10 dagen geleden bevallen....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ramoontje, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Ilja,

    Ik heb mijn vraag ook bij de VK's gesteld, maar misschien dat jij nog andere ideeën hebt.....

    Ik ben tien dagen geleden bevallen van een prachtige, flinke zoon (8 pond precies ) en nu heb ik buikenpijn, voornamelijk aan de linkerkant. Kan het zijn dat dit nog naweeën zijn? Of zit er misschien nog een stolsel ergens te vervelen, of zo?

    Oh, en ik heb ook nog een andere vraag. Sinds een paar dagen doet mijn "onderzijde" ook zeer. Nu ben ik -in verband met een subtotaal ruptuur- gehecht, maar de pijn zit zeg maar daar waar de schaamlippen beginnen, dus echt vooraan.... (Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, dus ik doe het maar op deze manier, sorry! )
    Heeft dit iets te maken nog met de bevalling, komt het door het dragen van het kraamverband of zou het iets anders zijn?

    Ik hoop dat jij raad weet...

    Groetjes,
    Ramona

    ps: ik neem alles op de koop toe hoor, ik heb er immers een pracht kereltje voor teruggekregen, maar ongemakkelijk is het wel, vandaar dat ik het toch maar even vraag...
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Ramoontje,

    Wat betreft je buikpijn. Mocht er een stolsel of placentarest zijn achtergebleven dan blijf je meestal (ruim) vloeien. Ik weet niet of dit in jouw geval ook is. Ik denk niet dat het naweeen zijn omdat je aangeeft dat de pijn voornamelijk links zit. Ik zou dit even bij je verloskundige neerleggen zodat zij even kan kijken.

    Bij een sub-totaalruptuur kan er flinke zwelling ontstaan. Ik weet niet of je met een spiegeltje je schaamlippen hebt bekeken, maar het kan zijn dat ook de schaamlippen flink gezwollen zijn. Ook hierbij is het verstandig om de verloskundige er even naar te laten kijken. Ze kan dan gelijk de hechtingen controleren.

    Houd de boel van onder goed schoon. Na elke toiletgang goed spoelen met water. Dit kun je doen door een flesje water (waar zo'n mondstukje op zit)
    leeg te spuiten tegen je onderkant. Of onder de douche.

    Hopelijk weten de verloskundigen hier meer raad mee.

    Ilja
     
  3. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Ilja,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik heb gisteravond maar een ibuprofen genomen tegen de buikpijn en dat heeft goed geholpen gelukkig! Ik dacht ook al wel dat het naweeën waren, want de placenta was in ieder geval helemaal intact (een stolsel zou natuurlijk altijd kunnen, maar dat merk ik dan de komende dagen wel).

    Mijn hechtingen zien er keurig uit en zijn voor het laatst gecontroleerd afgelopen zondag. Er was geen reden om de hechtingen al los te maken, dus die lossen nu gewoon vanzelf op. Ben verder niet blauw geweest, dus dat scheelt ook al weer.
    Mijn schaamlippen waren voor de bevalling al flink gezwollen, dus wellicht dat het inderdaad daarvan komt (het moet ook allemaal zijn plekje weer vinden natuurlijk).
    Spoelen doe ik inderdaad iedere toiletgang (waar een bidon al niet goed voor is, hihi), en dat blijf ik doen tot ik niet meer vloei (op advies van mijn VK).

    Het is het einde van de wereld niet (gelukkig!) en mocht ik last blijven houden, dan bel ik gewoon mijn VK of mijn huisarts!

    Nogmaals bedankt! (als we jullie - KV's en VK's - toch niet hadden!!!!!)

    Groetjes,
    Ramona
     

Deel Deze Pagina