10,5-11wk zwanger en in de achtbaan (liep ff anders.....)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1975, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Volgens mij komt dat meer door de hygiene en de slechte medische voorzieningen dan doordat die vrouwen nog op het land werken!

Ik vind ook dat er vaak helemaal panisch om niks wordt gedaan, zoals elleNY al schreef je bent zwanger niet ziek. Van dat gepieker of dingen wel of niet mogen of je iets te zwaar getild hebt of misschien een keer gesprongen hebt :-s is volgens mij slechter voor de baby. Baby zit goed opgeborgen in de buik met een sloot vruchtwater eromheen, moeder natuur heeft dat prima geregeld :)

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Volgens mij hebben we tegelijk gepost! :)

3. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    In die landen is de sterfte bij baby's en moeders vele malen hoger dan hier....en dan is de sterfte bij baby's in Nederland nog niet eens de laagste van de europese landen.

Nee je bent niet ziek als je zwanger bent maar sommige dingen worden niet voor niets aangegeven en dat heeft niets te maken met 40 weken blijven zitten.

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wat een reacties hier allemaal :eek:
    Het kindje is nog zo klein, zit zelfs nog verstopt achter haar schaambot, daar kan nu echt niets mee gebeuren door op de achtbaan te gaan hoor. En TS geeft zelf aan dat ze het niet meer zal doen, dan moet ze toch niet zo aangevallen worden..?
    Ik ben ook nog op atracties geweest toen ik zo'n 9 wkn was hoor, geen probleem :rolleyes: Vanaf nu gewoon braaf uit de atracties blijven ;)

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb nog steeds geen buikje en zou ook denk ik nog in zo'n achtbaan stappen! Ik rij toch ook nog steeds paard (meerder met mij tot zelfs 8 maanden en dat hobbelt ook enorm), motor en zit dagelijks in de auto met veiligheidsriem. Zo'n achtbaan lijkt me inderdaad pas gevaarlijk als je een buik hebt en die beugel er dan tegenaan duwt en je schrokken opgevangen worden door je buik.

Je bent duidelijk geschrokken maar alles is goed gegaan dus geniet lekker van de komende maanden!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zelf met 10 weken ook nog in big thunder mountain in disney geweest. Vooraf gecheckt bij de vlos en die had zoiets van; waarom zou je in sommigen dingen niet in mogen nu? Die was al verbaasd dat ik het vroeg... Ik voelde me er uiteindelijk niet helemaal prettig bij, ook omdat de misselijkheid nog niet helemaal weg was, dus behalve de BTM heb ik verder geen achtbanen gehad, maar het kan geen kwaad hoor! Die bordjes zijn er vooral om zichzelf in te dekken!

En over het niet reageren van de medewerker: Dat is gewoon slecht! Nu is het in dit geval niet heel ernstig uiteindelijk, maar als er ineens wel wat is? En er wordt niet op gereageerd? Je zit echt klem ergens ofzo? of ernstiger? En dat er dan mensen staan te wachten, jammer dan!

En wat iemand schrijft over schuldig voelen achteraf, ook dat herken ik. 2 weken terug had ik een bruiloft, ik heb heel de avond staan dansen en doen, het was echt SUPER! Ik heb zo genoten. De muziek, het bewegen en dat terwijl ik ieder moment kon bevallen...! Ik had helemaal niet verwacht dat het zo goed zou gaan! Maar tegen het einde van de avond had ik ineens ook even zoiets van: Shit.. zou dit echt geen kwaad kunnen voor ons ukkie? Is dit allemaal wel goed? Ondanks dat ik verstandelijk wist dat het geen kwaad kon, kwamen de twijfels toch eventjes. M'n man wist me gelukkig weer gerust te stellen :) , zodat ik tot het einde toe genoten heb en ook de dagen erna nog op kon teren :) -ondanks de vermoeidheid achteraf! Het was het 100% waard!

7. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Aan diegenen die 'normaal' reageerden, enorm bedankt! ;)
    Ik heb de assistente van de gyn nog gebeld (ik ben bij haar onder begeleiding) en zij zei gelijk al van 'Och meid, ik snap dat je geschrokken bent, maar absoluut niet nodig!' en ze gaf hetzelfde verhaal als mijn HA, dat het vanaf 12-13 weken pas gaat gelden (bij bepaalde zaken dus pas op de plaats nemen). Ze zei 'het is nog zo klein, zit achter het schaambot, zit lekker ingepakt, het kan nog amper bewegen'. Ze heeft zelfs, om me nóg geruster te stellen, ruggespraak gehouden met haar collega's, en iedereen verzekerde me dat ik me niet ongerust moest maken.
    Ze vroeg wel gelijk of ik bijv. meer buikpijn had of bloedverlies. Was niet het geval. Ze zei 'Als het mis zou zijn gegaan, had je daar direct iets van moeten merken gisteren!' en dat is dus niet zo.
    Ze voegde er nog aan toe van 'En nu lekker genieten hoor, want teveel piekeren of stress, DAT is pas slecht voor de kleine!'.

