Hey meiden, Ik had al eerder een vraag gesteld. Maar wilde ook nog jullie vragen over iets anders. Ik ben dus nu net twee maanden bevallen maar manlief wil bijna elke dag dat we gaan klussen, maar hij wil absoluut niet dat ik weer zwanger raak? Nou, voordat ik wat ga regelen met de huisarts, , is het al zover. Ik kan niet tegen de pil en hij gebruikt geen condoom. Nu maak ik veel zorgen en weet niet als ik zwanger ben wat ik moet doen. Ik vind het zelf niet heel erg maar mijn man wel. Groetjes.
Waarom wil je klussen als je niet zwanger wil worden? En je weet dat je onbeschermd aan de gang bent? Tja, dan is het afwachten of je daadwerkelijk zwanger bent. En wat je dan moet doen dat kunnen wij niet voor je beslissen.
Als je man zo nodig wil knuffelen maar wil (nog) geen 3e kind dan moet hij een condoom gebruiken. Zeker als jij niet tegen de pil kan. Wil hij dat niet? Dan OF niet knuffelen OF het risico lopen dat je zwanger kan worden. Heb je hem dat al uitgelegd? Als je zeker weet dat je voorlopig geen zwangerschap wil kun je ook een spiraaltje o.i.d. laten zetten.
Je bedoeld dat je man elke dag wilt vrijen? (Klussen = vrijen voor een kindje).. Niet erg slim om onbeschermt te vrijen als je net bevallen bent en er geen gezamelijke kinderwens actief is En wat je moet doen als je toch zwanger bent nu, is aan jou en je man, daar kan een ander niet over beslissen. Nu zorgen dat je of, niet meer vrijt, of dat je man er even een rubbertje omheen gooit totdat je duidelijkheid hebt. Dan eens goed gaan bekijken wat je/jullie wilt/willen
Dames bedankt voor jullie reacties. K weet ook dat ik uiteindelijk zelf beslissing moet nemen. Maar daarvoor heb je soms hulp nodig. Vandaar ik het eigenlijk hier vraag. Liefs
ik zie het probleem niet? Jullie zijn volwassen mensen toch...wil je niet zwanger raken moet je geen onbeschermde sex hebben....simpel toch?
Het lijkt simpel. Maar voor mij niet. Het is nu al laat. Dus wacht het nog maar af. Bedankt in ieder geval. Liefs
Snel naar de huisarts voor andere anticonceptie lijkt me! Of denk je nu al zwanger te zijn? Ik neem aan dat je man ook wel snapt dat wanneer hij geen condoom gebruikt, jij zwanger kunt worden? Tja... als hij dan nog perse wil, moet hij mijns inziens ook niet vreemd op staan kijken wanneer jij zwanger blijkt te zijn en zijn verantwoordelijkheid nemen. Of hij moet em gewoon in zijn broek houden totdat jij andere anticonceptie hebt geregeld .
Sorry vind het beetje apart verhaal. Iedere volwaseene zou toch wel moeten weten dat als je vaak onbeschermd seks hebt je dus zwanger kan raken.. Confused
Als hij elke dag gemeenschap wil hebben, maar geen condoom om wil doen dan weet hij toch dat er een kans is op een baby. Dus of geen seks of condoom en anders laat hij zich maar helpen. Ik zie niet in waarom jij anticonceptie moet regelen als hij er zo op tegen is, dat hoort hij dan te doen. Heb het mijn man ook laten lezen en die zegt samen met mij dat jou man een egoïst is zoals jij het nu hier hebt beschreven.
Zeker moet haar man dan maar een condoom regelen...maar ik zou als vrouw ook iets doen dan... Om dan maar gewoon te zeggen....jij regelt het maar? Of je met zo'n man dan wel opeens zwanger wilt zijn....lijkt me niet echt leuk.
Masami ik werd er verdrietig en kreeg tranen toen ik jouw reactie las. Want jij hebt gelijk. Helaas denkt mijn man alleen maar aan zichzelf. Hij wil niet dat ik zwanger wordt. En hij weet dat ik niet tegen de pil kan. En mijn huisarts moet nog onderzoeken en met mij overleggen wat ik nou kan gebruiken. Maar misschien is het dan al laat. Bedankt voor de tips dames x
He, wat naar zeg. Maar... even heel praktisch gedacht: dan gewoon maar even geen sex totdat je de juiste anticonceptie hebt gevonden?
Jeej dat is vervelend! Zeker met een man die daar niet over na lijkt te denken! Maar ja enige optie is dan idd even geen sex of condoom.... Wat denkt hij anders? Dat jij de natuur wel tegen kunt houden? Naïeve kerel.
Kan je alleen maar suc6 wensen denk ik. Ik denk dat je zelf goed weet wat je kunt doen om een zwangerschap te vermijden. Misschien is het slim/handig om even alles duidelijk op een rijtje te zetten met je man samen?
kan je geen koperspiraaltje nemen... zonde dat je man zo doet tegen jouw misschien wat minder seks geven? als hij geen kinderen wilt
Ik vind het zo'n typische mannending.... Ik wil er wel even over heen..... dan zorg jij maar voor bescherming.... Heb ik destijds ook tegen manlief gezegd.... Ben net bevallen ( was 9 weken na de bevalling dus)...Jij wilt klussen??? zorg ook maar voor de bescherming...heb al het meeste werk gedaan (Helse bevalling) dus nu mag jij.... Echt zo'n Hollandse man...Pfffff..... Als jij het graag wilt, dan ben ik super blij voor je dat je weer zwanger bent van zo'n wereldwondertje... En als je man het er niet mee eens is, dan had hij maar moeten handkarren of voor een rubbertje moeten gaan... Ben benieuwd als je wel of niet zwanger bent.. Groetjes Stefanie
Jouw verhaal en reacties geven mij het idee dat je geen baas bent over je eigen lijf. Heb het gevoel dat als hij wil vrijen dat dat dan ook gewoon gebeurd. Als mijn gevoel juist is, dan word het wellicht ook tijd om jullie relatie en het gebrek aan gelijkwaardigheid eens aan de kaak te stellen bij de huisarts. Er is dan heel wat meer nodig dan alleen een zoektocht naar een ander anticonceptiemiddel... Sterkte meid!