Wie heeft er advies??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss me, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hi!
    Wij proberen sinds 1,5 maand zwanger te worden van ons eerste kindje.
    Nu zijn er wel een paar dingen waar ik mee zit:
    - ik heb een zeer onregelmatige cyclus...24-30-34-28-60!! En vandaag zit ik zelfs op dag 63..:(. Kortom: geen touw aan vast te knopen.
    - wij gebruiken ovulatietesten om het ei op te sporen, maar deze uitslagen verschillen per dag. De ene dag donker,de andere dag weer licht en de volgende dag weer donker. Snap der nix van.
    - vorige week maandag tm afgelopen zaterdag had ik bruin slijmverlies, en mijn tepels zijn wat harder.
    - Gisteren voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan. Ik bedoel..je weet nooit! Maar deze was negatief.

Nu zou ik wel graag naar de huisarts willen voor verder onderzoek/verwijzing naar de gynaecoloog, maar ik ben bang dat ik terug kom met lege handen, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat we voor nix bezig zijn, omdat we niets wijs worden uit de ovulatietesten en mijn cyclus zo mega in de war is.
    Wat vinden jullie? Ik hoor het graag!
    Alvast bedankt voor jullie reactie! ;)

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik denk a.h.v. het ovu-testen verhaal aan PCOS maar ben uiteraard geen gyn. In jouw plaats zou ik toch een verwijzing vragen, met als argumenten je onregelmatige cyclus (meer dan 3d verschil wordt als OR gezien) en het ovu-testen verhaal.
    Bij PCOS heb je meerdere eitjes die proberen te rijpen tijdens 1 cyclus en vaak geen (goede) eisprong. Je zou in theorie dus meerdere positieve ovu-testen kunnen krijgen, ngl. de gevoeligheid van de test en hoeveel eitjes er rijpen (elk eitje produceert een beetje hormoon en al die beetjes samen geven genoeg om positief te testen, maar eigenlijk is er geen enkel klaar om te springen op dat moment, sommigen worden weer kleiner en anderen groeien dan weer etc.).

3. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    PCO is door de vorige huisarts ook wel een keer benoemd..maar verder niets mee gedaan omdat ik toen nog jong was en dus geen kinderwens had.
    Verder ben ik vorig jaar 22 kilo afgevallen...natuurlijk omdat het moest..;), maar ook om de kans op zwangerschap te vergroten.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het PCO ook telkens door mijn hoofd speelt.
    Dus toch maar afspraak maken bij de HA om verwijzing, ondanks dat we nog maar kort bezig zijn??!!

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ja zou ik wel vragen ondanks dat je kort bezig bent hou je wel al een tijd je cyclus bij.en deze is zeer onregelmatig. Eer je een afspraak hebt bij de gyn en dan ook nog allemaal testen moet doen ben je zo weer een paar maanden verder. Elke x dat ik dacht; ha nu mogen we vast beginnen, moest er wel iets anders onderzocht worden.Dus ik zeg; Go for it!

5. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Kzal het er vanavond nog eens met mijn man over hebben.
    We willen er 100% voor gaan, maar zijn echt bang 'afgewezen' te worden, maarja, dit is ook niets.
    Zijn er nog meiden met ervaring van PCO??

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Nou ja ik dus. heb je vragen? Stel ze gerust hoor.

7. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Eigenlijk is de vraag. Hoe gaat het verder vanaf de HA, stel dat je wordt doorverwezen. Hoe ging dat bij jou? Veel zh-bezoeken afgelegd?
    Ik zie dat je een dochter hebt! Geweldig. Zeker heerlijk genieten!!

8. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ja ik heb een heerlijke dochter :)
    Wanneer je naar de HA gaat krijg je een verwijzing naar de gyn. Deze doet een inwendige echo en kijkt of je heel veel follikelblaasjes hebt of dat het een normaal beeld is. Dan krijg je ook een bloedtest om te kijken naar je hormoonwaardes, want deze combinatie maakt of je PCO hebt.
    Zo ja dan kan het nog wel eens verschillen per gyn, wat ze gaan doen. Bij mij was het zo omdat ik een cyclus had van 6 weken ik het eerst weer 3 maanden zelf moest gaan proberen, wat dus niet lukte. Daarna kwam ik bij de fertiliteitsarts van het zh terecht en die wilde eest testen dat alles goed was voor ik aan de hormonen begon. Dus ik kreeg een eileideronderzoek of er iig niets verstopt zat, wat niet zo was. Daarna moest mijn vriend een zaadonderzoek doen, wat gelukkig helemaal prima was. Ik dacht nu mogen we beginnen! Maar nee toen moesten we een samenlevingstest doen. Dus sex hebben en de volgende dag terugkomen om te kijken of er nog voldoende levende zwemmers waren. Toen dit goed was kreeg ik een kuur om mijn menstruatie op te wekken en toen mocht ik beginnen met het slikken van Clomid 50 mg. Dan moet je na 10 dagen terugkomen en kijken ze of er een eitje is begonnen met groeien. Afhankelijk of en hoe snel het groeit moet je een aantal keer terugkomen en weet je dus ook wanneer je ongeveer je eisprong hebt.
    Helaas sloeg de Clomid bij mij niet aan en moet je dus weer een kuurtje om je menstruatie op te wekken voor je weer met een hogere dosering kan beginnen.
    Clomid deed niks voor mij, dus toen mocht ik gelukkig beginnen met het spuiten van Puregon, wat wel heel goed werkte.
    Ik was dus zomaar maanden verder voor we echt konden beginnen. Vandaar mijn advies zou zijn niet al te lang te wachten, want wanneer je er eenmaal de keuze maakt om voor een kindje te gaan duurt elke maand zooo lang!

9. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je duidelijke verhaal.
    Er komt heel wat bij kijken als je eenmaal in de mallo molen stapt. En..idd..voordat je 'kan beginnen'.
    Maargoed...alles voor een beebje he?!...;)
    Ik denk dat ik morgen de huisarts maar eens bel voor een afspraak (na overleg te hebben gehad met mijn man).
    Stiekem vind ik alles erg spannend...vooral het onbekende...
    Maargoed...we gaan er voor, voor de 100%!
    Hebben nog meer meiden ervaring met PCO?! Ik hoor het graag!

En Leonizzi...nogmaals dank voor je duidelijke verhaal! ;)

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn HA raad altijd aan te tempen. Dat is nauwkeuriger dan ovutesten en met die resultaten kan je dan later altijd naar de HA of gyn gaan. Ik zou het doen om een inzicht in je cyclus te krijgen, dan ben je zekerder.

11. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Podiki:
    Bedankt voor je reactie..
    We gaan morgen toch een afspraak maken bij de HA.
    Dit, omdat PCO echt wordt vermoed en mijn cyclussen echt heel erg onregelmatig zijn. Ik denk dat je daar met temperaturen ook niet veel verder mee komt.
    Heb jij ook ervaring met PCO?

12. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    We hebben toch besloten om morgen een afspraak te maken bij de huisarts.
    Erg benieuwd hoe dit zal gaan.......

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    He wat goed! Alleen zij kunnen je verder helpen en inforneren

14. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hi!
    Nou...heb vanmorgen gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en de huisarts gebeld.
    Donderdagmorgen kan ik terrecht!
    Ben erg benieuwd. Hoop echt dat we niet met lege handen terug gaan, maar dat we wel een doorverwijzing krijgen.....
    We wachten het af!
    Inmiddels nog niet ongesteld.....dag 65! :(

15. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Vanmorgen bij de HA geweest....en (na goed praten) wordt ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Ze vond dat we nog maar kort bezig waren...en dat is natuurlijk ook zo.
    Maar die symptomen die ik heb, liegen er niet om...
    Nu gaan ze kijken of ik wel/of niet het PCO-syndroom heb en vanuit daar moet er gekeken worden wat de gynaecoloog zegt te doen. Volgens de huisarts is er wel een grote kans dat de gynaecoloog zegt dat we het eerst zelf moeten proberen....
    We wachten het af..
    Verder moet ik een temp.lijst bijhouden.

Dit was het voor nu ;)

Deel Deze Pagina