ben ik het mee eens,sommige dingen doe je gewoon niet.ik veroordeel niemand,geef alleen mn mening. en de meeste dingen kan je natuurlijk blijven doen als je zwanger bent. maar dit is 1 ding waarvan ik zeg,nu ff niet. en vind het trouwens wel idioot van die medewerker dat ie haar niet eruit heeft gelaten. als je erom vraagt dan moet je dat gewoon doen. hij wist dat ze zwanger was,toch? en je kan natuurlijk verwachten als je zo'n topic gaat openen,dat je ook minder normale reactie's krijgt
Hoe moet een vreemde weten of iemand zwanger is? Zeker met zo'n korte termijn heb je meestal nog geen zwangerschapsbuik. Zelfs al heb je een buik, dan lijk je meestal gewoon wat dikker ipv zwanger.
Jeetje mensen wat een discussie zeg. Hoe weet jij nou Girl dat hij haar negeerde? Je hoort verdorie het verhaal maar van één kant. We hebben allemaal geen flauw idee wat er nou precies is gebeurt dus je kunt die man of TS daarover geen verwijten maken. Het enige waarover gediscussieerd kan worden is of je met 10 weken zwangerschap bewust een waarschuwingsbordje kunt negeren? Tja.. Ik vind van niet!
Maar als anderen daar niks mee te maken hebben, dan moet het niet op een forum als deze geplaatst worden...
Waarom gaan jullie dan tekeer gaan dat helemaal fout zit terwijl tot 12 weken nog wel kan....... Dus ik bedoelde dat iedereen eigen mening hebben, ene keer doet dat niet ene keer wel, daar moeten wij dan om resepcteren dan ipv tegen elkaar zeggen dat dom is......
als ik zwanger bent.. ga ik mooi niet in achtbaan joh! voel me niet veilig.. maarja.. ze moeten zelf weten..
Omdat het ook dom is. De arts zegt nu wel dat het nog niet echt kwaad kan, maar dat is achteraf geklets. Het kan zeker wel kwaad en ik zou dat risico noooooit nemen. De bordjes waarschuwen niet voor niks. Of zou zij een te klein kind, dat de attractie nog niet in mag, wel laten gaan omdat het heus niet fout hoeft te gaan? Of als je hartproblemen hebt, alsnog in de achtbaan gaan? Nee toch? Waarom houden mensen zich gewoon niet aan de veiligheidsnormen, vooral als het om je kind gaat. Sorry hoor, maar dat kan en wil ik niet snappen.
Wow, wat een reacties En ik lees hier soms wel elke week een topic met : ' ik heb rauw vlees gegeten,had er niet aan gedacht!' 'ik heb een wijntje gedronken' enz..... Dan wordt er altijd gezegd, 'och meid, maak je geen zorgen, zo groot is het risico niet,volgende keer gewoon wat beter opletten.' Maat de TS krijgt wel meteen hele hoop shit over zich heen, terwijl het gewoon tot 12 weken niet echt probleem is.(dit in tegenstelling tot andere dingen die wel al eerder kwaad kunnen, maar dan geminimaliseerd worden) Was het slim om dat bordje te negeren? Nee, waarschijnlijk niet! Maar ik vind het wel opvallend dat hier een veel ergere reactie op wordt gegeven als op van een sigaretje trekken/rauw eten/alcohol in het begin van een zwangerschap....
Toen sloeg de twijfel toe en wilde ik er toch wel graag uit. Ik vroeg dat ook, maar die man keek me aan en hoorde me het duidelijk zeggen, maar drukte ijskoud op de startknop en daar gingen we al. Dat kun je toch lezen in haar verhaal? Ze verzint het heus niet hoor, kom op zeg! Ze weet het nu wel hoor, ze heeft niet eens kunnen slapen die nacht!
beste ts het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen ofzo maar ik zou het zelf gewoon nooit gedaan hebben, hetzelfde alsdat ik niet rookte, dronk of rood vlees at. tijdens mijn zwangerschap was er tegen mij gezegt dat je de eerste 12 weken rustig moet doen met springen enz omdat het vrucht dan los kan laten en je kans hebt op een miskraam tja dat geloofde ik. nou kunnen mensen hier mij kinderachtig vinden omdat ik volgens hun fel reageer maar ik vind die andere reactie op mij dan nog veel kinderachtiger voorbeeld laten we lekker met zijn alle gaan springen of jump jump. tja wie is er hier dan zo fel vraag ik me af dus mensen bij deze sorrie dat ik mijn verloskundige geloofde misschien kan ik jullie de volgende keer beter om raad vragen! wat wat een vervelend topic weer!
