Ik zit een beetje in een moeilijke situatie. Ben een tijdje singel geweest en nu heb ik een relatie met de ex van de zus van mijn kinds vader. Hij heeft ook een kind en onze kinderen zijn dus neven. dus de moeder/vader van onze kinderen zijn dus broer en zussen. Ik heb nog kinderwensen maar zit hier tog steeds aan te denken. Is het echt big no of gewoon doen wil weten wat andere mensen er over denken. als hij geen kind met de zus van mijn kinds vader kreeg is het wel gewoon doen. Maar omdat onze kinderen nu neven zijn vind ik het heel moeilijk..
Wow ik heb dit 10x gelezen maar ik heb echt totaal geen idee hoe diep in 1 stamboom je al zit op die manier. Maar maakt verder niet uit, genetisch is er niets aan de hand lijkt me. Je zal heel je leven wel 'raar' aangekeken worden als mensen zullen weten hoe jullie kinderen gerelateerd zijn. Het is aan jou om te bedenken of je dit erg gaat aantrekken of niet.
Ik vind hem ook ingewikkeld, maar snap dat het niet makkelijk uit te leggen is. Het is echt heel toevallig en het is gewoon niet anders. Ik vind er niks raars aan op zich. Bij ons in de familie is deze situatie ook ooit geweest, maar die relatie is gestrand om andere redenen. Toen waren er partners overleden en vond iedereen het juist bijzonder dat ze de liefde bij elkaar hadden gevonden.
Vroeger kwam het vaker voor dat de zwager vd vrouw de plek innam als man overleed. Dus ach, waarom niet.
Dus je hebt een kind met je ex, en hij heeft een zus die ook een kind heeft met haar ex (A) en nu heb jij een relatie met deze A? Tja.. jullie zijn geen familie, neem ik aan, dus genetisch is er geen probleem. Ik ga er maar van uit dat je ook niet te koop gaat lopen met hoe het in elkaar steekt.. gewoon "dit is ons samengestelde gezin" klaar.
Ik zie t probleem niet zo. Genetisch en biologisch is er niets aan de hand waarom het niet zou kunnen. Het enige is inderdaad dat ze dan halfbroer/halfzus én neef/nicht zijn. Tja, wat maakt dat uit? Ik denk dat dit alleen aan bod komt bij mensen die jullie situatie kennen en zich dan zullen afvragen hoe de banden nou precies zitten. Verder zal je t daar nooit over hebben met onbekende. En zoja, dan leg je t uit. Er zijn wel vaker grappige familieverbanden. Zolang t genetisch allemaal goed zit en je geen gezondheidsrisico's hebt, en die zijn er in deze situatie niet, is er toch geen probleem? Ik denk dat t vooral heel bijzonder is voor iemand die de stamboom van deze familie wil tekenen .