10 dagen met partner op vakantie zonder peuter (3jr)??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Avastar, 23 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Persoonlijk zou ik mijn kinderen niet zo lang kunnen (en willen) missen, maar het klinkt alsof jullie er goed over nagedacht hebben. maakt toch niet uit wat wij er hier verder van vinden.... De opvang is geregeld en het is jullie droom, dus gewoon lekker doen :)

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Doen! Opvang is goed geregeld bij vertrouwde mensen.

3. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Wauw, wat veel reacties! Dank jullie wel! Pfff, blijft moeilijk hoor...

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik las het onderwerp en dacht. Neerrepen veel te lang.
    Toen las ik verder en dacht. Ja pakken die kans!

Logeert ze vaker alleen bij de oma's? Anders een keer uitproberen voor meerdere nachten als je zelf nog redelijk in de buurt bent.

Ik ben enerzijds jaloers, want het lijkt me echt super gaaf om te doen. Anderzijds.... Mijn jongens zo lang niet zien....

Athina en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit! Zou ik ook doen. Wij gaan zelf in het najaar 5 dagen. Wel minder natuurlijk maar dat is omdat we langer geen oppas hebben ;)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Zelf zou ik het niet doen, ook niet als het om een unieke kans gaat. Ik vind een weekend weg al moeilijk en kan mijn kindjes niet zo lang missen. Mijn zoontje is vertrouwd bij oma maar toch vraagt hij al snel naar papa en mama. Zeker als hij niet fit of moe is. Mijn hart zou breken als hij na een paar dagen huilt om papa en mama. En ik weet zeker dat het bij ons zou gebeuren. Hij huilt al als papa gaat werken of later thuis is :D
    Maar... als jullie er een fijn gevoel bij hebben, je dochter goed wordt opgevangen en niet zo aan jullie hangt als mijn zoontje aan ons, dan moet je lekker gaan. Denk dat je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Raar vind ik het niet. Plus ik zou lekker schijt hebben wat anderen vinden :D

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Doen :D

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Voor ons en voor onze kinderen was het op die leeftijd denk ik te lang geweest. Ik denk zelfs een weekendje al.:rolleyes:
    Nu ze ouder zijn zou ik er minder moeite mee hebben, al weet ik niet zo goed of mijn jongste (9) het zo cool zou vinden.

(Ik heb het even nagevraagd, ze zit naast me, en ze zegt dat ze dat inderdaad niet zo cool zou vinden.:D)

Maar.. jij kunt het beste inschatten hoe dat voor jouw kind zal zijn.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.174
    113
    Ik zeg doen! Maar dat is misschien ook een beetje jaloezie haha, voorlopig zit er hier nog geen nachtje samen in. :p
    En zeker omdat het een once in A lifetime ding is..
    Hier zou het nog een optie zijn een opa en oma (en kind natuurlijk) mee te nemen daarnaar toe. Misschien voor julllie ook een overweging waard?

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ik zou het doen. Het zal een super mooie ervaring zijn die er anders moet van zal komen misschien. Jullie dochter zal liefdevol worden opgevangen. Wat wil je nog meer?
    Ze zal jullie vast missen en jullie haar maar dat hoeft niet persé erg te zijn. Dat mag toch gewoon?
    Sowieso heel fijn dat jullie ouders hier voor open staan en dit willen doen.
    Je weet niet wat het leven jullie nog allemaal brengt dus ik zou prachtige kansen zoals dit, die je leven ook verrijkt, echt niet zomaar aan de kant schuiven.

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Nee, ik zou het echt niet doen. Veel en veel te lang. En op die leeftijd snappen ze nog niet goed wat er aan de hand is, en dat je dus ook weer terugkomt.
    Tussendoor ook nog van opa en oma wisselen, zonder ouders die haar brengen. Ook al is het zo vertrouwd, ik zou ze er veel te jong voor vinden ;)

DastyQueen en wwrr vinden dit leuk.
  12. sydneys

sydneys Niet meer actief

#32 sydneys, 23 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2018
    Als het een gewone zomervakantie zou zijn zou ik zeggen neen. Dan vind ik 5 dagen toch de max.
    Maar dit is wel een hele speciale vakantie in Afrika en denk niet dat je 3jarige gaat kunnen volgen met een loopfiets. :D
    Ja bij dit soort vakanties zeg ik doen. Dit maakt je meestal maar 1 keer mee. En regelmatig beeldbellen als je kindje dat leuk vind.

