Dag dames, ik heb een vraag. Normaal gesproken ben ik altijd op tijd ongesteld. Ik heb een cyclus van 25 dagen en word tegelijkertijd met de menstruatie App ongesteld. Maar momenteel ben ik dus 10 dagen overtijd. Ik denk soms dat het door mijn gewicht komt. Ik ben namelijk in korte tijd van 67 kilo naar 82 kilo gegaan. Heeft iemand daar ervaring mee? En is het (na het afvallen) weer goed gekomen? Mijn lengte is trouwens 1.65 meter, dus zit ik tegen obesitas aan…gelukkig weeg ik inmiddels 80 kilo, maar ben er nog lang niet. Alvast bedank voor het reageren!
Ik neem aan dat je al getest hebt dat een zwangerschap niet de oorzaak is? Schommelingen van gewicht kunnen zeker invloed hebben op je cyclus, het zou dus kunnen dat dat ermee te maken heeft. Maar een heleboel andere dingen kunnen ook van invloed zijn, bijvoorbeeld ziek geweest zijn of hoge stress. Zo is het mij een paar keer overkomen dat ik wéken overtijd was in perioden dat ik enorm gestressd was. Dit herstelde zich weer wanneer ik weer wat meer rust kreeg.
Bedankt voor je reactie. Toevallig ben ik wel ziek (griep) geweest twee weken geleden. Dus misschien dat het inderdaad ook daarmee te maken kan hebben. Ik kijk het nog even aan, hoop dat mijn normale cyclus in ieder geval weer terugkomt.
Ja kan zeker! Hormonen kunnen uit balans raken door snelle gewichtsverlies maar ook toename en zorgen dat er bv geen eisprong is.