zwanger worden na een buiten baarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door alegriaaaa, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alegriaaaa

5 sep 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    [FONT=&quot]Ik ben sinds een paar dagen aan het herstellen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ik wil zo graag weten of andere vrouwen na zo'n operatie nog zwanger zijn geworden. Het was mijn eerste zwangerschap. Mijn rechter eileider is verwijderd, na een zwangerschap van 7 weken. Het zou me zo gerust stellen als iemand me vertelde dat ze met 1 eileider toch een kindje heeft gekregen. Ik weet dat het kan, maar een paar positieve ervaringen zouden me enorm helpen :)[/FONT]

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
  3. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    #3 mpo, 23 sep 2011
    Laatst bewerkt: 23 sep 2011
    Hey Alegria, jouw verhaal lijkt wel een kopie van die van mij. Ik ben op 21 juni aan een bbz geopereerd. En ook bij mij hebben ze m'n rechtereileider verwijderd. Heeft je gyn je niet verteld wat je kansen zijn na een bbz?

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Hoi

Er is een topic waar veel meiden schrijven die een bbz hebben gehad.

Bij mij is op 4 augustus een bbz geconstateerd, deze is uit zich zelf in mijn buikholte "gevallen" waardoor alleen HCG opvolging nodig was. Op 28 augustus had ik de laatste controle en was mijn HCG gedaald tot 17.

2 weken later had ik een eisprong en vandaag teste ik weer positief zwanger. In het bovengenoemde topic is ook iemand die tegelijk met mij een bbz kreeg en wel is geopereerd en die ook zonder tussendoor ongesteld te worden nu weer zwanger is. Het kan dus zeker!

5. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

Een vriendin van mij heeft dit een aantal jaar geleden ook gehad en lag toen op het randje van de dood. Ook bij haar werd een eileider weggehaald. Bij haar ging het allemaal heel goed, want al heel snel daarna (een paar maanden) was ze zwanger van een gezond kindje.
    Het kan dus wel!

Sterkte en blijf positief, het komt vast goed!

Groetjes,
    Christa.

6. alegriaaaa

5 sep 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen, dank jullie wel. Ook voor de topic-tip ;) Mijn gyn heeft me gewaarschuwd voor de kans op herhaling. Bij een positieve test moet ik gelijk voor een echo naar het ziekenhuis. Wel fijn dat ze er zo bovenop zitten, maar door die waarschuwing vind ik opnieuw zwanger worden wel erg spannend. Want jeetje, wat een shit is het om opeens op een operatietafel te liggen en je kindje kwijt te raken.
    Ik heb ook gehoord dat je in principe verder wel goed zwanger kan worden met 1 eierstok en dat je overgebleven eierstok na een tijdje zelfs de functie van de verdwenen eierstok gaat overnemen. Maar ik lees ook verhalen van vrouwen die niet meer zwanger zijn geworden. Dat is de reden waarom ik behoefte had aan een paar succesverhalen... dank daarvoor!

Deel Deze Pagina