Je bent 3 maanden zwanger zonder dat je wist en je bent al in achtbaan geweest, gedronken, gerookt en noem maar op en opeens achtergekomen dat je zwanger bent en besef je het dat je hebt gerookt, gedronken en in achtbaan geweest en noem maar op, maar toch baby's gezond, ja mijn tweelingnichtjes zijn ter wereld gezond geboren!
Zucht.. Oke! Nou dames: We mogen dus roken, drinken en in achtbanen! Weg met alle onderzoeken, het is helemaal niet slecht.. Dit is toch te naief voor woorden? Kom op zeg!
Als ik bij elk ding erover na moet denken, denk ik dat ik gek word..! kan jij nog rustig over straat lopen? Ik spring zovaak met mijn zoontje mee op de muziek! als ik zulke dingen niet mee doe, wat zal Sam 9 maanden ongelukkig zijn! Roken en drinken. Tja iedereen heeft daar een mening over..! Ik ben gewoon erg blij dat ik bij beide keren heb kunnen stoppen.. en geen slok alchol drink..! dat de TS in de achtbaan heeft gezeten toen ze zoveel weken zwanger was.. tja, je kan zeggen dat het dom was...! maar 1 ding weten we allemaal zeker ZE DOET HET NOOIT MEER soms kun je zeggen, van je fouten kun je leren 8)
Roken is slecht, drinken is slecht, maar hoe kon ze nou weten dat ze zwanger was? Ze kwam pas bij 3 maanden achter, natuurlijk is ze niet blij mee maar ze is dol dol dol blij dat alles goed is gekomen! Joehoe! Het kan gebeuren en iedereen maken weleens fouten!
@ Linka, dit stond er ook bij: "Toen ik 6 weken was ben ik in de Efteling ook in 2 dingen geweest waar zo'n bord stond" Dus ik neem aan dat ze dat weldegelijk wist.
Dames, wat een felle discussies hier... Over het onderwerp, ik vind het ook niet slim om in een achtbaan te stappen als je zwanger bent maar ik vind wel dat we hier ook met respect voor elkaar kunnen reageren toch?! Het is niet slim volgens mij weet de ts dat inmiddels ook, ik denk dat het prima is om je mening hier te geven daar is het forum nu eenmaal voor en met zulke topics kun je een hoop reacties verwachten maar we hoeven elkaar toch niet af te branden?! Ik denk dan; zeg gewoon dat je het niet slim vindt en dat je hoopt dat deze actie geen vervelende gevolgen zal hebben. Over roken/drinken/eten/paardrijden etc. Volgens mij weet iedereen wel wat echt slecht is voor je kindje toch?! Dat sommige hun kop in het zand steken is triest maar zal altijd zo blijven.... Ik denk niet dat het goed is om overal gevaar te zien want dan kun je helemaal niks meer inderdaad maar het is wel goed dat je stil staat bij situaties die een verhoogd risico met zich mee dragen. Zoals inderdaad paardrijden, je kunt nog nooit van een paard zijn gevallen en nog zo'n lief en betrouwbaar paard hebben maar een ongeluk zit in een klein hoekje!
Denise, ook al heb je je strikt aan de 'regeltjes' gehouden tijdens je zwangerschap, als het mis gaat voel je je toch wel schuldig neem dat maar van mij aan! Weet je wat ik zo jammer vind? Als er een topic word geopend met een dergelijk onderwerp of een vraag, dat de TS dan meteen veroordeeld wordt, en nog erger vind ik, dat haar verhaal zelfs in twijfel wordt getrokken. Heel het verhaal wordt tot op de bodem uitgepluist en nagetrokken als het ff ken Het gaat er ni om wat de andere kant van het verhaal is, het gaat om wat die TS hier verteld, laten we dan daar op in gaan, zonder te veroordelen Kijk dat de mensen in onze omgeving vaak ni te vertrouwen zijn zoals 'vrienden' en kennissen a la, maar we mogen toch wel , voor ons eigen gemak, aan nemen dat wat hier wordt gezegd gewoon waar is En van dat jump jump, vind ik dan wel weer lollig, laten we vooral ni al te serieus gaan zitten zijn hier zeg. Het leven is vaak al zo ernstig
Tja en als je niet weet dat je zwanger bent en je hebt dingen gedaan/gedronken/gerookt/gegeten die slecht kunnen zijn kun je daar natuurlijk niet veel aan doen! Dan mag je zeker blij zijn dat alles goed blijkt te zijn maar daardoor blijven die dingen natuurlijk wel een risico en zou ik niet denken ik doe het gewoon omdat het ook goed kan gaan...