Dus ik ga erin mee. Ik voel namelijk nog gewoon dezelfde klachtjes (misselijk, bandenpijn etc.), maar was blij dat ik de assistente van de gyn op zo'n fijne manier gesproken heb.

Ik heb ervan geleerd, absoluut! Het klopt wat een hoop anderen hier zeggen; er zijn zat a.s. moeders die nog veel ergere dingen doen (zoals door blijven roken etc.). Dus je kunt natuurlijk iemand vreselijk aanvallen (zoals een hoop hier doen) maar wat schiet je daarmee op. Het is gebeurd, ik heb er vannacht niet van kunnen slapen, maar ik voel me nu geruster en ik ga die kleine frummel door mijn piekeren niet nóg meer stress bezorgen 8)

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    :thumup:

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Afgelopen zaterdagavond had ik verjaardag van me buren en ik ging ook lekker dansen met mijn dochter nou voelde me helemaal niet schuldig hoor, baby genoot het ervan van de muziek, baby was erg rustig en toen ik naar huis ging opeens druk bewegen!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat heeft niks met het werken te maken,maar meer met omstandigheden van hygiene en met de kennis daar. het heet niks voor niks 3e wereldlanden ;). Wat ik ermee wou zeggen is dat er soms zo overdreven panisch word gedaan. Overdrijven is ook een vak hoor!

11. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Hahaha! Niet springen? Ik spring er lekker op los hoor!

Ik ben het helemaal met mamavandelano eens. Zwanger zijn is niet ziek zijn.

Linda: Ik denk dat ik niet eens in de achtbaan gedurfd had, hihi. Maar inderdaad is het vooral tegen het stoten gedacht, wat pas later van belang is.
    Daarom loop ik niet meer bij ons thuis in de stal tussen de koeien door. Je kan nogal makkelijk in de verdrukking komen.
    Blij dat alles in orde is met je zwangerschap en kijk maar een beetje uit voortaan met wat je hier plaatst. Je wordt blijkbaar gauw aan de schandpaal genageld.

Zullen we even met zn allen gaan springen? :D

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    JUMP JUMP JUMP! Ik doe met je mee... zelf met mijn 33 weken buik!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    weet je dat dat ik alleen niet meer kan? nouja dat gevoel had ik op die bruiloft haha... Dansen, heel de avond prima... Maar echt de voetjes van de vloer? Leek wel of de zwaartekracht te sterk was. Ik wist niet eens meer hoe dat moest. Echt vaag :)

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat is om aardbevingsgevaar te voorkomen. Stel dat er een paar zwangeren een feestje gaan bouwen, ben je mooi klaar mee :)

15. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Hoeveel op de schaal van Richter zou je dan krijgen? :)

16. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Nou gelukkig is het hier al weer een vrolijke boel geworden nu :)
    Maar wat een reacties zeg :( , het lijkt wel of het grootste gedeelte van de zwangeren ineens heilige boontjes zijn geworden :rolleyes: . Of niet iedereen wel eens een foutje of inschattingsfout maakt. En zeker als je weet dat de baarmoeder niet eens boven het schaambeen uit komt en niemand van de deskundigen er bezwaar tegen had/heeft.

Nog even en we kunnen als zwangeren als zieke musjes 9 maanden op de bank gaan liggen en vooral niet bewegen, geen luchtjes inademen, niets eten wat eerst gesterriliseerd en ontsmet is en weet ik veel niet wat....

Enne voor de TS: Ik vind het jammer dat je zo geschrokken bent en van die medewerker daar vind ik het ronduit belachelijk! Die kerel heeft zijn werk maar gewoon te doen, daar staat ie toch voor! Enne je kan er weer even tegen nu, nog maar iets meer dan een half jaartje voor je weer in een achtbaan mag :)

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Doe ik ook lekker mee, jump jump jump!

18. Niet meer actief

Wat zal jij lekker slapen vanavond! :D

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    zo wat een heftige reacties zeg :confused: het lijkt de discussie wel/niet roken wel ;)

ff mijn mening:
    ik zou het zelf niet zo snel doen omdat ik bang ben dat mocht er iets gebeuren ik mezelf dit onwijs kwalijk ga nemen door dit ritje in de achtbaan. Maar zoals velen al zeggen de kleine zit nog achter het schaambot dus het kan geen kwaad.

Liefs Roshi

20. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

Inderdaad :D
    ik ben met 6 weken ook nog naar de efteling geweest, en gewoon in alle attracties geweest. Ik had van te voren de verloskundige nog gebeld, en die zei dit ook, en dat ik gewoon moest genieten, :D
    dus dat heb ik gedaan :D

En linda... dat heb jij ook gedaan ondanks dat je het eng vond :D

Deel Deze Pagina