gevoerde spaapzak of combisleeper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bij mijn zoontje op kamer is het nu gemiddeld 19-20 graden. Hij slaapt nooit onder de dekens dus heb ik hem vanacht een gevoerde slaapzak aan gedaan(zonder mouwen). Nu slaapt hij in een gevoerde slaapzak met mouwen...(van de Hema: blauw met autootjes) Heeft dit hetzelfde resultaat als een combi sleeper?? Ik sta in twijfel of ik een combi sleeper aan zal schaffen of dat een gevoerde slaapzak met mouw voldoende is. Even ter info: het is nooit kouder dat ongeveer 17 graden op zijn kamer (ook in de winter niet)

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik denk dat als je een gevoerde slaapzak met mouwen hebt en daar een pyama onder doet dat het dan warm genoeg is voor jouw zoontje.
    Zelf laat ik ook zo mijn dochter slapen. Zij wil ook niet onder een deken.
    Persoonlijk vind ik de combi sleeper erg duur. Ik heb zelf altijd minimaal 2 slaapzakken liggen want stel dat je kindje aan het spugen is? Of hij word op een andere manier vies net op het moment dat de kleine naar bed moet? En dan? Dan heb je zeker een reserve slaapzak nodig.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou dan denk ik niet voor een combisleeper gaan, maar ik heb er geen ervaring mee. Hier hebben we 2 dikke slaapzakken, en mogelijk haal ik er nog 1 bij me mouwen, ergens in de aanbieding.

Als ze ziek is, is 2 nog weleens krap inderdaad... Maar door snel te wassen en te drogen, redden we het net.

4. ik heb wel een combisleeper en geen spijt van gehad.
    ze blijft er echt heerlijk warm in, en werd snacht ook niet meer zo vaak wakker..

tis ff een aanschaf, maar hij is het wel waard, ze heeft hem nu ruim een jaar en hij is nog mooi.

en ik heb er maar 1, want in geval van spugen leg ik haar in een winterslaapzak, en leg ik er later als ze slaapt een dekentje overheen

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

ff offtopic ninien maar ik vind die foto zo lekker ondeugend van je dochter. :D

ik heb zelf een slaapzak met mouwen die afritsbaar zijn en eentje zonder mouwen. dat gaat nu prima hier. zij sliep lange tijd ook niet onder dekentjes maar sinds haar bedje is verplaatst slaapt ze rustiger en laat ze zich zowaar instoppen. dus misschien komt dat nog en dan heb je misschien voor niets de combisleeper aangeschaft? tenzij je hem ook echt heel degelijk en mooi vindt natuurlijk.

6. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Wat is de reden dat er geen deken over de sleepr mag? Heb er 1 in huis maar heb nu die van hema, daar een dekentje over heen. Lekker instoppen. maar ben nebieuwd wat de reden is dat dat bij de sleepr niet mag...

7. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Ons zoontje slaapt al een behoorlijke tijd in een combi sleeper..
    ik zweer erbij ik vind het erg handig
    en omdat het erg koud nu in zijn kamertje is heeft hij er ook nog gewoon een deken overheen
    zou niet weten waarom er geen deken overheen kan ?

8. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Staat dat er absoluut geen deken over mag...ik weet dus ook niet waarom

9. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    naja wij doen het nu al bijna 2 jaar en nog nooit problemen mee gehad... :)

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier ook de combisleeper. Ik heb de binnenvoering er nog niet in dus tot aan haar middel ligt ze ook nog onder een dekentje, nooit geweten dat dit niet mocht. Maar we zijn erg tevreden over de slaapzak en de roze kleur gaat uit de collectie dus via internet gekocht voor 45,00 EUR/stuk

11. als je de hele combi gebruikt, dus ook de binnenzak, dan mag je geen extra deken meer gebruiken.

Want een combisleeper is een soort dekbed in trappelzakvorm:D
    en is dan dus warm genoeg

12. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ja dat wist ik al..
    maar ja wij hebben er wel gewoon een dekentje overheen hij trapt hem er soms vanzelf al wel af..
    en hij ligt er wel lekker onder .. :)
    dus ja wij doen het swinters wel gewoon...;)

13. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ah ok, maar nu zonder binnezak kan het dus wel nog. Eerlijk gezegd lijkt ie me ook erg warm met binnenzak aangezien de nachten nog niet zo koud zijn gebruiken wij 'm nog niet. En de deken ligt alleen maar over de beentjes en volgens mij meer ter geruststelling van mama haha

14. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ieders eigen keus :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie zelf de meerwaarde van een combisleeper niet echt. Op Eva's kamer is het nu rond de 18 graden, ze heeft een romper, t-shirt en gevoerde slaapzak zonder mouwen aan. Mocht het rond de 16 graden worden, krijgt ze nog een broekje aan en evt. de mouwen eraan. Mocht het nog kouder worden (en dat wordt het eigenlijk nooit), kunnen er nog warme sokken en een extra t-shirt bij.
    Ik heb 3 winterslaapzakken, voor het gevoel ze moet spugen ofzo, maar vooral wanneer ze gepoept heeft. Ze poept vaak 's ochtends, maar gaat daarna ook gerust weer even slapen of zingen en kletsen. En na een uur met een vieze luier stinkt echt al het beddengoed ;)

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als het niet kouder dan 17 graden wordt zou ik voor een gewone slaapzak gaan.
    Wij wonen in een oud huis en het is ´snachts echt heeeeel koud boven. Gewone slaapzak met deken werkte hier niet, ze werd gewoon wakker ´snachts, met de combisleeper sliep ze wel weer de hele nacht door. Vandaar dat wij daarvoor hebben gekozen. Als wij in een nieuw(er) huis zouden wonen waar het niet zo koud is, zouden wij ook voor een normale slaapzak gaan.

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Dank jullie voor de antwoorden. Hij slaapt nu met pyama in een dikke slaapzak met mouwen, anders worden zijn armpjes zo fris.
    Soms blijft hij net met zn benen onder het dekentje liggen, hij trapt hem niet altijd meer af. Heb het bedje kort opgemaakt anders ben ik bang dat hij onder de dekentjes raakt (al eens eerder gebeurd)

18. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    ik heb net een slaapzakje met mouwtjes gekocht en die is nog een beetje groot. de armpjes liggen bijna stijf in het zakje;) mag ik jullie vragen of jullie het raam openzetten 's nachts? bij ons is t 20 graden met dicht raam. Nu hebben wij t raam open en ik ben bang voor tocht. Wat is slim haar deur dicht en raam open? Of gewoon dicht en deur open? Bedje staat trouwens vlak bij t raam maar dat kan niet anders.

Beetje oftopic maar dacht stel gewoon ffies die vragen.
    Heb geen idee wat een combi sleeper is trouwens...
    Tja een eerste kindje brengt een hoop twijfels met zich mee
    :)doegg:)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het raam altijd op een kiertje staan. Wel het rolluik gedeeltelijk dicht 's nachts. Op Eva's kamer is het nu rond de 18 graden. Als je geen ramen tegen elkaar open zet, tocht het ook niet. Ik vind wat frisse lucht wel heel belangrijk.

20. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik heb het raam altijd dicht als ze in bed ligt. Haar bedje staat naast het raam. Zodra ze uit bed is dan gaat het raam weer open.

Deel Deze Pagina