Hallo, ik heb een vraagje over dit zogenaamd vruchtbare slijm. Ik heb elke keer een paar dagen buikpijnn rondom mijn eisprong en als de pijn op haar heftigst is komt er elke keer zon hele flurp van dat rekbare cervixslijm uit...niet een beetje maar echt veel in 1 keer, daarna is de pijn weg... Is die flurp dan de eisprong of is het dan over en wordt het zogeheten vruchtbare slijm dan naar buiten gedreven? Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op deze bij mij toch wel brandende vraag... Alvast bedankt!
hoi Nine, rondom de eisprong kun je meer slijmverlies hebben. Dat kan in 1 keer veel zijn of gedurende langere tijd wat minder veel. Als je buikpijn hebt heb je waarschijnlijk op dat moment de eisprong, dat slijm komt er dus achterna bij jou. Als je rond de dag van de eisprong (de dag ervoor, de dag zelf of de dag erna) vrijt heb je de meeste kans om zwanger te worden. Mirjam
Hoihoi Mirjam. Dankjewel voor je antwoord...eerlijk gezeg dacht ik ook al dat het aangaf dat de eisprong geweest was omdat het zoveel in 1 keer is elke keer... Ik zal het dan maar gaan zien als het afstoten van dat vruchtbare slijm en dat het betekend dat de eisprong is geweest! Bedankt!