niet te zwaar om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dromertje, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik las laatst dat het veel moeilijker is om zwanger te worden als je wat te zwaar bent. Ik ben dat ook, ongeveer een kilo of 7. Het overgewicht zit met name rond de buik en bovenbenen. Hoor je met 7 kilo overgewicht ook al bij die risico groep? Of hoeft dit niet altijd een probleem te zijn? Graag lees ik jullie reacties/ervaringen

2. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    7 kilo?
    Dat lijkt me geen probleem hoor!

3. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    nee ik denk dat 7 kilo niet erg is hoor !

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik had dat ook gehoord. Had er dan ook rekening mee gehouden dat het wel een langdurig gebeuren zou kunnen gaan worden (ik ben namelijk wel wat meer dan 7 kilo te zwaar: weeg over de 100 kg). Maar ben in ronde 2 al zwanger geraakt! Dat neemt niet weg dat over het algemeen zwaardere vrouwen wel moeilijker zwanger worden. En ik denk nu al aan mijn bloedrruk, die altijd al wat hoog is....

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

vlak oor mijn zwangerschap was ik ongeveer 13 kilo te zwaar.
    2e ronde raak!
    en hele zwangerschap lage bloeddruk

6. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ja, als je BMI weet, kun je bekijken hoeveel je precies te zwaar bent..

Maar 7 kilo zal meevallen, hoor!

En 'dikke' vrouwen worden zoals je leest ook weleens snel zwanger.
    Maar de kans is wel kleiner. En paar kilo's minder kan al schelen.....

7. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Als je een BMI van boven de 35 hebt, behoor je tot de risicogroep. Althans, zo heb ik het gelezen. Ik zit net op de grens (heb +/- 15 kg overgewicht; gekregen na het stoppen van een intensieve sport carriere) en wij zijn al 9 maanden bezig.

Zo heb ik hier in de eerste instantie niets van aangetrokken, ik kan per slot van rekening nog gewoon de normale confectiekleding kopen en ik zag dames om mij heen met meer overgewicht dan ik zonder problemen zwanger worden. Maar nu begin ik toch te twijfelen en ben meer gaan bewegen/sporten en minder aan het snoepen. Gezond en gevarieerd at ik al.

8. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    ik ben 180 lang en ik weeg 90 kilo gyn heft niets gezegd van pco oid. ? maar maak me wel zorgen

9. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    sorry was twee keer... :oops:

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Als je veel overgewicht hebt dan is het vaker zo dat je een onregelmatige cyclus hebt. Daarom is het moeilijker zwanger worden.
    Ik weeg zelf ook dik over de 100 kilo en ik was in ronde 6 zwanger. Maar ik heb dan ook een hele regelmatige cyclus van 29 dagen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

11. hey meiden..
    ook ik ben te zwaar..
    bijna 95 kilo..
    met mijn 1.65...

maar ook snel.. in de 4e ronde raak!

12. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Dat is geruststellend, ik heb ook een vrij regelmatige cyclus. Zou het dan deze ronde toch ...

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben ook te zwaar 88kilo en 1,68 voordat ik zwanger werd
    en in ronde 5 zwanger.

14. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik weeg 100 kg en ben 1.83 m en ik was de eerste ronde meteen zwanger. Gewicht wil niet altijd wat zeggen dus. En dat ik een miskraam heb gehad heeft daar helemaal niks mee te maken gelukkig.

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ze zeggen ook

als jij een normale cyclus hebt hoef je je geen zorgen te maken

Wat is nu 7 kilo pffff

ik ben 1,70 en woog bij de eerste zwangerschao 96 kilo,en binnen 3 maanden raak,

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    nou meiden ik heb ook overgewicht! uuh niet zo n beetje ook.. maar goed.. binnen mijn eerste keer na mijn ongi ben ik zwanger geraakt!

vind het allemaal zo vervelend dat het altijd op overgewicht gegooid moet worden.. Ook als ik bij mij vk zit ik heb pijn in mijn heup bij voorbeeld, dan ligt het gelijk aan mijn overgewicht!:evil:

Mijn vriendin heft maatje 36 en weegt volgens mij 55 kilo en die is al 2 jaar bezig om zwanger te raken.. gewicht is niet alles..

17. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Volgens mij heeft het andersom meer invloed, als je te licht bent, bedoel ik. Je lichaam neemt je dan in bescherming omdat je niet genoeg "over" hebt.
    Maar dat uit zich ook al in het niet hebben van een cyclus. Vraag een anorexia meid maar eens naar haar ongie.

Komt er dus gewoon weer op neer: TE dik of TE dun is niet goed.

7 kilo valt daar niet onder. Goede hollandse heupen zijn toch het vruchtbaarst? Of is dat ook een bakerpraatje, haha!

18. jetje29

jetje29 Nieuw lid

22 apr 2007
    1
    0
    0
    Goedenavond,

Ik heb een vraag, ben nu 5 maanden bezig om zwanger te worden, heb overgewicht, maar wel een cylcus van 28-29 dagen.
    Kan ik er dan ook vanuit gaan dat ik 14 dagen voordat ik ongesteld moet worden een eisprong heb?

ik hoop snel van jullie te horen.

gr jetje

19. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Beste Jetje,

De enige manier om te weten wanneer je precies je eisprong hebt, is gebruik te maken van ovulatietesten of de persona.

Groetjes,
    MaWaBe

20. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey hey
    7 kilo is toch niet echt enorm overgewicht hoor volgens mij..
    bij mij zit het echt in mijn hoofd ik zeg het ook heel vaak tegen mijn mannetje dat ons kindje nog niet bij ons wil komen wonen omdat ik nog veel te zwaar ben dat drijft mij ook enorm om af te vallen en daarom raak ik ook niet echt in paniek dat ik nu 3 maanden lang wel eisprong gemeten heb met een ovu test en ook toen geklust heb maar niet zwanger ben geworden.. ik voel het gewoon zo sterk dat ik eerst af moet vallen ...... maar dat is echt eeen heeel ander verhaal dan bij jou hoor als ik 7 kilo te veel zou wegen zou ik voor mijn doen graatje mager zijn ;) als je begrijpt wat ik bedoel..
    niet te druk om maken hoor...
    liefs wiesje

Deel Deze Pagina