10 cc water extra

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door grasspriet84, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoi meiden,

Even een vraag. Ik lees op internet dat het niet erg is om 10 cc extra water in de voeding te doen op warme dagen, zodat hij iets meer vocht binnen krijgt. Afgelopen dagen had mijn kleintje verhoging en zweette veel. Dus ik deed 10cc extra water in de fles, zodat hij genoeg vocht binnen kreeg.

Alleen nu hoorde ik vandaag dat dit niet mag omdat de verhoudingen van de voeding dan niet klopt. Hoe zit dit precies?

Ik heb ook geprobeerd om een beetje lauw water in de fles te doen. T drinkt dan een paar slokjes en duwt de speen weg. Hij moet natuurlijk leren om water te drinken, dus dan vaker proberen? Of misschien mengen met een beetje suiker zodat jet wat zoeter is en hij het dan wel drinkt?

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Over het algemeen zou de flesvoeding zelf voldoende vocht moeten zijn voor je zoontje. Als je twijfelt of hij genoeg vocht krijgt zou ik dat even aan de huisarts of het cb voorleggen. Ik zou niet apart water gaan geven op deze leeftijd en zeker geen suiker toevoegen!

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    3 jr terug mocht het best

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier geef ik wel vaker iets meer water qua verhouding.

Met warme dagen gaf ik ook wat extra vocht.
    Cb vond dit erg verstandig van me.
    Nu krijgt ze ook flessen van 190/6 ipv 180/6

5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik doe ook 10 cc meer water in de fles , dit word ook wel eens geadviseerd als een baby harde ontlasting heeft.
    Je moet gewoon doen wat je gevoel zegt en als jij denkt dat 10 cc extra goed is vooral doen.
    ik geef mijn zoontje op hete dagen ook wel gewoon een beetje water tussendoor.
    Vandaag had hij koorts van de vaccinaties en dan doe ik hem ook iets extra water.
    Ik zou zeggen volg je gevoel en kijken naar je kindje ;)
    Ik zou ook geen suiker toevoegen.
    En je kunt voor ieder klein ding wel het CB bellen of de huisarts maar je weet zelf wat het beste is voor je kindje

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, die 10 ml extra mag gewoon. Je mag niet meer poeder op een hoeveelheid water geven om de verhouding niet te verstoren, maar omgekeerd mag wel.

En op deze leeftijd moet je helemaal niet leren om water te drinken. Dat is pas vanaf ten vroegste zes maand, maar meestal gaan ze pas vanaf een maand of tien wat beter water drinken. Als je kindje koorts heeft, of op warme dagen, geef je gewoon extra fv. Zeker geen suiker toevoegen, je wilt toch niet vanaf het begin zoetigheid aanleren?

7. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Weer wat geleerd, wist niet dat je zomaar water kon toevoegen ;) Goed om te weten :)

8. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ja hoor, kan prima.
    Het enige is dat de melk iets meer verdund wordt, maar dat proeven ze niet hoor.

Water kan geen kwaad, extra poeder idd wel.
    En suiker zou ik niet aan beginnen idd.

9. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dank jullie weL!

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Een extra fles geven zou idd ook kunnen en dan een kleinere hoeveelheid doen?

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Als de fles opgaat kan het wel. Het is meer dat de verhouding dan niet klopt en als je kindje het flesje dan niet helemaal leegdrinkt, zou het dus zo kunnen zijn dat je kindje naar verhouding te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Wij deden dat enkele weken geleden ook, om te kijken of het zou werken tegen de krampjes. 's nachts gaf ik haar soms ook afgekoeld gekookt water met een drupje moedermelk om zo de voeding 's nachts af te bouwen.

Deel Deze Pagina