Hoi.... Zijn hier ook Amersfoort (of omgeving?) Mama's? Reveal yourselfs! Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het jullie bevalt om in Amersfoort mama te zijn, aangezien ik binnenkort ook in Amersfoort mama hoop te worden.... Liefs! (haha ik zie mezelf helemaal niet als Mama type hahahahaha) MyLo
eey, Hier ook een Amersfoortse die druk bezig is om zwanger te raken hmz zie mezelf ook niet met een kinderwagen door amersfoort lopen nog hahaha Komt vanzelf wel Liefs, Sam Edit: zie dat je ook van '86 bent!
Oh wat leuk, voorlopig zit het er voor ons nog niet in om aan kinderen te beginnen. Maar wij wonen wel in Amersfoort, mijn man komt officieel uit het Soesterkwartier mar we wonen nu in Vathorst. Ik zie mezelf wel met een kinderwagen lopen hier als het eenmaal zover is, maar wij wonen dan ook in een kindvriendelijke wijk en bijna iedereen die in Vathorst woont heeft kleine kinderen of grotere kinderen. Alles is ook Zo aangepast aan voetgangers en fietsers, heel erg fijn.
Ik loop wel met kinderwagen door Amersfoort hoor en bevalt prima Ik woon (nu nog) in K'broek en heb een dochtertje van bijna 2.
jeeej eindelijk amersfoortste mama's! Ik zie mijzelf niet met kinderwagen lopen, mijn man wel, die liep pas achter een van een kennis en dat stond hem erg goed moet ik zeggen hihi
Ik heb mijn eigen kinderopvang in Nieuwland dus ik loop regelmatig achter een kinderwagen, maar het lijkt mij zo onwerkelijk als dat kindje van mij is Kattenbroek kom ik dagelijks aangezien ik daar 10 jaar heb gewoont en mijn moeder en zusje nog steed wonen. Vathorst vind ik nog steeds een hele onpersoonlijke wijk... Ben er vrij vaak, maar zou er niet willen wonen. Het is ook zoooo groot! hihi liefs, Sam
Nee ik zou ook niet in een van die wijken willen wonen... Schothorst lijkt me wel wat, Soesterkwartier vind ik erg mooie huisjes hebben maar de wijk is niet supergoed schijnt, ik wil GRAAAAG in het bergkwartier wonen, echt SUPERmooi daar maar voorlopig buiten bereik tenzij we de loterij waar we niet aan meedoen winnen haha!
Ik vind Hoogland en Kattenbroek hele mooie wijken. Bergkwartier is weer helemaal aan de andere kant. Het is er inderdaad heel mooi, maar ja heel Amersfoort is ontzettend duur! Ik betaal nu 650 kale huur! Voor een 3 kamer flat in Nieuwland... In welke wijk woon je nu dan? Ik mag nog even wachten met mijn verjaardag hihi pas in Januari Liefs, Sam
Wij zijn 5 jaar geleden ook specifiek in Kattenbroek komen wonen, toen we naar Afoort verhuisden, wijk trok ons meeste aan. Ik hoop ook dat ik er kan blijven wonen, ik ben namelijk net gescheiden, ex blijft in ons huis wonen en ik heb vanmorgen urgentie aangevraagd voor een flatje. Dus hoop snel wat te vinden.
Joe hoe, hier ook een Amersfoortse. Sinds twee jaar al weer. Woonden daarvoor in Den Haag. Dochter is 2 jaar en we gaan voor nummer twee.. Groetjes, Charlie
Hier nog een echte keientrekker! We wonen nu ruim 1 jaar in Kattenbroek, inmiddels met kind . Bevalt goed, leuk groot winkelcentrum (met Hema ) en het is een kindvriendelijke wijk.
Is dat Emiclaerhof? hi hi..inderdaad fijn winkelcentrum en leuke kinderkleertjes bij die Hier mode winkel naast de Hema Wij wonen in Vathorst. Charlie
Manlief en ik zijn geboren en getogen in kleine dorpjes rondom amersfoort. Familie woont daar dus ook allemaal in de buurt. Wij wonen nu in Amsterdam, maar willen over een paar jaar weer terug. Ik vind alleen de keuze van amersfoort lastig omdat het zo immens groot is. Vathorst vind ik mooi qua architectuur maar de dichtbije ligging aan de snelweg vind ik echt helemaal niets...
Je hebt wel veel keuze in Vathorst, het is echt redelijk groot. Wij zitten ook dichtbij de snelweg maar merken er niets van omdat er tussen ons en de A28 zo veel gebouwd wordt nu. Op andere plekken is dat ongetwijfeld anders maar het is hier echt heerlijk. En je bent nu zo in Nijkerk of Bunschoten/Spakenburg via een nwe verbindingsweg. Ik vind het wel leuk hier, veel jonge families met kinderen, aan de ene kant de stad en aan de andere kant fiets ik hier zo onder de A28 door de boeren dorpen in van Holkerveen en richting Nijkerk. Heerlijk de keuze tussen Gelderland en Utrecht. Mij bevalt het prima en moet dan altijd lachen als ik 10 eieren voor 1 euro bij de boer koop terwijl je aan de andere kant zo in de stad bent. Vathorst heeft nu een aardig winkelcentrum dus begint wel gezellig te worden. Kinderboerderij, sportscholen om ons heen. Mij hoor je niet klagen. Groetjes, C
Ik woon nu op iets meer dan een km afstand van de snelweg af. Zoonlief zit binnen een straal van 1 km afstand van de snelweg op het KDV. Wetenschappers zijn het er redelijk over eens dat binnen die straal van 1 km de fijnstofuitstoot van auto's een negatieve invloed heeft op de gezondheid. Ik wil dus minimaal op 1 km afstand van de snelweg af wonen. En ik las laatst ook in VEH magazine dat er gedoe is mbt een vuilnisbelt naast vathorst?
Oh, als je er zo in zit moet je hier niet gaan wonen. Die vuilnisbelt zit ver weg van ons dus daar hebben we geen last van. Tja en na jaren Londen kan het voor mij niet erger worden qua luchtvervuiling. Heb ook 15 jaar gerookt dus...daar ga ik verder niet over inzitten. Zou eerder inzitten over de stof die vrij komt van alle bouw hier dus dan kan je beter een andere wijk kiezen. Succes met je besluit. Charlie
Hoioi, Hier een Amersfoortse mama. Woon in Kattenbroek. Ik moet zeggen dat het heel snel went om met de kinderwagen rond te sjouwen! Groetjes
Hoi, Wij wonen niet in Amersfoort zelf maar in een klein dorpje daar vlak bij: Spakenburg. Mijn Moeder woont wel in amersfoort dus we komen er geregeld en ik vind het een leuke stad vooral om te shoppen!