Pff.. Maar dit is één kant van het verhaal, dit is HAAR beleving. Wie zegt dat die man haar gehoord heeft? Dat dénkt zij.. maar dat staat niet vast of wel? Ik heb ook wel eens gehad dat ik iemand aankeek maar totaal niet door had/hoorde wat diegene tegen mij zei dus dat zegt niets. En al helemaal niet bij zo'n drukke attractie waar altijd super veel mensen zijn en muziek wordt gedraaid. Ik zeg dus ook niet dat ze het verzint maar dat dit haar kijk erop is, dat hoeft nog niet het juiste te zijn. En dat ze niet heeft kunnen slapen is (en dit is mijn mening) haar eigen schuld. Ze heeft toch dat waarschuwingsbord gelezen en opzettelijk genegeerd!? En dan achteraf je rot voelen, tja logisch had je maar niet zo dom moeten zijn. En om even terug te komen op de vergelijking met het perongeluk eten van rauwvlees, het woord zegt het al dat gaat dus perongeluk. Als er heel groot op de verpakking staat: Niet eten tijdens zwangerschap, dan negeer je dat toch ook niet? En dan hóeft het nog niet eens mis te gaan maar het zou wel kunnen, er is een risico. En dat risico heeft zij willens en wetens genomen. En zijn de gevoelens en slapeloze nacht hopelijk een goede les geweest voor de toekomst.
Heb ik het over roken en wijntjes drinken? Daar ben ik fél tegen, zelfs als je het doet voordat je zwanger bent maar er wel mee bezig bent, dus dat zal ik nóóit goedpraten. Ik bedoel alleen dat je vaak op deze site leest dat mensen perongeluk vlees hebben gegeten waarvan ze niet wisten dat het niet mocht of niet wisten dat ze zwanger zijn en zich dan rot voelen. Daar kun je gewoon niets aan doen, maar als je opzettelijk een waarschuwing negeert vind ik het een heel ander verhaal. (Roken, alcohol idemdito, wanneer je dit gebruikt weet je donders goed dat het niet goed is) Paardrijden vind ik ook te gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Puur omdat er een groot risico aan zit en ik vind niet dat je niet risico kunt nemen.
Wij zijn ook naar een pretpark geweest toen ik zwanger was, ben ook niet in de achtbanen geweest of waar je niet in mag tijdens je zwangerschap, heb zelfs geen paard gereden omdat ik het niet durfde. Dus ben blij voor je dat het toch goed af is gelopen, maar wel erg 'dom' (niet lullig bedoeld) dat je de borden hebt genegeerd.
Tja ik vind ' per ongeluk' rood vlees eten ook dom. Net als roken, drinken, racen, koppeltjeduikelen, trampolinespringen of paard rijden. Je weet dat je zwanger bent en wanneer ik zwanger ben, denk ik veel meer over dingen na. Misschien wel teveel, maar dat krijg je met mijn verleden. Maar je instinct is toch om je kind te beschermen? Maar dingen doen waarbij je gewoon de veiligheidsrisico's negeert... Waar zit je verstand dan? En ja, nu zal ik vast heel veel reacties krijgen van vrouwen die zeggen: ik ben in de achtbaan geweest en mijn kind leeft nog hoor of ik reed paard tot ik beviel en it's all good... Natuurlijk, wat fijn voor hen. Maar je hebt een risico genomen en als er dan iets gebeurt, dan sla je jezelf hard voor je kop.
@ Vlinder84 Ben ik het mee eens, het had ook mis kunnen gaan, en dan reken maar dat je dan een schuldgevoel hebt hoor! Ik dacht ook overal (misschien ook teveel) overna, van dit en dat mag ik nu niet, en dat vond ik oke, want heb er bewust voor gekozen om zwanger te worden, dus dan moet je ook nagaan wat je wel en niet mag. En toch in een achtbaan gaan terwijl het niet toe is gestaan, vind ik erg onverantwoord.
Ik ben onbewust zwanger geraakt maar ben ontzettend blij dat ik absoluut geen dingen gedaan heb die onverantwoord zijn voor ons kindje. Gelukkig drink en rook ik niet dus hier hoefde ik me al geen zorgen over te maken. Misschien ben ik ook wel iets té voorzichtig maar ik heb liever dat dan dat ik risico's neem. Ik ben verantwoordelijk voor dat kleine mannetje in mijn buik en zal het nóóit en te nimmer expres bloot stellen aan welk(e kans op) gevaar dan ook.