Wij hadden een zelfde soort dilemma met een las Vegas bruiloft, maar wij doen het niet. Ik kan mijn dochter zo lang gewoon niet missen en ik denk dat zij er ook niks van zou snappen.. Maar ik vind het niet raar of stom als iemand anders de keuze maakt om wel te gaan. Als dit jullie droom is en jullie dochter dit prima vindt, waarom dan niet?
Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik ga wel eens een dagje weg, maar meer dan dat ook niet. Voor mijn gevoel horen mijn kinderen thuis te zijn, bij mij. Ze kunnen echt wel een keer een nachtje logeren als ze dat willen, maar i.p. Zijn ze gewoon thuis. Maar als jij vindt dat het wel kan, wie ben ik dan om daar over te oordelen. Mocht je wel gaan, dan wens ik je heel veel plezier. Het lijkt me een super reis.
Ik zou het wel doen. Maar goed, het ligt ook heel erg aan je kinderen en hoe ze opgroeien en wat ze gewend zijn. Ik kom uit een reizigersfamilie en wij werden altijd van hot naar her gesleept. Ik heb weleens gehad dat we eindelijk een paar maanden in Nederland waren, en m'n ouders dan 3 weken naar Azië gingen op vakantie, wij bleven achter bij oppas. We zijn er niet aan dood gegaan kinderen kunnen heel flexibel zijn, het is maar wat je gewend bent... En of je kind het aankan. Als jij gelooft dat ze het aankan, waarom niet? Maar dan zou ik haar wel voor haar eigen rust bij één adres laten.
Nee, geen haar op mijn hoofd die dat zou overwegen. Dan zou ik wachten tot mijn zoontje oud genoeg is en zelf mee kan fietsen. Als dat betekent dat ik nog 10 jaar moet wachten (en het dan misschien niet meer mogelijk is op de manier die ik gehoopt had) dan so be it. Ik heb ook een kans gehad om ergens heen te gaan waar ik echt al heel lang heen wou (en nog steeds wil maar waarvan de vraag is of het ooit nog lukt). Maar echt niet dat ik daarvoor mijn kind achterlaat. Jullie zijn met z'n tweeën - ik ben alleen met mijn zoontje maar als ik een partner had dan stel ik me voor dat óf 1 van ons 2 maar zou afreizen, óf dat we met 3 erheen gaan en dat 1 van ons dan niet zou gaan fietsen maar bij de kleine zou blijven. Nu of nooit is bovendien betrekkelijk.. Dat iets onwaarschijnlijk is dat iets in de toekomst nog mogelijk is dat kan, maar dat "nu of nooit" is heel erg zwaar gezegd als je geen glazen bol hebt.
Jemig... dat lijkt me ook niey helemaal gezond hoor... En je dochter huilt Wss omdat ze jou gewoon aanvoelt... @Avastar , leuk dat jullie gaan
Leuk! Heel veel plezier alvast. Al duurt oktober nog wel even... Maar het zal vast helemaal goedkomen met je dochter. Mijn dochter is nu al 1,5 week in turkije bij m’n schoonouders. Volgende week komt ze terug. Ze heeft het heel erg naar d’r zin en is heel gelukkig daar.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om m’n kinderen zo lang te moeten missen, vind het veel te lang. En ik weet dat ik er m’n dochter op die leeftijd ook geen plezier mee had gedaan. -Edit- Zie dat je hebt besloten wel te gaan; heel veel plezier!
Wel doen. Als het een grote wens is. Je mag ook nog gewoon dingen voor jezelf doen. Ze is bij mensen die van haar houden. En ze zal het heus leuk hebben. Maar daarin ken jij jouw eigen kind het best.