Ja, tuurlijk heb je zowiezo dan een schuldgevoel, maar ga jij in een achtbaan als je zwanger bent? En er staan borden bij dat het niet mag? Iedereen geeft gewoon een mening, ik ook, en ik vind het gewoon een beetje dom.
Nee Denise, ik persoonlijk niet nee. Maar dat komt omdat ik al een vroege miskraam heb gehad en daarna m'n zoontje in de 4e maand ben verloren. En daarbij is een mening geven helemaal ni erg. Het gaat gewoon om de manier waarop.
Dat vind ik heel erg voor je En bij deze dan mijn excuses aan degene die het een beetje verkeerd opvatte. Zal het voortaan netter houden
Hmm, niet echt een handige actie maar je het is gebeurd en het is in orde. Zo'n bord kun je natuurlijk beter niet negeren, maar dat besefte je zelf achteraf ook al. Oordelen is zo makkelijk, kan me voorstellen dat sommige meiden die kindje verloren hebben het harder veroordelen dan anderen, dat hangt van je eigen situatie af. Onthoud wel : jij bent dan niet stom maar je actie was stom, kleine nuance Ach zie het zo: jou baby krijgt iig geen problemen door stress omdat zijn moeder een mega neurotisch en overbezorgd kippetje is, dat kan ook nooit goed zijn Al met al geeft dit topic wel een goed beeld van wat je niet moet doen - Te paard naar Walibi World / Efteling - Aldaar onder het genot van een fles whiskey een halve osseworst, broodje filet / lever nuttigen met als dessert een rauwe biefstuk met bedorven slagroom - Vervolgens in alle achtbanen gaan die je tegekomt! Misschien toch even andere plannen maken voor zaterdag....
Wat is dat nou voor een vergelijking? Alsof ik geen gekke dingen zou doen met mijn GEBOREN kind zoals lekker dansen of springen? Daar gaat het hier toch helemaal niet over? En ja, zelfs nu kan ik dansen, geloof het of niet. Maar het gaat hier omn een achtbaan, waar voor gewaarschuwd wordt. Sjoh, al die vergelijking die nergens over gaan... Linka, zo'n reactie bedoel ik dus. Wat fijn, laten we allemaal naar de kroeg gaan, ons volgooien, een paar peuken roken en als afsluiter in de achtbaan. Als er iets gebeurt met onze kinderen, dan is dat toeval... Ik ben heel blij voor je tante dat alles goed is met haar meiden. Maar niet iedereen heeft dat geluk en dat mag wel eens heel goed beseft worden.
Ik geloof ook dat Ranjeewha18 bedoelde springen en dansen tijdens je zwangerschap hoor of heb ik het nu fout?... En Linka bedoelde denk ik, dat ookal heeft de TS een foutje gemaakt door wel in de achtbaan te gaan, dat nog ni hoeft te betekennen dat er nu iets fout is gegaan. Ik zie het dus als een soort van gerust stelling naar de TS toe. Zo van, mijn tante heeft dit en dat gedaan maar heeft wel 2 gezonde kindjes op de wereld gezet.... Je moet het ni te persoonlijk opvatten meis.....