Ik werk in het ziekenhuis op een verpleegafdeling met hoge zorgzwaarte. Ik weet sinds 2 weken dat ik een zwangerschapsischias heb. Ik heb hiervoor tips gekregen van de verloskundige zoals zoveel mogelijk vermijden van tillen, bukken enz. Nu is dit bijna onmogelijk op mijn afdeling aangezien ik met ouderen werk. De bezetting is momenteel al krap en als ik een tandje minder ga moeten mijn collega's nog harder werken. Ik ben mezelf deze week tegen gekomen en heb nu bijna continu pijn en mijn bekken voelt ontzettend onstabiel. Ik ben pas 15 weken zwanger en wil toch proberen zo lang mogelijk te blijven werken. Ik ga dit maandag met mijn baas bespreken, maar ik zoek naar ervaringen. Ging jij bijv. Minder werken of aangepast werk doen ? Alvast bedankt!
Ik zat bij m'n oudste kindje in de verstandelijk gehandicaptenzorg op een groep voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapten en zware zorg. Met 16 weken ging ik alleen nog maar de nacht dienst in (lichter werk bij ons toen, alleen op bed verschonen indien nodig en verder niet) en met 22 weken zat ik helemaal thuis. Ik heb toen nog een poosje geprobeerd ondersteunend te werken dus ontbijt en medicatie maken en dan op een rol-kruk de cliënten langs maar toen ik thuis al huilend vroeg of m'n man me wou brengen omdat ik niet meer kon lopen fietsen of auto rijden van de pijn was het echt afgelopen!
Ik had bij de 2e ook zwangerschapsischias. Vanaf 16 weken klachten, maar nog wel doorgewerkt. Vanaf 24 weken ging het niet meer. Ik ben toen mijn leidinggevende gaan helpen met taken waar zij niet aan toe kwam. Werken in de zorg deed ik niet meer. Ik werk als verzorgende in de thuiszorg. Volgende week begin ik weer, na 8 maanden. Niet door de klachten, maar extra bevallingsverlof en vakantie
Zelf ook last gehad van zwangerschapsischias. Me laten behandelen doe een fysiotherapeut en wat oefeningen gekregen. Is tijdens de zwangerschap nog over gegaan. Eigenlijk best snel. Daarnaast zou ik inserdaad even met je leidinggevende praten. Doel van jullie beide zal zijn zo lang mogelijk mee te kunnen draaien in je eigen werk.
Hier ook last van zwangerschapsischias, ik werk in een supermarkt (versafdeling). Heb er nu ongeveer al 7 week last van, loop bij de fysiotherapeute maar nog geen 'baat' bij... Ik werk wel aangepast max 4 a 5 uurtjes per dag, niet alle dagen & indien nodig extra pauze...
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er met mijn baas over gehad en we bekijken het nu per week, hij zorgt dat de bezetting goed is op de dagen dat ik werk zodat ik het zware tilwerk niet hoef te doen. Ik merk dat rust met gedoseerd bewegen wel helpt om het een beetje te stabiliseren.