Wel zou ik er proberen voor te zorgen dat jullie dochtertje bij 1 iemand blijft slapen en niet halverwege gaat switchen. Heel lief dat de oma's en opa's aan beide kanten willen helpen maar denk dat 1 slaapplaats minder verwarrend is. En dat de andere oma en opa haar 1, 2 of,...komen ophalen om iets leuks te doen. Maar s'avonds terug in hetzelfde bedje.

13. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Zou het zelf nooit doen. Breng hem al niet snel een nachtje weg.
    Maar als je je er goed bij voelt moet je het doen.
    Ik vind 10 dagen ook best lang en zou dan eerder 4 dagen gaan en dit vooruit schuiven.

14. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Precies dit

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Normaal gesproken zou ik zeggen: waarom zou je (zoals bij een gewone zon vakantie) ? Maar dit is duidelijk een reis die niet met kinderen kan en zo te horen is het een nu of nooit vakantie die jullie al een tijdje willen doen...

Dus ik denk dat ik er voor zou gaan! Wel een aantal keer van tevoren oefenen met logeren en hele goede afspraken maken.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, vind 10 dagen veel te lang. Maar ik zou ook nooit zonder mijn kinderen op vakantie willen. Ik hoop straks met z'n vijven mooie reizen te kunnen maken.

Aan de andere kant, als je zeker weet dat dit de laatste kans is en er ter plaatse geen opvangmogelijkheid, is dat misschien een reden om wel te gaan.

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou het niet doen.
    Ik heb mijn dochter eens noodgedwonen 2 nachten niet gezien ivm waken bij mijn vader. 1 nacht ervan was ze gewoon bij haar papa maar die kwam de tweede nacht ook waken en toen bleef ze bij mijn schoonzus.
    Ik heb haar letterlijk ziek van heimwee weer opgehaald. Ze was stil, bleek, suf...pas toen we in de auto op weg naar huis waren en we bijna thuis waren kreeg ze weer praatjes. 10 dagen zou ik echt te lang vinden. (Bovendien kan ik al geen oppas vinden om een avondje weg te gaan, laat staan 10 dagen)

Maar goed...misschien kan jullie kindje er wel goed tegen...aan de opvang zal het niet liggen iig!

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Al die ‘doen!’-reactiesverbazen mij een beetje eerlijk gezegd. Ik heb voor mezelf de regel dat onze kinderen nergens zonder ons zijn waar ik niet binnen een redelijke tijd ook kan zijn. Een kind hoort altijd op zijn/haar ouders te kunnen rekenen, dus ook bij bv heimwee. Zeker op zo’n jonge leeftijd. Ik zou mijn kind dan ook nooit 10 dagen achterlaten en al helemaal niet voor een fiets-wedstrijd.
    Is het geen optie om bv je (schoon)vader/moeder mee te vragen? Dan past hij/zij alsnog op, en kunnen jullie zowel fietsen als bij je kind zijn.

monique7, Saaaraaa, DastyQueen en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Tsja, dat is maar net hoe je er naar kijkt en mee omgaat. Hier zijn de kids van kleins af aan gaan logeren bij de opa’s en oma’s. Ze zijn hardstikke vertrouwt met hen en hun huizen. Ze hebben daar ook eigen bedden en eigen speelgoed. Ik vind het juist goed als kinderen ook op andere plekken kunnen slapen. Het staat voor mij helemaal los van er niet kunnen zijn voor je kind. Je bent er op allerlei manieren voor je kind.

Nikki88, Glimmer, Kipsate en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het feit dat de afstand zo groot is zou mij nog meer tegenstaan dan die 10 dagen.

DastyQueen, Line, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina