Beste verloskundige, Ik ben pril zwanger. Dit weet ik sinds afgelopen zaterdag 29 juni (11dpo), toen ik positief testte. Vanochtend had ik (2 juli, 14 dpo) een nog mooiere positieve zwangerschapstest in handen. Gisterochtend schrok ik echter heel erg. Toen had ik redelijk veel afscheiding met wat bruine vliesjes er in. Ik was helemaal in paniek en was gisteren de hele dag zenuwachtig. Had uiteindelijk een assistent van een verloskundige praktijk opgebeld en die dacht dat het niet veel kwaad kon. Vanochtend had ik echter WEER best veel slijmverlies (semitransparant en wit gelig) met wederom een bruin vliesje er in. Ik voel vrij vaak een lichte steekjes, trekjes en krampjes en heb druk op mijn rechterlies. Dacht voor gisteren - als ik dit had - dat dit kwam door het oprekken van de baarmoeder en buikbanden, maar nu vind ik het eng en zie ik het als naderend onheil. Kunt u mij vertellen of ik mij zorgen moet maken of nu een verhoogde kans heb op een (vroege) miskraam? Dat ik me zoveel zorgen maak, is denk ik ook niet goed, maar ik krijg mezelf niet rustig.
hoi dit is normaal in de vroege zwangerschap en geeft geen verhoogde kans op een miskraam. Alle is heel rijk doorbloed en daardoor meer afscheiding en vaak met wat restjes oud bloed. Gewoon rustig afwachten. Neem je foliumzuur? Mirjam
Beste Mirjam, Dankjewel voor je reactie. Ik slik (uiteraard) foliumzuur. En sjah het is afwachten, maar gelukkig is mijn afscheiding nu weer normaal (voor zover ik kan beoordelen).