mijn dochter gaat op een uitstapje met school. Ze is net 4 en net iets meer dan 15 kg. We moeten zelf een Stoelverhoger meenemen voor vervoer. Wij hebben alleen met rugleuning (zon Ding wat je er makkelijk in en uittilt. Neemt dat net zo veel plek in als alleen een kussentje? Stel dat ze drie kinderen op de achterbank proppen dan vraag ik me af of dat gaat passen...
In de meeste auto’s passen sowieso geen drie verhogers op de achterbank. Bij ons in allebei de auto’s niet tenminste.
Mijn beide stoelen met rugleuning kunnen los gemaakt worden. Dat je dus een losse verhoger hebt. Volgens mij kan dat bij allemaal. Met losse verhogers krijg je er in bijna alle auto's wel 3 naast elkaar. En past het niet dan moeten ze maar geen 3 kinderen naast elkaar proppen
Als wij rijden, nemen we max 2 kinderen mee op de achterbank met verhoger. Drie past hier ook gewoon niet
In onze auto passen er ook geen drie naast elkaar. Zonder de leuningen misschien wel maar dat eb ik nog nooit geprobeerd. Anders een losser zitverhoger aanschaffen? Die heb je al voor 15 euro en in de toekomst wellicht handig als er eens een vriendinnetje meekomt uit school.
Hoe dan ook moeten we dat een keer aanschaffen, maar eigenlijk vind ik haar daar echt nog te klein voor ze. Ze is net iets meer dan een meter en zit voor lange afstanden nog in de stoel die ze had na de maxi cosi..
Ik heb in het begin (in eerste instantie was ze ook nog geen 15 kg) ook gewoon de Tobi meegegeven of ze zat in de stoel van jongere broertjes of zusjes.
Hier ook hoor,mijn 5 jarige zit ook thuis in de stoel na de maxi cosi. Maar naar school gaf ik toch de losse verhoger mee als ik niet zelf reed, omdat het anders best een gedoe is. En dan voelde ik mij al opgelaten, want zowel bij de oudste als bij de jongste nu nam in groep 1 al geen enkele ouder een zitje mee. Die kinderen zaten alleen in een gordel.
Alleen gordel? Jee, ik vind het nu al niks Haha. Het is dat het specifiek in de nieuwsbrief stond van de Stoelverhoger anders had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht...
Bij incidenteel vervoer is een stoelverhoger toch helemaal niet nodig? Wij doen het nooit bij uitstapjes... omdat het niet verplicht is
Het is niet verplicht nee....maar mijn kinderen gaan onder geen beding zonder verhoger of autostoel mee in een auto. Niet met kinderfeestjes of speelafspraakjes ,niet met uitstapjes of met uitwedstrijden van voetbal of hockey. Ze gaan altijd op een verhoger of in een stoel.
Nee klopt maar veilig is het niet. Ik vervoer liever geen kinderen zonder minimaal een verhoger daarom hebben wij standaard een extra in de auto liggen. Geen moeite geen kosten.
Dat ook idd, ik neem ook geen kinderen mee zonder verhoger. Laatst een vriendinnetje die not amused was, want thuis hoeft ze dat niet. Tja,hier wel Ik ben verantwoordelijk.
Ja, dat viel me bij ons op school ook op, dat bijna niemand een zitje meegaf (en geeft). Noem mij een zeikerd, maar mijn kind gaat echt niet mee in een auto zonder zitverhoger.
Dat laatste hoeft toch helemaal niet? Ik zorgde er bij de kleuters voor dat ik zelf genoeg verhogers in de auto heb. En genoeg ouders die hier een verhoger meegeven. Ik herken het laatste dus ook niet.
Ik geef aan hoe het hier gaat. Dat er dus 21 kleuters in een gordel in de auto zitten want geen enkele ouder geeft of neemt verhogers mee. Mijn zoontje was de enige.
Maar die ouders hebben toch iig zelf ook autostoelen in de auto staan, want hun eigen kleuters vallen niet onder incidenteel vervoer en als je er twee redelijk snel op elkaar hebt, dan heb je behoorlijk lang twee stoelen/verhogers in de auto staan. Ik vraag me dus af hoeveel kinderen er daadwerkelijk echt alleen in gordel zaten. Daarnaast kan het dus ook anders (gelukkig). Zelf vind ik het trouwens mijn verantwoording als ik kinderen meeneem om ze in een stoel te zetten, vandaar dat er altijd een extra verhoger in de auto ligt (en voor een uitje pakte ik die uit de andere auto erbij).
Hier geven ouders eigenlijk nooit zitverhogers mee bij uitstapjes. Het is idd ook niet verplicht, maar ik vind het wel opvallend. Echt kleintjes zo in de gordel. Bij aanmelding als rij-ouder zetten wij er altijd bij dat we wel willen dat kinderen een verhoger hebben, ik ga niet zelf 2 verhogers kopen voor incidenteel vervoer van anderen... maar ouders weigeren dat dus, die kiezen voor zo in de gordel...
Maar lang niet iedereen heeft toch meerdere kinderen? Of kinderen kort op elkaar? Mijn ervaring is juist dat veel mensen helemaal niet kinderen snel op elkaar hebben, maar juist met wat meer leeftijdsverschil en dan heb je bijv. de oudste op een verhoger en de jongste in een gewone autostoel. Dan heb je als “rij-ouder” dus slechts 1 verhoger in de auto waar je eigen kind op zit.