Hallo allemaal, Mijn vriend en ik zijn zo als ik al vertelde toen ik me voorstelde. nu van af januari dit jaar bij elkaar. We zijn allebei al heel lang bezig met het feit dat we graag ouders willen worden. nu zijn we nog niet zo heel lang bij elkaar maar we wonen al wel samen. Dit is gekomen door wat omstandigheden thuis, mijn vader heeft in december een zware herseninfarct gehad. Dit heeft bij mij het gevoel van zwanger willen worden en een gezinnetje krijgen nog meer versterkt, mijn vader is 72 (ik 26) en mijn angst is altijd geweest dat hij dit niet zou mee maken. Nu vroeg mijn vriend laatst uit n lolletje wanneer ik ging stoppen met de pil. Daar zijn we op door gaan praten, ik wil heel graag maar ik zit ook te twijfelen, mijn contract van mijn werk zou per januari as. worden verlengd naar een vast contract... wat nou als ik zwanger ben... willen ze me dan nog hebben???? Dit zijn allemaal dingen waar ik zo over aan het twijfelen ben.. Wat vinden jullie hier van?? Moet ik me van niets aan trekken? en gewoon doen wat ik al zo lang wil? Of zal ik toch nog een aantal maanden wachten???
Ja dat is iets waar jullie alleen over kunnen beslissen. Je bent nog niet eens een half jaartje samen. Ik snap natuurlijk best dat je graag kindjes wil e.d. Dat had ik ook toen ik mijn man leerde kennen. Maar willen jullie niet eerst genieten van het lekker samen zijn? Elkaar beter leren kennen en samen op vakantie gaan en dingen meemaken? Het lijkt mij best pittig als je nog een beetje in de fase bent van we leren elkaar kennen en dan straks gelijk een kindje. Dat kan behoorlijk wat stress opleveren natuurlijk. Jullie zijn nu verliefd natuurlijk en dan komt alles wel goed. Maar er zijn ook minder leuke dingen in het leven natuurlijk. Dus ik zou op dat gebied nog een paar maanden wachten, zorg dat je elkaar nog beter leert kennen, stabiel bent in de relatie en gewoon lekker genoten hebt van het leven met z'n 2. Wat betreft de situatie met je vader kan ik me voorstellen dat je bang bent dat hij het niet meer mee gaat maken. Maar misschien leeft hij nog wel 10 jaar. Er zijn dingen in het leven die niet te voorspellen zijn. Wat betreft werk, ja dat is lastig. Je weet natuurlijk ook niet hoe snel je zwanger bent. Al met al is het een lastige situatie, en alleen jij (jullie) kunnen daar over beslissen hoe je het wil aanpakken. Veel sterkte gewenst! En ik hoop dat als jullie er voor gaan het snel raak mag zijn!
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Zo zat ik ook te denken. Ik wil heel graag kinderen. Maar ik wil ook nog gezellig samen zo als je zegt dingen doen. Alleen mn vriend is al zo gefocust daar op en denkt dat je dan nog genoeg tijd over hebt voor elkaar etc. Ik weet niet helemaal hoe ik hem dat het beste kan duidelijk maken.. Hij is nog koppiger dan ik ben haha
Tsja, die keus is aan jullie. ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg snel vind. ik bedoel, jullie kennen elkaar nog niet zo lang en zijn eigenlijk elkaar nog aan het ontdekken! Maar ik snap zeker wel dat je graag je vader opa wil maken. en wat je werk betreft, ik heb gezegt eerst een vast contract te willen voor we aan een 2de zouden beginnen, ik heb het wel gekregen. zij mogen jou officieel niet ontslaan of je contract n iet verlengen door je e.v.t zwangerschap....maar dat doen ze WEL..(wie weet) ze zoeken altijd wel een andere reden waarom jij niet geschikt zou zijn. het kost hun namelijk geld als jij op zwangerschapsverlof gaat, (geloof ik). Dus over je werk kan ik je geen advies geven. het enige wat ik kan zeggen is: Volg je hart!!!
ik denk dat het een knoop is die alleen jullie 2 kunnen doorhakken! jullie moeten die beslissing maken. ook kijken naar hoe sterk jullie relatie is. gr
We moeten dit ook zelf beslissen en samen bepraten. Ik was benieuwd of hier meer mensen zijn die deze situatie hebben mee gemaakt. Op mijn werk heb ik wel het idee dat ik een vast contract krijg, zo zegt mijn collega tenminste die er al 30 jaar werkt. Het is een kind vriendelijk bedrijf waar veel moeders werken ( o.a. afgelopen jaar 2 kinderen geboren) en iedereen heeft een vast contract. Maar je weet maar nooit tegenwoordig. En inderdaad ze verzinnen zo makkelijk een andere reden waarom ze je geen vast contract kunnen geven als je zwanger bent. Voor mn gevoel hebben we een hele stabiele relatie maar volgenda mij ben ik mn eigen vragen al aan het beantwoorden Bedankt voor jullie reacties, is toch even fijn om je twijfels van je af te schrijven.
He allemaal. Even een update, we hebben het van de week weer besproken en we wachten nog 6 maanden voor we met de pil stoppen. Mn vriend heeft zo iets van dan duurt t nog maanden voor we zwanger zijn. En ik he daar in tegen zo iets van, mn moeder.tantes etc die waren allemaal met een pufje zwanger hup daar was er weer.een zwanger, dus voor mijn idee zal het na een keer klaar zijn haha, misschien denk ik daar nu heel makkelijk over maar als ik n tikje op mn moeder lijk ben ik heel snel zwanger (ik hoop het) zei vertelde me wel is dat ze er over had na gedacht om draagmoeder te worden omdat ze zo makkelijk zwanger was en zo soepel alles verliep. Ik blijf nog wel lekker alles volgen van jullie, vind de verhalen lezen al helemaal geweldig liefs