. Tot dusver geen resultaat. Mijn cyclus is t afgelopen half jaar nogal in de war. Sinds een paar weken heb ik weer klachten maar kan er niet mee naar de dokter ivm dat ik nog niet opnieuw verzekerd ben. Toch wil ik een mening van een dokter ipv het internet. Hier het volgende; 21 tot 27 nov ongesteld geweest. Daarna pas 7 jan tot 13 jan. 3 weken te laat dus. Had daarvoor maar ook nu erna last van vaak plassen ook vaak poepen (sorry) Hoofdpijn maar dan in de migraine achtige versie. Ineens snauwen terwijl er niks aan de hand is. Elke avond een opgezette buik. Rommelende darmen en een raar gevoel achter me schaambot. Af en toe ook steken bij me lies. Kan ook niet te lang staan anders krijg ik last van me bekken en Kan ook niet te lang staan anders krijg ik last van me bekken en onderrug. Heb in de ochtend wel de misselijkheid maar dat kan ook komen doordat ik honger heb. Ook nog zoiets raars is dat ik hele dag honger heb maar als ik ga eten dan krijg ik t niet weg. Ben er ook niet helemaal bij met me hoofd. Zo stond ik gisterochtend met mijn ondergoed nog aan onder de douche. Ben nu ook sinds gister niet zo lekker. Heb nu al 3 negatieve testen. 2 voor de "menstruatie" en eentje vandaag. Bij mijn eerste zwangerschap had ik alleen maar een positieve bloedtest. Ik zeg tegen mezelf dat t wel weer een teleurstelling zal worden maar ik voel me anders. Sorry voor t lange ietwat chaotische verhaal, maar ik ben wanhopig voor een antwoord.
Hoi, Het duurt inderdaad wel lang voordat je zwanger bent. Echter, als je cyclus onregelmatig is, is het een ander verhaal. Het is dan extra lastig om te bepalen wanneer je eisprong is en als je dat dan weet is de kans maar 20% dat je zwanger wordt. Het is dus verstandig om wel een arts te raadplegen via de huisarts om te kijken wat de reden is dat je jog niet zwanger bent. De klachten die je hebt kunnen hij een zwangerschap passen maar het hoeft niet. Zolang de test negatief is, ben je niet zwanger. Natuurlijk is er een periode waarin je het nog niet kan testen. Daarom moet je toch weer afwachten een week, nog een keer testen, en dan moet het wel duidelijk zijn. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Groeten evelien