Beste verloskundige, Als ik 14 weken zwanger ben gaan we voor een weekje op wintersport naar Val thorens, dorp ligt op 2300 meter hoogte en de pistes nog een stuk hoger. Kan dit kwaad tijdens de zwangerschap, ik lees nogal verschillende verhalen op internet. Zelf ben ik een goede skier en zal natuurlijk wel wat rustiger doen dan normaal, verder las ik ook op internet dat je een buikbeschermer om kan doen voor het geval je toch valt. Heb er zelf eigenlijk helemaal niet zo over nagedacht maar omdat mijn schoonmoeder het maar niks vind dat ik ga begon ik toch te twijfelen. bedankt alvast voor de reactie!
hoi, over het algemeen wordt gezegd dat je beter niet hoger dan 2150 meter kunt gaan. Tijdelijk hoger naar een piste waar je dan meteen weer van afdaalt zou minder erg zijn. Wat betreft het skiën zelf, dat moet nog wel kunnen. Je baarmoeder komt dan net een stukje boven het schaambotje uit maar is eigenlijk nog wel goed beschermd. Kijk anders nog eens op de sites van de ski-verenigingen voor advies. Mirjam
Beste Mirjam, Hartelijk dank voor je reactie! Ben voor het skien ook niet echt bang maar voor de hoogte wel. Zeker nu jij ook aangeeft dat het niet verstandig is om hoger dan 2150 m te gaan! pfff.. lastig.