Hallo allemaal, Ik wil mijn verhaal toch even kwijt. Onze dame van 10,5 maand sliep door vanaf dat ze 3 weken was. Sinds de verlatingsangstfase (vanaf 8 maanden ongeveer) slaapt ze niet meer door. Nu is ze met oud en nieuw flink ziek geweest en kon ze moeilijk slapen, toen mochr ze bij ons inslapen en hebben we haar in bed gelegd. Misschie dat dit het veroorzaakt heeft.. maar inmiddels valt ze al weer zelf in slaap. Wat nu het probleem is, is dat ze rond 23:00 krijsend wakker wordt. Eerst dacht ik dat ze weer een voeding wilde, maar dat was niet het geval..eventjes laten huilen helpt niet, speentje er in en d'r knuffel geven ook niet. Soms wel, maar dan een uur later is hrt weer hetzelfde verhaal. Het enige wat helpt is haar bij ons in bed leggen en verder slapen. Ik heb altijd gezegd dat ik dat geen probleem vind, maar toch breekt het me een beetje op.. Hebben jullie misschien nog tips? Alvast bedankt!
Ik heb op een gegeven moment besloten dat ik wilde dat mijn dochter in haar eigen bed sliep, naast mij ging ze alleen maar spelen en aan m'n haren trekken; dan sliepen we dus niet. Wat ik heb gedaan is: als ze wakker werd, ging ik haar voeden (op haar kamer bij zeer gedempt licht), na het voeden legde ik haar weer in bed en ging ik weg. Als ze ging huilen, kwam ik weer terug en probeerde haar in bed te troosten (over rug wrijven bv), zodra ze gekalmeerd was, ging ik weer weg. Weer huilen? Dan weer terug, troosten en weer weg. Etc etc etc. Tijdrovend en vermoeiend, maar na 2 nachten ging ze na een voeding meteen slapen en na een weekje hoorden we haar 's nachts helemaal niet meer en sliep ze door. Ze was toen 11 maanden, sindsdienheeft ze 2 nachtjes niet doorgeslapen doordat ze ziek was, verder dus iedere nacht doorgeslapen. In jouw situatie zou ik proberen om haar op haar kamer te troosten, als dat niet lukt, dan in jouw bed. Zodra ze gekalmeerd is, weer naar haar eigen bed...
Volgens mij ligt het ook aan de leeftijd. Hier ook 1 van 10,5 maand die niet door slaapt. Hier komt ze rond een uur of 22/23 en wik dan wat drinken en bij je liggen en dan vervolgens weer of om 5 uur of om 6. Vaak als ik der slapen terug leg gaat ze huilen. Blijf ik bij der ben ik een hele nacht met der bezig. Laat ik der liggen en loop ik der kamer uit is vaak binnen een halve minuut stil. Nu komt der ook vier kiezen gelijkertijd bij der door dus daar heef ze ook last van. Ik ga er maar zoveel mogelijk in mee. Maar het is wel vermoeiend
Hier precies het zelfde. Zoontje sliep door vanaf 8 weken tot 10 maanden. Sinsdien is het per nacht heel wisselend. In het begin krijsend wakker worden waardoor we hem uiteindelijk (omdat niks hielp) tussen ons in legde. Inmiddels is hij ruim 13 maanden en ligt nog steeds tussen ons in. In zijn eerste jaar is hij niet ziek geweest en nu opeens in een paar weken tijd 3 keer achterelkaar. Bij hem is het een kwestie van ''tandenellende'' en de veiligheid. (denken wij). Hij slaapt altijd (op een uitzondering na) makkelijk in, in zijn eigen bedje en wordt dan opeens midden in de nacht wakker. Nu is het de afgelopen week een paar keer voorgekomen dat hij toch doorslaapt in zijn eigen bed dus ga er vanuit dat het een fase is.... Wij hebben ons erbij neergelegd dat hij tussen ons in slaapt als hij daar behoefte aan heeft. We blijven wel ons best doen om hem in zijn eigen bedje te laten slapen maar maken er geen ''nachtelijke drama's'' van..
Bedankt voor de tips! Ik dacht even dat het wat beter ging.. eergisteren werd ze pas om half vier wakker. Helaas vannacht alweer om 23:30 uur.. De nacht dat het half vier was, is ze in bad geweest. Zou dat er iets mee te maken hebben? Maar elke dag in bad, lijkt me ook wat overdreven..
Hier precies hetzelfde probleem, ik ben nu al 3 weken aan het hannessen s'nachts en ik ben er helemaal gesloopt door(ook nog 7 maanden zwanger). Mijn dochter word wakker en wilt helemaal niet meer slapen, huilen of spelen in de woonkamer. Ik heb me er een soort van bij neer gelegd. Ik denk zelf dat het een fase is en heb de hoop dat het vanzelf over gaat... succes allemaal!