Verschil maxi cosi Cabrio en Citi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fiene, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wat is eigenlijk het verschil tussen de maxi cosi Cabrio (fix) en de Maxi cosi Citi? In prijs scheelt het alvast een hele hoop en eigenlijk moeten wij nog een nieuwe hebben omdat onze oude er niet meer zo mooi uit ziet (nog wel veilig maar het oog wil ook wat ;))

2. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Ik heb even gekeken op kieskeurig.nl en daar beide maxi cosi's vergeleken, maar zag zo geen verschil... Dus hoop dat je nog een reactie krijgt van iemand die wel het verschil weet....

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Inderdaad, op het eerste gezicht zie ik dus ook geen verschil.
    Mijn man opperde net dat de Cabrio misschien met een easybase/fix whatever systeem te gebruiken was, en de citi niet?
    Nou gebruiken we dat toch niet, we hebben niet eens een auto, het is alleen voor als we bijvoorbeeld met een taxi ergens heen gaan of als hij met de opa's en oma's mee gaat.

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Volgens mij is de cabrio een nieuwer model, maar dat weet ik ook niet zeker.

5. echie

echie Lid

9 sep 2008
    91
    0
    0
    de fix past idd op de easybasy/isofix en de citi niet was geloof ik nog wel meer verschil maar dat weet ik ff niet meer

6. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    In heel veel auto's zit geen isofix, dus dan heeft die easybase geen toegevoegde waarde. Dan kun je volgens mij net zo goed een citi aanschaffen.
    Mijn ouders en schoonouders hebben allebei isofix in de auto dus ik denk dat wij wel de cabriofix gaan kopen. Dan moet je wel het easybase systeem ook nog kopen, dure business!

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Nee, als dat dus inderdaad het enige verschil is kopen we een citi. ik ga echt geen isofix/easybase of wat dan ook kopen voor die 10 keer die we misschien in een auto zitten :)

8. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hi, volgens mij past de citi ook niet op alle nieuwere modellen kinderwagens. Ik heb de joolz bloom besteld en had begrepen dat alleen de cabriofix daarop past, dus mocht jij de MC ook wel eens op een onderstel gebruiken informeer dan even of dat wel kan.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    De maxi cosi city is het model voor de maxicosi cabrio.

Dan heb je nog het verschil tussen maxi cosi cabrio en maxi cosi cabrio fix.
    De gewone cabrio kan niet op een easybase, de fix kan dit wel.
    Je hebt een easybase en easyfix. Voor de easyfix heb je isofix nodig voor de easybase niet.
    Meer info kan je ook vinden op www.maxicosi.com

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Op een kinderwagen wordt hij hier toch niet gebruikt, wij hebben een Urban Jungle duo en daar past geen maxicosi op. Evt hebben we nog een quinny zap onderstel staan voor als de oudste er niet is en we even snel naar de supermarkt moeten (en de tweelingwagen een beetje overdreven is), maar daar past de citi wel op, die hebben we nu ook.

Als het alleen een ouder model is, is de keuze hier gemaakt, ik ga nu direct een citi bestellen

Dit gaat m worden, kost 79 euro (cabrio hier in de winkels rond de 150 euro!), beter als mn oude citi, die was nog wel veilig enzo, maar de bekleding was niet meer mooi. De eerste was een refluxkindje en daarbij ook nog een wagenziek, en ja op een gegeven moment krijg je dat er echt niet meer uitgewassen.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Het verschil is volgens mij ook alleen het isofix systeem of niet.

Op de urban jungle kan met de maxicosi adapter als je wil wel een maxi cosi kijk maar eens op marktplaats op adapter urban jungle, zijn ooknieuw te krijgen prijs 35,- tot 50,- euro.

Wij gaan het niet doen de adapter omdat we de kleine gewoon in de kinderwagen bak willen en daarna in de buggy, de maxi cosi blijft gewoon in de auto scheelt mij weer tillen.

Heb een 1998 scenic, als ik wil kan ik de kinderwagen er in zijn geheel inzetten, als ikk de hoedenplank eruithaal, zonder in te klappen.. :D :D :D :D

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vind het echt een mooie maxi cosi!

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de maxi cosi city zit het zonnedakje er los bij. Je kunt die bevestigen aan de cosi. Mijn ervaring is dat ie nog al eens los schiet.
    Bij de maxi cosi cabrio zit dat zonneschermpje geintegreerd in de bovenrand van de cosi. Deze zit dus vast en hoef je alleen maar aan het handvat vast te maken. Ik heb nu ook een cabrio en ik vind dit een hele verbetering.

14. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Maar als je de autostoel alleen in de auto gebruikt dan heb je toch eigenlijk geen zonnedakje nodig?

15. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het altijd wel fijn om dat te gebruiken, omdat ook in de auto de zon naar binnen schijnt. Sofie vindt het heel vervelend als de zon in haar oogjes schijnt en met een zonneschermpje heb je daar een stuk minder last van.
    Het zonneschermpje van de city is ook goed hoor! Alleen is die van de cabrio wat gebruiksvriendelijker.

16. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mimi, op de Urban jungle past inderdaad wel een maxicosi, op de Urban Jungle Duo (die wij dus hebben) niet. Hier ligt hij dus ook gewoon in de wagenbak.
    Ik heb nu ook een citi en nooit last gehad van een losschietend zonnedakje, moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ding weinig gebruik natuurlijk.
    Als het goed is krijg ik deze in de komende week binnen, ben benieuwd.

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Je hoeft geen isofix te hebben hoor... je kan de easybase ook met gordels bevestigen

18. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    de zonnekap is het verschil en de citi weegt zonder baby lichter ik heb nu een cabrio en als ik nog moest kiezen koos ik de citi want het scheelt best wel veel in gewicht gr gerda

19. kimkl

kimkl Lid

22 sep 2008
    15
    0
    0
    als je een maxi cosi citi wilt nieuw, dan kijk eens op ebay.nl
    misschien een beetje voorbarig maare ik heb er een splinternieuwe citi vandaan voor 30 euro..
    de cabrio's staan er ook op wel voor wat meer ook nieuw maare nog steeds goedkoper dan in de winkel..

20. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik heb m al besteld ;)
    Bovendien veel verkopers op Ebay verzenden niet naar Belgie, of vragen abnormaal hoge verzendkosten.

Deel Deze Pagina