Ik werk op kantoor en maar de laatste 2 weken erg veel fouten. Denk aan medewerkers die te veel loon ontvangen (werkgevers de dupe), medewerkers die al uit dienst zijn, maar waar ik toch aangiftes voor doe etc etc. Best belangrijke dingen dus. Ik ben pas 7 weken zwanger, wil het liever nog niet vertellen, maar zal ik dit toch wel doen? Ik voel me echt k*t omdat ik eigenlijk heel nauwkeurig werk, maar nu lees ik overal overheen, vergeet veel, concentratie is ver te zoeken. Ik weet ook eigenlijk niet want ik ervan verwacht, mn zwangerschap vertellen.. alsof ik me dan minder schuldig ga voelen voor mn fouten ofzo. Wat nergens op slaat natuurlijk. Zouden jullie het vertellen?
Heh ,wat vervelend! Ik herken het helaas....ook veel fouten gemaakt vanag 10/ 11 weken. Werk als leidinggevende, heb sollicitatie gesprekken.gehouden, haalde ( hoe dom ook!!) Dingen door elkaar. Declaraties en uren vd medewerkers, plus roosteren gingen ook online met veel fouten . Heb een zwangerschap vanaf 6 wk met veel bloedverlies, overgeven tot 19 wk waardoor ik okk geen.concentratie meer heb. Werkgever adviseerde al om met 18 wk meer rust te nemen omdat ze me niet zo herkende. Ik.ging maar door...uiteindelijk met 23 wk 100% ziektewet ivm voorweeen en aanh. Bloedverlies ovv gyn en werkgever. Decoveeleggen kim.ik voorcteeug en wekelijks ben ik 3-4 uurtjes overv2 middagen aanwezig om betrokken te blijven bij mn team zolang dit medisch verantwoord is. Ik werk daarnaast thuis nog af en.toe achter laptop, maar niet meer dan 2 uur pw. Dit is 4e zw.schap, 3e kindje. Ik heb het uiteindelijk met 10 wk verteld ivm met mijn fouten..maar alleen aan 1 baas ipv aan allevier ( werk in een maatschap, bestaande uit 4 bazen) Om terug te komen op jou vraag: je hebt ook veel verantwoordelijkheid, normaliter maak je deze fouten dus niet neem ik aan? Werk je er allang? Hoe is de werkrelatie? In ieder geval je eigen gevoel volgen. Hormonen doen veel, maken de fouten niet goed maar dan is de reden wel bekend bij je werkgever..
Dankje voor je reactie. Ik werk op een klein kantoor met mijn 2 werkgevers in 1 ruimte. Dus mn fouten hoor ik ook meteen.. ik schaam me er tegenwoordig voor. Ik werk er vijf jaar en wil na mn verlof stoppen. Ik wilde per 1 januari 2018 al stoppen maar nu ik zwanger ben.. Ik denk dat ik het ook wel gauw ga vertellen, want zo zit het me ook niet fijn.
Ik zou het nog niet zo vroeg vertellen. Probeer anders wat meer je tijd te nemen nu je weet dat je sneller fouten maakt en bepaalde zaken dubbel te checken. Je moet toch nog een hele tijd voor je met verlof gaat of, in jouw geval, stopt. Wellicht gaat het over een paar weken ook beter!
Ik herken het helaas! Alles met getallen ging die eerste weken mis: verlof voor een medewerker t/m verkeerde einddatum berekend, salaris in het contract uit verkeerde loonschaal overgenomen, etc. Je voelt je zó dom en hebt het idee al extra alert te zijn hierop, maar toch sluipen de foutjes er doorheen. Ik zou het, als ik jou was, wel vertellen. Het lijkt me dat in jouw soort functie er geen fouten gemaakt kunnen/mogen worden. Je kunt dan samen met je leidinggevende een oplossing bespreken, misschien een extra check door een collega? Tijdelijk andere taken? Of minder uur werken omdat het blijkbaar even teveel is. Succes! Het wordt beter
Ik werk in dezelfde sector als jij, alleen in een groot bedrijf. Met de jaarovergang die eraan komt en het feit dat je toch zelf graag weg wilt, zou ik het wel zo snel mogelijk vertellen om jouw werkgevers een mogelijkheid te geven om een vervanger aan te nemen. Tuurlijk is het vroeg om te vertellen, maar er is waarschijnlijk meer begrip als je het verteld. Succes!