10 dagen overtijd - 2x negatieve test. En nu?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Elly80, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Ik snap er helemaal niets meer van. Had 10 dagen geleden ongesteld moeten worden (heb een vrij regelmatige cyclus), maar tot op heden géén drup!

Een week overtijd testje gedaan (kruidvat), resultaat: negatief.
    Vanochtend (drie dagen later) maar weer een testje gedaan (Clearblue 'normaal' dus niet digitaal): weer negatief.

Ik heb wel eens gehoord dat er niet genoeg HcG is aan het begin van een zwangerschap, waardoor de testen negatief blijven. Heeft / Hebben jullie hier ervaring mee?

Ben van plan om komende maandag (als ik dan nóg niet ongesteld ben geworden) contact op te nemen met de huisarts.

Ik heb de afgelopen weken wel vage klachten gehad:
    - 'vreemd' gevoel aan vagina;
    - zeer gevoelige tepels;
    - stemmingswisselingen;
    - last van onderrug (had ik vlak vóórdat ik ongesteld moet worden)
    en komt met vlagen terug;
    - enkele dagen 's ochtends niet helemaal lekker totdat ik wat had
    gegeten.

Ben eigenlijk weer van plan om met drie dagen (dinsdagochtend) opnieuw te testen. Staat ook in de bijsluiter van zo'n test (als 'ie negatief uitvalt en je vermoedt wel een zwangerschap: met drie dagen weer testen).

Een zwangerschap zou erg welkom zijn, maar dan wil ik het wel graag weten natuurlijk. Ik vind het nu maar niets: wil óf ongesteld worden óf zwanger zijn. Dit is maar niets! Net alsof je de loterij hebt gewonnen, maar 1 cijfer toch niet helemaal duidelijk is.

Graag jullie advies / reacties!!!!

2. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Niemand?

3. angie23

angie23 Niet meer actief

Hoi,
    Ik testen pas 8 dagen over tijd duidelijk positief. Daarvoor had ik allemaal vage streepjes. Het kan dus wel. Het kan zijn dat je laat hcg aan maakt of een laat eitje/ innesteling hebt gehad.
    Maar het kan ook goed dat je cyclus dit keer anders is.
    De normale testen van cb hebben meer hcg nodig om positief te worden. Als ik jou was zou ik gewoon door testen met kv 2v5 euro(niet die plus testen).

Helaas kan je niks anders doen dan wachten.

4. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    het kan wel idd door te lage hormoongehalte. ws door late ei
    gewoon blijven testen
    En heel veel succes. ik hoop dat het raak is!

5. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He elly, ik weet ook niet precies wanneer mijn ei geweest is aar iig later dat denk ik tenminste omdat ik laat positief testte.
    Ik ben nu namelijk van een laat ei uitgegaan en ben ongeveer zover zwanger als mijn banner zegt. Maar als ik van mijn laatste ongi uitga dan ben ik vandaag 6w6d. Dus alles kan.

Xxx joyce succes

6. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties allen. Ik ga maandag even bellen met de huisarts en anders sowieso dinsdag weer een testje doen. Ik kan inderdaad niets anders dan afwachten. Wel frustrerend, maar zolang ik nog niet ongesteld ben, heb ik nog wel hoop op een klein wondertje! Ik houd jullie op de hoogte.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Frustrerend he? Bij mijn dochter werd de test heel zwak positief bij 10 dgn overtijd (tuurlijntje), de dag erna al duidelijker en de dag daarna overduidelijk 2e streepje. En werd mijn gevoel eindelijk echt bevestigd, want ik voelde me al dgn voor NOD zwanger.

Ik heb toen ook op zitten zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn, als met 14 dgn overtijd nog geen positieve test hebt (bij redelijk regelmatige cyclus), dan is kans op zwangerschap zeer klein.

Later bleek overigens dat een laat ei bij mij de oorzaak was geweest, ben een week teruggezet bij de termijnecho, ik was een week minder lang zwanger dan ik dacht.

Veel succes, zal voor je duimen!

8. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Gisteravond steekjes in mijn onderbuik en last van de onderrug. Dacht dat het wel door zou zetten en was er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Vanochtend naar het toilet gegaan, maar broekje was nog OMO-wit. Nog steeds last van onderrug.
    Bedankt voor je reactie Kache, dat geeft mij toch weer een beetje hoop. Mag ik vragen welke test jij hebt gebruikt? Wie weet, misschien was mijn ei ook wel laat.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik zweer inmiddels bij de kruidvat 2v5 ;).
    Ik had zeer dubieuze etos test, maar met zelfde urine een duidelijke kruidvat test (dag 11 overtijd).

