Luteale fase altijd even lang?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annedore, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi,

Momenteel zijn wij, helaas niet bezig met zwanger worden (zie onderschrift). We gebruiken geen anticonceptie, maar doen zogezegd voorzichtig in bed.

Ten tijde van de MMM werd ik na mijn eisprong altijd exact op dag 14 ongesteld. Na de bevalling kreeg ik na een tijdje spontane eisprongen, zo nu en dan. Ook dan altijd op dag 14 na ei ongesteld.

Nu voelde ik ruim 2 weken terug mijn eisprong en een paar dagen later, de 21e had ik een echo bij de gyn (om baarmoederslijmvlies te meten) en toen kon ze zien dat er een ei was gesprongen. Ik weet het dus 100% zeker.

Maar nu ben ik dus niet ongesteld geworden gister en vandaag ook niet en er is ook niks wat erop wijst dat het vandaag of morgen gaat komen.

Ik vraag mij nu dus af of de tweede fase van de cyclus, net zoals de eerste fase, variabel is. En hoe lang kan deze dan uiteindelijk duren?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    volgens mij tot 18 dagen

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het kan erg verschillen maar als je zeker weet dat de eisprong is geweest kan er niet veel meer aan verschillen; paar dagen korter of langer maar niet meer :)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vaak verschilt een lf maar een enkele dag.
    Mijn lf is meestal 15 dagen, heel soms 14 of 16 dagen.

Langer dan 18 dagen is zeer uitzonderlijk. Tenzij je zwanger bent;):D

5. Annnn

Annnn Actief lid

24 dec 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt het ook regelmatig voor dat je standaard een vrij korte lf hebt? Bv 11 of 12 dagen? Denk dat ik toch maar eens aan de ovulatietesten moet gaan beginnen binnenkort.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik weet wel dat 11 of 12 dagen niet te kort is. Is gewoon goed hoor :)

Maar maximaal 18 dagen dus, dat wist ik dan niet.

Nou ja ik zit nu dus op dag 16 of 17 ipv de gebruikelijke 14 dagen.
    Wacht vandaag en morgen nog maar even af, denk ik.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meis! Gaan jullie straks ook voor nr 2? Wat leuk!! Wij zitten ook alweer sinds nov 2012 in de molen.
    Volgens mij is je luteale fase normaal niet erg variabel hoor. Het kan wel eens een dagje of zelfs twee dagen schelen, maar over het algemeen is het toch min of meer hetzelfde. De enige keren dat mijn lf ineens 18 dagen was (normaal ook 14) was als ik utro gebruikte of een keer toen mn eisprong toch later bleek (telt dus eigenlijk niet ;)). Dus ik vind het wel een beetje vreemd dat je LF ineens zoveel langer is. Hopelijk heb je snel duidelijkheid!.

Ik hoop dat je snel je streefgewicht bereikt en weer mag beginnen of nog veel liever toch ineens zelf zwanger wordt!! Je bent in ieder geval al goed bezig met afvallen zo te zien. Respect! :)

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland

Jullie ZATEN in de molen zie ik aan je banner ;) gefeliciteerd!

Nog steeds niet ongesteld en vanochtend een testje gedaan die negatief was. Als ik morgen nog niet ongesteld ben, dan stuur ik dinsdag even een mailtje naar de fertiliteitsverpleegkundige. Het zit me niet lekker...
    Misschien kunnen we even bloed prikken of een echo maken of zo.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat vervelend die onzekerheid! Ik zou ook zeker even een mailtje sturen. Er moet toch een logsiche verklaring zijn voor waarom je ineens zo'n lange LF hebt. Eet je misschien door je dieet hele andere dingen? Misschien heeft dit invloed op je hormoonhuishouding ofzo.

Wat betreft mmm, ik durf écht nog niet te zeggen dat we eruit zijn hoor. We hebben nog niet eens een echo gehad. In juni leek ook alles goed te gaan, tot het van het ene op het andere moment niet meer goed ging en ik op de ok belandde. Nu eerst maar even afwachten voor ik mezelf weer blij maak met niets.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik snap het nana. Ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan nu!

Ik zou al blij zijn als ik hopelijk in juni weer echt van start mag! Vanaf volgende maand gaan we waarschijnlijk ook weer zelf proberen. Ik heb nu 2 x achter elkaar een echo gehad waarop de gyn een gesprongen eiblaasje zag. Dus blijkbaar zijn er ineens echt eisprongen! Daar willen we er voor de mmm nog wel een paar van benutten en we hopen natuurlijk heel erg dat de mmm dan niet eens nodig zal zijn. Maar daar ga ik niet vanuit hoor. Ik denk dat ik van de zomer gewoon weer spuiten in mijn buik ga zetten ;)

Ik dacht vanmorgen trouwens heel licht iets beige achtigs op het wc papier te zien, maar nu lijkt het weer weg te zijn. Zit te twijfelen of ik vandaag een mailtje zal sturen of dat ik toch tot morgen zal wachten.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Toch even gemaild.

Ze vond het vreemd dat ik nog niet ongesteld was. Misschien was mijn ei later dan ik dacht. Maar later dan de 20e kan niet, anders had de gyn nooit de 21e het gesprongen eiblaasje kunnen zien op de echo.
    Dus al was het de 20e dan had ik toch gister ongesteld moeten worden.

Ze zei nog dat ik misschien te vroeg had getest als ei toch later was dan ik in eerste instantie dacht. Vooralsnog kon ik wel afwachten volgens haar, maar ze gaat voor de zekerheid morgen even met de gyn overleggen.
    Misschien komt het toch door het gewichtsverlies.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    HAd mail terug vandaag. De gyn geeft aan dat mijn hormonen in de war zijn door mijn extreem snelle gewichtsverlies.

Dus ik ga maar afwachten wanneer ik ongesteld word dan.

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval :)

Deel Deze Pagina