10 dagen met partner op vakantie zonder peuter (3jr)??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Avastar, 23 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik zeg doen, maar mijn max zou daarbij 5 dagen zijn.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Mij ook. Je kunt niet zomaar even terug als er wat is.

3. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik zou het niet doen.. te lang en te ver naar mijn zin

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Waarom is het "nu of nooit weer"? Is dat echt zo of voelt het alleen maar zo? Zijn er geen races dichterbij die je kunt doen? In België ofzo ;)

Ik zou zelf eigenlijk doodziek van heimwee worden naar mn kinderen en niet kunnen genieten.

suus1983 en Nescio vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.133
    12.106
    113
    Oh lastig zeg! Je weet zelf vast ook wel dat je op dit forum niet het antwoord krijgt. Er valt van alles te zeggen, voor en tegen.

Dit klinkt heel raar, maar ik zou kop of munt doen en kijken of je bij de keuze waar hij op valt opgelucht of teleurgesteld bent.

Wij zijn recentelijk 5 dagen weg geweest, omdat het wintersporten was, was ik lekker bezig en had ik weinig tijd om hem te missen. Dat zullen jullie ook ervaren. Ons zoontje (3 jaar) verbleef bij één opa en oma, en dat ging heel erg goed (wilde hij wel vaker;)). Ik zou ook de voorkeur hebben voor 1 logeeradres, maar dat kunnen jullie het beste inschatten.

Veel wijsheid toegewenst, ik heb een voorliefde voor zuid Afrika dus ik zou ook echt niet weten wat te doen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Doen! Zeker als dit een nu over nooit kans is.

7. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ik zou het ook doen!
    Vroegah toen ik nog een kleine toos was gingen mijn ouders elk jaar samen een week op vakantie zonder ons, dan kwamen opa en oma bij ons logeren om op ons te passen... dat was altijd 1 groot feest! Mochten we doordeweeks pannenkoeken eten en een half uurtje later naar bed dan normaal, wij stonden bijna te juichen als mijn ouders weer weg gingen haha.

Biny, Syane en pietje1987 vinden dit leuk.
  8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Die snap ik ff niet, hoe ben je er voor een peuter als je het land uit bent? Dat lijkt me praktisch niet uitvoerbaar.
    Los daarvan, als je kinderen zich echt helemaal thuis voelen bij opa en oma dan zal het minder probleem zijn. Maar dan zullen ze daar wel vaker logeren ook, neem ik aan.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne is ook erg gewend bij oma en is dr tweede thuis, maar dan nog zou ik 10 dagen veel te lang te vinden op deze leeftijd.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik zou het niet doen. De afstand zou me tegenhouden want je bent niet zomaar terug als er iets aan de hand is. 10 dagen zou ik ook niet doen, want dat is gewoon best wel lang maar zeker voor een 3-jarige denk ik.

Aan de andere kant: jij kent je kind het beste, zou die het aankunnen? En kan je het aan dat als er iets is je niet snel terug bent?

Nescio vindt dit leuk.
  11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Doen!
    Ik zou mijn kinderen niet snel zo lang bij opa en oma laten maar als ik zo een kans krijgt zou ik dat wel doen.

12. Maan1989

Maan1989 Actief lid

26 apr 2017
    101
    54
    28
    Vrouw
    Nee ik zou het niet doen. Alleen al de afstand.. je bent niet 1,2,3 thuis. Als ik al een dag ga werken en de kinderen moet weg brengen huil ik soms al in de auto en mijn dochter huilt ook vaker als ik vertrek. Nee dat zou nooit goed komen. Vakanties zijn voor het hele gezin vind ik. Vakantie met zn twee komt ooit wel weer sneller dan wat je denkt. Maar goed je geeft aan dat dit een unieke kans is dus als jij je er goed bij voelt dan gewoon doen.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Ik zou het ook niet doen heb de kinderen nooit meer dan 2 nachten niet gezien, en meestal was een van die nachten mijn man erbij. Het zou mijn kinderen te zwaar vallen. Daarnaast zijn onze kinderen een gezellige handvol, die in twee dagen tijd hun opa's en oma's volledig uitputten. Die kan je niet eens vijf dagen bij een oma onderbrengen.

14. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Cape epic? Ken mensen die deze gefietst hebben, erg intensief. Volgens Mij Ook Niet veel tijd voor medereizigers
    Persoonlijk zou ik het Te ver weg vinden. Maar is zeker een unieke ervaring wat ik gehoord heb

15. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Hoezo nu of nooit? Is 1 van jullie ongeneeslijk ziek?

Ik zou het zelf absoluut niet doen, omdat ik de afstand te ver vind, de periode te lang en de wisseling van oppas niet wenselijk voor mijn kinderen. Maar er zijn genoeg mensen die er wel voor kiezen om de zorg zolang uit handen te geven. Dus je moet toch echt naar je eigen gevoel luisteren.

Marchella, Nescio en suus1983 vinden dit leuk.
  16. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik vind 10 dagen te lang en als er iets is waardoor je terug moet dan is de vliegreis alleen al 12 uur. Voor je dan thuis bent.. Unieke kans of niet, ik zou het dus niet doen.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Geen haar op mijn hoofd, ik zou echt geen 10 dagen zonder mijn kinderen kunnen en willen.
    Ben ooit een weekend naar een hotel geweest (binnen Nederland) wat heb ik ze gemist zeg, en dan zat ik niet eens in het buitenland.

Nescio en suus1983 vinden dit leuk.
  18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb weleens spijt gehad van het feit dat we (door mogelijke vervroegd in de overgang komen) vrij vroeg aan kinderen zijn begonnen en niet nog even genoten hebben van vakanties samen. Grote vakanties samen. Bijzondere dingen. Nu zou ik het niet meer doen zonder hen en mét is gewoon amper te betalen.

In jullie positie- als je denkt dat je het wél kan, zou ik er zéker er voor gaan. Genoeg die 1 week zonder kind op vakantie gaan. 10 dagen kan dan ook wel. Je kan je kind iedere dag zien via telefoon/tablet etc. Hoewel je even moet kijken of je je kind daar juist wel of geen goed mee doet ;) .

Maar als je er nu fysiek nog toe in staat bent, en het kan betalen etc - en het is gewoon een droom van jullie.... laat hem dan in vervulling gaan. En doe dit samen!
    Het zou zo jammer zijn als je later spijt hebt...

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Als je gevoel goed zit, zeker doen!

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682