Nu bij mij miskraam eerst thuis een kruidvat, duidelijk zwanger, dag later bij huisarts een CB, negatief! Ik thuis weer een 2-tal andere tests gedaan, eentje zwanger&kind licht positief, en etos test zeer dubieus (eigenlijk negatief). En ik was toch echt zwanger ;), bloedtest heeft dat bij gyn onomstotelijk bewezen (maar helaas mocht het niet zo zijn).

Succes met de spanning, hoop met je mee op een laat ei! Overigens had ik ook een vrij regelmatige cyclus rond de 30 dagen, deze cyclus waarin ik zwanger geworden was van mijn dochter zou mijn langste cyclus ooit zijn geweest (ca 37 dgn). Blijkbaar gebeurt dat ook af en toe bij een regelmatige cyclus?

10. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Het spijt me voor je om te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Wat moet dat moeilijk voor je zijn. Wat lief dat je dan zo met mij meedenkt. Ik hoop voor je dat het ook snel goed komt.

11. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Ik ook overtijd, maar nog steeds nega testen. Heb 2x getest, laatste x was gister.
    Ik wilde al opgeven, maar zoals ik nu lees, is er de kans dat ik ook een late ei hebben gehad en mijn cyclus veel langer is dan normaal.
    Normaal is het rond 33 dagen. :D
    Over paar dagen nog eens proberen....:p

Wat ben ik blij met deze site! :)

12. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Zolang je nog niet ongesteld bent, is er nog hoop. Heb ik ook en hoop eigenlijk ook op een laat ei. Moet komende woensdagochtend naar de huisarts (met potje ochtendurine). Zul je net zien dat de test POSITIEF is, ik hoop het zo! En als 'ie negatief is snap ik er niets meer van: ben woensdag 14 dagen overtijd. Jij ook sterkte met deze onzekere dagen.

13. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Succes!! Ik hoop het voor ons beide! :D

14. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik kan mij ook aanmelden met dit probleem.

Ik ben steeds regelmatig met +/- 32d. Ik nam nooit de pil.
    Op 3 dec heb ik MK gehad. (5w zwanger)
    Toen duurde het 43dagen wanneer ik opnieuw ongesteld werd. (wat normaal is na MK)

Vandaag, op CD 52, nog steeds geen positieve test... Ik heb een hoop symptomen.
    Ik denk dat ik mijn ei heb gehad op mijn NOD. Dit was 14feb. Als uk hierbij 14d tel, om mijn nieuwe NOD te kennen, is dit 28feb.

Wat kan er aan de hand zijn?

Ik ween al gans de dag, ben ten einde raad.

Liefs -xxx-

15. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Je kunt net mee dan afwachten en misschien over een week nog eens testn als deongi wegblijft en je nog steeds symptomen hebt. Temperaturen op hetzelde tijdstip wil ook wel eens helpen om e ontdekken wat er aan de hand is, maar kun je eigenlijk pas bij een nieuwe. Yclus mee beginnen.

Xxx joyce

16. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Gisteravond ongesteld geworden na 44dagen! :S
    Maar goed,...kan weer vooruit.

17. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Dan weet je in elk geval wel waar je aan toe bent, maar wel jammer natuurlijk. Hier nog steeds niets! Ben woensdag bij de huisarts geweest en aangezien mij cyclus toch niet helemaal zo regelmatig is, raadde hij mij aan om komende maandag nog eens thuis een test te doen. Als deze wederom negatief uitvalt, moet ik contact opnemen. Tot nu toe nog niet ongesteld. Had vanmiddag wel enorme lage rugpijn, wat ik ook altijd heb vlak voordat ik ongesteld moet worden. Ik denk dat als het nu zou komen, het wel snel door zal zetten. Verder een vreemd drukkend gevoel (moeilijk uit te leggen) in vagina. Ik weet het niet hoor. Maandag maar even afwachten.

18. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Bij jou ook erg vreemd zeg,..hopelijk test je positief :)
    Succes ermee!:)

19. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Ik weet er alles van, ik had 3wk geleden ongi moeten worden, maar tot op dit moment niks. Ben vanmorgen bij de ha geweest, en ga maandag bloed laten prikken. Ik word gek van die onzekerheid.

20. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Beste mensen,
    Vanochtend ONGESTELD geworden (16 dagen overtijd, uitgaande van een cyclus van 28 dagen). Heb flinke krampen en het zet aardig door. Baal enorm, maar helaas is het niet anders. Weet nu tenminste wel waar ik aan toe ben.

Deel Deze Pagina